Strona 1 z 1

Pasek klinowy (wielorowkowy) 1.6 105KM

PostNapisane: 3 lut 2017, 20:58
przez razor500
Witam, tak jak w temacie, potrzebuję informacji jak wymienić pasek wielorowkowy w mazdzie 3 BK 1.6 benzyna. Mam już kupiony pasek, jutro chcę wymienić, tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Głównie chodzi mi o to, żeby się dowiedzieć jak go poluzować. Wydaje mi się że jest tam napinacz automatyczny, ale nie wiem jak go poluzowac. Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję za udzielenie pomocy :)

Re: Wymiana paska wielorowkowego mazda 3 bk

PostNapisane: 5 lut 2017, 01:27
przez Jimmx
Cześć... Podchodzę do tego samego tematu :–)
Z tego co mi wiadomo... kiedyś wymieniałem w Vectra B ... tu jest podobnie... Bierzesz klucz i "zapinasz" go na samonapinaczu paska – przekręcasz tak jakbyś chciał to kółko samozapinające odkręcić a tym samym napinacz się odchyli i i w ten oto sposób ściągniesz z napinacza pasek... a później to już nie problem :–)

PostNapisane: 1 cze 2017, 20:32
przez Jimmx
razor500 napisał(a):Witam, tak jak w temacie, potrzebuję informacji jak wymienić pasek wielorowkowy w mazdzie 3 BK 1.6 benzyna. Mam już kupiony pasek, jutro chcę wymienić, tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Głównie chodzi mi o to, żeby się dowiedzieć jak go poluzować. Wydaje mi się że jest tam napinacz automatyczny, ale nie wiem jak go poluzowac. Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję za udzielenie pomocy :)


Czy poradziłeś sobie z wymianą paska ? Były problemy ?

Re: Pasek klinowy (wielorowkowy) 1.6 105KM

PostNapisane: 12 wrz 2017, 22:15
przez krzysM3BK
Wymiany można dokonać samemu. Demontujesz osłonę silnika, kluczem oczkowym gięty nr 14 zakładasz na samo napinacz ( mała rolka na dole z tyłu) i ciągniesz w stronę tyłu nadwozia, pasek się luzuje i można go zesunąć. Wcześniej zapamiętaj jak prowadzony jest pasek, zrób parę zdjęć. Zakładasz nowy pasek, znowu klucz na napinasz i ciągniesz w stronę tyłu nadwozia, zakładasz pasek na rolkę i delikatnie popuszczasz aż napinacz skasuje luz. Sugeruję pracę w dwie osoby, jedna napina napinacz, druga nasuwa pasek na rolkę, uwaga na palce. W pojedynkę jest ciężko, do odciągnięcia napinacza trzeba dużo siły ( obie ręce albo przedłużka) a jeszcze trzeba pasek nasunąć.
Wymieniłem u siebie na Contitech 6PK2013. Stary wygląda ok ale miał już 12 lat. Radze nie olewać paska w przypadku zerwania daleko się nie zajedzie, a jak pęknie nie zakręcie można się brzydko zdziwić – nagły zanik wspomagania.