Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika

PostNapisane: 22 sie 2019, 20:40
przez miuzziker
Mam problem swoim samochodzie Mazda 3 1,6 2005r. benzyna+gaz. Silnik mi nierówno pracuje. Z rury wydechowe słychać takie pruchanke. Ogólnie to silnik chodzi jak w traktorze. Szczególnie na wolnych obrotach, chociaż na wyższych obrotach też nie ma rewelacji i czasami przy dodawaniu gazu trochę go przydławi. Głowica jest po planowaniu i teraz ciśnienie na każdym cilindrze wynosi trochę powyżej 13 bar. Świece założone nowe. Cewki zakupiłem dwie używane i dalej to samo, zmieniałem również miejscami i nic nie pomogło. Przepustnicy jest czyśxiutka, ósma w stanie idealnym. Przeczyściłem przepływomierz, zawór egr i czyjnik położenia wału korbowego. Mechanik sprawdził podciśnienia i są ok. Zawór egr wygląda jak nowy. Samochód ma przejechane 165000km. Na gazie około 60000km.
Co mogę jeszcze sprawdzić?

Dopisano 23 sie 2019, 13:12:

Mechanik mi zasugerował, że jest lekka nieszczelność na łączeniu listwy wtryskowej z wtryskiwaczem, że uszczelka jest spękana i ona pewnie przepuszcza. Czy może to powodować nierówną pracę na benzynie jak i na gazie? Czy dostanę gdzieś takie oringi?

PostNapisane: 24 sie 2019, 20:40
przez miuzziker
Widzę, że co napiszą o jakimś problemie to zero reakcji na forum. Nikt tu nie zagląda czy mam aż tak skomplikowane problemy?

PostNapisane: 26 sie 2019, 18:55
przez yama
chłopie wakacje są
nie każdy ma czas siedzieć na necie i stukać
primo na gazie/ benzynie nierówno chodzi czy na obu
jak uszczelka sparciała to pasuje ją wymienić nie kosztuję dużo ale i tak ja kupisz
jeśli mówisz o podkładce wtrysku to jak najbardziej jest taka możliwość
tak w sklepie???auto fox rzeszów też je ma
rozumie że luzy zaworowe masz ustawione prawidłowo
ósma = odma :D

PostNapisane: 27 sie 2019, 07:19
przez miuzziker
Wymieniłem uszczelki na wtryskiwaczach. W tych wtryskiwaczach nie ma podkładek pod wtryskami. Problem jest na benzynie i na gazie. Luzy są ustawione na zaworach wydechowych trochę luźniej niż na gazie około 0,4mm, a powinno być 0,33 mm. Takie luzy nie powinny powodować nierównej pracy silnika. Ewentualnie było by słychać klekotanie zaworów.