Wymiana łańcucha rozrządu przy 200kkm

Postprzez yale » 21 kwi 2017, 08:49

Witam,

to w sumie mój pierwszy post po 2 latach jak dotąd moja Mazda sprawowała się mało kłopotliwie tudzież odnajdywałem odpowiedzi na swoje pytania tu na forum. Niestety potrzebuje Waszej pomocy.

Od dłuższego czasu gnębił mnie kod błędu PO328 nie znajdując żadnej korelacji (benzyna) a jedynie obserwując, że zjawisko rzadziej występuje jak jest ciepło postanowiłem robiąc przegląd 200kkm u mechanika u którego się serwisuje od początku rzucić temat do sprawdzenia. Wcześniej zmieniałem świece na nowe Platinum ale problem również nie ustąpił.

Okazało się, że powodem PO328 według nich jest zbyt luźny łańcuch rozrządu i klasyfikuje się on do wymiany. Wycena: 2500zł częsci (łańcuch, sanki, napinacz, rolki i wariator) + 500zł robocizna. No nie ukrywam, że to więcej niż 25% wartości auta.

Auto kupione i użytkowane nadal w Austrii (tu mieszkam) jestem trzecim właścicielem. Przebieg "wydaje się być udokumentowany". Mechanik pod pokrywą zaworów znalazł sporo nagaru co sugerowałoby, że olej nie był wymieniany regularnie przez poprzedniego właściciela (wymieniam co rok na taki jak poprzedni właściciel używał czyli Castrol 5w30 C3 przy przebiegu ok 12kkm) co mogło mieć wpływ na krótszą żywotność łańcucha. Mam zamiar przy najbliższej okazji zrobić płukanie i przejść na mazdowski olej 5w30.

Szukając na allegro i innych znajduje zestaw naprawczy (łańcuch, sanki i napinacz) firmy np. ASUMi za ok. 400zł (ewentualnie oryginał za ok 900zł). Ponieważ samym autem nie planuje jeździć dłużej niż dwa lata (max 30kkm) ktoś może mi doradzić czy warto przyoszczędzić? Mój mechanik nie specjalizuje się w Mazdach więc po prostu spisał wszystko co według niego podlega wymianie (nie podejrzewam go o naciąganie). Wymiana rozrządu za 1000zł jest jak najbardziej przystępna.

Ktoś ogarniał temat z łańuchem w BK 1.6?

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 4 cze 2015, 00:50
Posty: 6
Skąd: Wieden / Krakow
Auto: Mazda 3 BK 1.6TE 2005
Mazda 3 BM 2.0 120KM 2014

Postprzez Sigg » 22 kwi 2017, 12:40

Panie, przecież PO328 to czujnik spalania stukowego, u mnie też się świecił wymiana na oryginalny z ASO za 350 zł załatwiła sprawę
Ostatnio edytowano 9 maja 2017, 13:43 przez Sigg, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 13 lis 2016, 16:03
Posty: 21 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 + LPG

Postprzez yale » 23 kwi 2017, 09:40

Wiem, że PO328 to spalanie stukowe. Czy gość baran? Namiar znaleziony tu na forum jako polecany w Krakowie :)

Niestety nie było mi dane zobaczyć łańcucha na własne oczy – widziałem tylko nagrany film z luzem tak na oko 1cm między górnymi rolkami. Łańcucha nie słyszę, spadku mocy też nie zauważyłem. Z PO328 mogę sobie pojeździć jeszcze kontrolując przez OBD kody błędów czy coś nowego się nie pojawiło. Paradoksalnie od dłuższej chwili się nie pojawia. Pojawia się tylko przy temperaturach poniżej ok +5C i nigdy na ciepłym silniku. Jednak nie chcę lekceważyć zalecenia wymiany rozrządu i jeździć jak nigdy niby nic. Tak jak napisałem koszt oryginałów (ściąganych z Japonii bo tak podobno najtaniej) to 2500 + 500 robocizna. Myślę, o wymianie samego łańcucha z napinaczami i sankami bo autem nie zamierzam jeździć dłużej niż dwa lata. Nie znalazłem jednak na forum takiej informacji, że ktoś zmieniał łańcuch w BK i co dokładnie wymieniał oraz ile go to kosztowało.

Ma to sens wymienić tylko łańcuch, napinacz i sanki pozostając w koszcie naprawy poniżej 1000zł?
Początkujący
 
Od: 4 cze 2015, 00:50
Posty: 6
Skąd: Wieden / Krakow
Auto: Mazda 3 BK 1.6TE 2005
Mazda 3 BM 2.0 120KM 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323