Zmiana biegu i momentalnie opadają obroty silnika.

Postprzez cenart » 8 lip 2020, 22:46

Witajcie. Koledzy, przepraszam za chwilę milczenia ale dopiero dzisiaj mechanik mógł zająć się moim problemem.
Z uwagą przeczytałem Wasze opinie i wszystkie przekazałem mechanikowi.
No więc wg. tego mechanika sytuacja wygląda tak:
1. mój problem to dość znana przypadłość w autach japońskich i zazwyczaj jest związana z przepustnicą,
2. połączenia elektryczne sprawdzone i są sprawne,
3. nie ma problemu lewego powietrza,
4. diagnostyka przez OBD:
– brak zapisanych błędów,
– odczyty z czujników (w tym sprzęgła czy luzu skrzyni czy z przepływomierza) podają prawidłowe wartości,
– błędne wartości wykazuje "Czujnik położenia przepustnicy".
Mam nadzieję, że dobrze powtarzam co mi mówił: czujnik odczytuje inne wartości otwarcia/zamknięcia z przepustnicy niż faktyczne jest na przepustnicy i zwrotnie podaje błędne wartości do przepustnicy –> różnica to 11-13 %, a te wartości powinny być równe.
5. wg. niego mechanicznie przepustnica jest OK, ale niestety do wymiany jest ten czujnik: ZJ01-18-911 SENSOR,THROTTLE. Mówił niestety bo ta franca w oryginale kosztuje ok.170 USD(+ dostawa), ale sprawdził zamienniki i w INTER CARS (HERTH+BUSS JAKOPARTS J5643000) jest za 519 zł.

Sprawdziłem w necie i tak jest, a nawet drożej bo np. sklep 2407.PL z Reguł życzy sobie za oryginał 1150 zł . Istna masakra....
Czas na podsumowanie dla potomnych:
– nie mam pojęcia czy mechanior ma rację bo się nie znam,
– ale skoro odczyty w innych miejscach są prawidłowe, a w tym miejscu nie, to jednak wychodzi, że mam walnięty ten czujnik,
– muszę na niego zbierać kasę no bo co robić...
Napiszcie co o tym sądzicie.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 21:19
Posty: 23
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2008
1.6 MZR 105KM (77KW)

Postprzez yama » 9 lip 2020, 17:27

jak nie jesteście pewni to lepiej szrot kupujesz przepustnice za 70 dych i przekładasz czujnik.
Przedtem bierzesz w dłoń miernik chyba środkowy / z trzech przewodów to masa/ stajesz na innym i mierzysz napięcia powinno być płynna zmiana w stosunku do naciśniętego pedału gazu mowa modelu na lince.
Rozumiem że pomiar jest zawyżany o te naście procent przy zaniżonym na wolnych obrotach by zgasł
owa wartość to pętla sprzężenia zwrotnego ? czy tylko że czujnik źle odczytuje wartości ,bo zaczynam się troszkę gubić
masz przepustnice na lince, a nie by wire ??? bo model 2008 powinien już mieć w pełni elektroniczną przepustnicę
a co się dzieje jak hamujesz silnikiem?
Ecu pobiera wartość napięcia z czujnika przepustnicy czytaj jak bardzo jest otwarta i porównuje go z prędkością obrotową silnika. biorąc dane z pozostałych czujników: sygnału z sondy lambda, przepływomierza powietrza, czujnika położenia wału korbowego, temperatury powietrza i silnika wylicza czas otwarcia wtryskiwaczy w celu podania właściwej ilości paliwa aby uzyskać optymalny skład mieszanki doprowadzonej do cylindrów. tak w skrócie
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323