Mazda3 Sedan '05 1.6 – Szarpanie na jałowym, check engine (in progress)

Postprzez yamabushi.akira » 1 paź 2016, 00:38

Witam Serdecznie,

Poszperałem trochę po forum i mimo wielu zbliżonych tematów (aczkolwiek poczciwych i z deczka starych) mam wrażenie, że objawy w mojej madzi troszeczkę odstają. Zakładam wątek, ponieważ zamierzam powalczyć i opisać progres jak najlepiej umiem. Wybaczcie nieznajomość auta ale jestem nadal zielony (do dziś niewiele przy niej trzeba było robić).

Do rzeczy. Opiszę całe story, więc z góry szacun dla każdego który dotrwa do końca:

Mam ją już 4+ lata i niesamowicie jestem z niej zadowolony. Mimo, skasowanej "d**y" przez nieuważną panią, nigdy nie przydzwoniłem ani nie zostałem "przydzwoniony" i jedyne co przy niej wymieniałem to opony (zużycie), klocki (zużycie), gumy przy wahaczach (zużycie)... nic z powodu awarii. Ma nastukane prawie 200kkm, łańcuch nie "kwiczy" i spalanie na poziomie 8-9l/100 – chyba norma.

Około rok temu zwróciłem uwagę na często załączający się "wiatrak", dosłownie na parę sekund, i koniec. Nie jestem z tych panikujących i skoro nie było nic poza tym, olałem temat. Poczytałem trochę tutaj i sporo ludzi zauważa takie zachowanie przy klimie. Nie wiem czy działało to tak samo od momentu kupna i dopiero zauważyłem po 3 latach, czy coś się zmieniło – niespecjalnie się tym przejmuję.