Strona 1 z 1

Rozladowywujacy akumulator

PostNapisane: 1 maja 2019, 19:02
przez evil86
Witam wszystkich
Temat walkowany już nie raz ale nigdzie nie znalazłem podobnej sytuacji. W ciągu tygodnia dwa razy padł mi akumulator. Naladowalem go i sprawdzam <faja> A tu <nie> 1,15A nic dziwnego że się rozladowywuje. Ok więc lecę dalej korzystając z innych postów sprawdzam najbardziej znane przyczyny (radio i światełko w bagażniku ) wyciągam bezpiecznik 31 ROOM i co BOOM pobór prądu spada do 0.19A, szukam dalej bezpiecznik po bezpieczniki i nic. Desperacyjnie wyciągam wszystkie na raz spod maski i z wnętrza od strony pasażera, jedyna zmiana to że pobieranie porodu wacha się z 0.16A do 0.19A.
Podsumowując muszę ogarnąć dwie misje

1 Co zrobić żeby radio nie pobieralo tyle porodu, nie jest orginalne zamienilem na 2DIN z androidem, podłączone jest do oryginalnych kości bez ingerencji w okablowanie, radio dziala tylko po przekreceniu kluczyka.

2 Co pobiera w dalszym ciągu prad po wyciagnieciu wszystkich bezpiecznikow.

PostNapisane: 2 maja 2019, 18:01
przez yama
pobiera pobiera to że nie masz napięcia po stacyjce nie znaczy że nie doi prądu nawet w orginale
obwód odcinający podtrzymanie/pamięć
Nie masz czegoś ekstra podłączonego transmiter ładowarka telefonu GPS czy zmieniarka ??? Ledy oświetlenie ???
sprawdź gniazdo zapalniczki


Obwody zew tj silnik wspomaganie ABS klimatyzacja/ nie mówię o sterowniku z kabiny / wzmacniacz antenowy najlepiej wycignać przekaźniki też i patrzeć czy nie spadnie

a tak przy okazji w większości mazd które robiłem nie było więcej niż 160 mA spoczynkowego prądu / pomijam pierwsze 90s/

Re: Rozladowywujacy akumulator

PostNapisane: 8 maja 2019, 22:21
przez evil86
yama napisał(a):pobiera pobiera to że nie masz napięcia po stacyjce nie znaczy że nie doi prądu nawet w orginale
obwód odcinający podtrzymanie/pamięć
Nie masz czegoś ekstra podłączonego transmiter ładowarka telefonu GPS czy zmieniarka ??? Ledy oświetlenie ???
sprawdź gniazdo zapalniczki


Obwody zew tj silnik wspomaganie ABS klimatyzacja/ nie mówię o sterowniku z kabiny / wzmacniacz antenowy najlepiej wycignać przekaźniki też i patrzeć czy nie spadnie

a tak przy okazji w większości mazd które robiłem nie było więcej niż 160 mA spoczynkowego prądu / pomijam pierwsze 90s/


W końcu znalazłem troche czasu żeby pogrzebac w Madzi, nie zrobiłem nic szczególnego ( odłączyłem wszystko co możliwe i podłączyłem spowrotem <oczy> ) pobór prądu spadł z 1,15A do 0.27mA(dla pewności sprawdzałem dwa dni po nocy po każdej jezdzie i to by było na tyle, z tego co czytałem to dopuszczalna wartość prądu spoczynkowego to 0,02mA – 0,05mA.

PostNapisane: 9 maja 2019, 16:33
przez yama
obstawiałbym słaby styk bezpiecznika ?? tylko na czym ???
przy odłączonych bezpiecznikach to może
jeśli wsadziełeś wszystkie bezpieczniki na miejsce to nie jest to prawda
alarm orginał na samym czuwaniu bierze ponad 30mA – bez aktywnych czujników !/
centralny a dokładnie odłsuch odbiornika / od pilota/ 18m-20mA
do tego jakieś pierdoły w stylu migania diód LED itp
jeszcze komputer gatway plus zasilanie canów
w sumie w zależności od wyposażenia masz prąd w granicach 110-160 mA
i tak podaje DTR fo BK

Re: Rozladowywujacy akumulator

PostNapisane: 9 maja 2019, 17:15
przez KrzyzakMitsu
pamiętaj, że są jeszcze przekaźniki zwłoczne, które odłączają niektóre elementy po pewnym czasie
sprawdziłbym więc, czy np. po 2 minutach pobór prądu się zmieni
a z radiem to pierwszy podejrzany to zamienione kable czerwony/żółty – czyli prąd podtrzymania pamięci radia z prądem działania, ale skoro spadło... hmmm – nie wiem :)