Mazda 1.6 – na zimnym silniku na wyższych obrotach większa moc

Postprzez renata » 6 sie 2018, 13:16

Witam Serdecznie

Mam pytanie, ponieważ zastanawia mnie dlaczego moja Mazda 1.6 benzyna na zimnym silniku posiada coś w stylu v-teca, czyli gdy wchodzi na wyższe obroty nagle przybywa mocy i zaczyna bardziej ciągnąć od 3 – 4 tysięcy. Gdy już pojeżdżę 15 minut to tego nie ma :| .

Dodam, że rzadko samochód na nierozgrzanym silniku dochodzi do tych obrotów przy mojej jeździe.

Ktoś miał podobnie ?
Początkujący
 
Od: 20 sie 2015, 21:53
Posty: 24 (1/1)
Auto: Mazda 323 BJ 2002 2,0 DITD

Postprzez marcin255 » 6 sie 2018, 13:40

Bo na ssaniu jest bogatsza mieszanka ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez marecki3 » 6 sie 2018, 13:49

Odpowiadają za to zmienne fazy rozrządu, ale ja to u siebie odczuwam raczej jako zmniejszona moc na zimnym silniku poniżej 3,5k obrotów. Jak się zagrzeje to wraca do normy.
Kiedyś to u mnie nie występowało.
Gdzieś czytałem, że regulacja luzów zaworowych może to poprawić. Robiłem regulację miesiąc temu i na razie nie wiem czy coś pomogło. Czekam do zimy na weryfikację bo wtedy najbardziej jest to odczuwalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez marcin255 » 6 sie 2018, 14:05

marecki3 napisał(a):zmienne fazy rozrządu

w 1.6 są ??? Wiem o zmiennej długości dolotu .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez marecki3 » 6 sie 2018, 14:41

Zmienna długość dolotu to tylko w 2.0 była.
Co do zmiennych faz to pewności nie mam, poszukałem trochę i chyba faktycznie nie ma tego w silniku 1.6.
Więc co może powodować tą skokową zmianę mocy przy 3,5k? Przypomnę że na początku tego nie było, pojawiło się z czasem (stopniowo) przy ok 170-190k przebiegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez renata » 8 sie 2018, 08:42

Regulacja luzów zaworowych mogłaby poprawić to, że na ciepłym Mazda potrafiła by się zbierać tak samo dobrze na ciepłym jak teraz na zimnym ?
Początkujący
 
Od: 20 sie 2015, 21:53
Posty: 24 (1/1)
Auto: Mazda 323 BJ 2002 2,0 DITD

Postprzez marcinwa70 » 9 sie 2018, 17:28

Na początku myślałem, że to tak ma być żeby nie obciążać silnika dopóki temp nie złapie. Teraz wiem, że tak się dzieję dlatego iż szklanki zaworowe odpowiednio się nie nagrzały, wiadomo zmieniają swoją objętość gdy się rozgrzeją. Uważam to za zupełnie normalny objaw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 15:30
Posty: 65 (0/4)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda3 BK Hatch 2004
1.4 pb

Postprzez MyaS » 15 sie 2018, 15:30

a ja mam inne pytanie.

Kto normalny ciągnie na zimnym silniku samochód do 4 tys obr. ?

Później się nie dziwcie że macie pozacierane silniki i remonty przy 100 tysiącach. Do tego dochodzi wymiana oleju co 20 tys km i kaput.

Daj mu się porządnie rozgrzać i tu uwaga. Temperatura cieczy która jest wykazana na wskazówce nie odpowiada temperaturze oleju w pracującym w silniku, gdzie wiele osób się na to nabiera.
Olej nabiera swoich optymalnych właściwości smarnych trochę dłużej niż temp płynu chłodzącego.

Traktujcie auta z rozsądkiem, a nie odpalanie z rana i but do 4 tysięcy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2017, 21:29
Posty: 115 (0/3)
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK, 07r.
2.0 LF – 150KM

Postprzez renata » 24 sie 2018, 10:23

MyaS – o tej temperaturze oleju dowiedziałem się niedawno, kilka miesięcy temu, a prawko mam o wiele dłużej, niestety panuje chyba niewiedza wśród ludzi, dowiedziałem się o tym z kanału na yt fani4kółek, druga sprawa po odpaleniu ,, zimnego " samochodu też teraz już nie ruszam od razu tylko czekam z pół minuty – do minuty żeby silnik się nasmarował. Kto normalny ciągnie zimny silnik do 4 k ? Ja tam normalny na pewno nie jestem <glupek2>. Zdarzyło się kilka razy, sytuacja kryzysowa.

Czyli co, tego przyspieszenia na zimnym nie da się przełożyć na rozgrzany silnik ?
Początkujący
 
Od: 20 sie 2015, 21:53
Posty: 24 (1/1)
Auto: Mazda 323 BJ 2002 2,0 DITD

Postprzez RobertPi » 11 paź 2018, 22:48

Zimnego silnika oczywiście nie powinno się zbyt obciążać czyli między innymi wchodzi na wysokie obroty. Ale motor 1,6 MA zmienne fazy rozrządu – chociażby napis na pokrywie filtra powietrza o tym informuje – i to dzięki nim właśnie tak zachowuje się zimny silnik. Tak jakby było turbo – takie odczucie. Jak silnik się rozgrzeje efekt jest znacznie mniej odczuwalny, ale też daje się zauważyć. Niestety nasze silniki mają już wiele nabitych kilometrów i ten system może już nie działać tak jak należy, chociaż według zaprzyjaźnionego serwisu w tym silniku jest bardzo żywotny. Sam musiałem w tym roku zmienić zawór od zmiennych faz i wtedy dopiero zauważyłem, że silnik znów zaczął ciągnąć lepiej.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323