Pasek klinowy (wielorowkowy) 1.6 105KM

Postprzez razor500 » 3 lut 2017, 20:58

Witam, tak jak w temacie, potrzebuję informacji jak wymienić pasek wielorowkowy w mazdzie 3 BK 1.6 benzyna. Mam już kupiony pasek, jutro chcę wymienić, tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Głównie chodzi mi o to, żeby się dowiedzieć jak go poluzować. Wydaje mi się że jest tam napinacz automatyczny, ale nie wiem jak go poluzowac. Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję za udzielenie pomocy :)
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez Jimmx » 5 lut 2017, 01:27

Cześć... Podchodzę do tego samego tematu :–)
Z tego co mi wiadomo... kiedyś wymieniałem w Vectra B ... tu jest podobnie... Bierzesz klucz i "zapinasz" go na samonapinaczu paska – przekręcasz tak jakbyś chciał to kółko samozapinające odkręcić a tym samym napinacz się odchyli i i w ten oto sposób ściągniesz z napinacza pasek... a później to już nie problem :–)
Załączniki
ADA2210W002.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2016, 12:22
Posty: 77 (4/2)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 (BK) MZR 1.6 /Z6/ 77 kW/105 KM

Postprzez Jimmx » 1 cze 2017, 20:32

razor500 napisał(a):Witam, tak jak w temacie, potrzebuję informacji jak wymienić pasek wielorowkowy w mazdzie 3 BK 1.6 benzyna. Mam już kupiony pasek, jutro chcę wymienić, tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Głównie chodzi mi o to, żeby się dowiedzieć jak go poluzować. Wydaje mi się że jest tam napinacz automatyczny, ale nie wiem jak go poluzowac. Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję za udzielenie pomocy :)


Czy poradziłeś sobie z wymianą paska ? Były problemy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2016, 12:22
Posty: 77 (4/2)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 (BK) MZR 1.6 /Z6/ 77 kW/105 KM

Postprzez krzysM3BK » 12 wrz 2017, 22:15

Wymiany można dokonać samemu. Demontujesz osłonę silnika, kluczem oczkowym gięty nr 14 zakładasz na samo napinacz ( mała rolka na dole z tyłu) i ciągniesz w stronę tyłu nadwozia, pasek się luzuje i można go zesunąć. Wcześniej zapamiętaj jak prowadzony jest pasek, zrób parę zdjęć. Zakładasz nowy pasek, znowu klucz na napinasz i ciągniesz w stronę tyłu nadwozia, zakładasz pasek na rolkę i delikatnie popuszczasz aż napinacz skasuje luz. Sugeruję pracę w dwie osoby, jedna napina napinacz, druga nasuwa pasek na rolkę, uwaga na palce. W pojedynkę jest ciężko, do odciągnięcia napinacza trzeba dużo siły ( obie ręce albo przedłużka) a jeszcze trzeba pasek nasunąć.
Wymieniłem u siebie na Contitech 6PK2013. Stary wygląda ok ale miał już 12 lat. Radze nie olewać paska w przypadku zerwania daleko się nie zajedzie, a jak pęknie nie zakręcie można się brzydko zdziwić – nagły zanik wspomagania.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323