Poszperałem trochę po forum i mimo wielu zbliżonych tematów (aczkolwiek poczciwych i z deczka starych) mam wrażenie, że objawy w mojej madzi troszeczkę odstają. Zakładam wątek, ponieważ zamierzam powalczyć i opisać progres jak najlepiej umiem. Wybaczcie nieznajomość auta ale jestem nadal zielony (do dziś niewiele przy niej trzeba było robić).
Do rzeczy. Opiszę całe story, więc z góry szacun dla każdego który dotrwa do końca:
Mam ją już 4+ lata i niesamowicie jestem z niej zadowolony. Mimo, skasowanej "d**y" przez nieuważną panią, nigdy nie przydzwoniłem ani nie zostałem "przydzwoniony" i jedyne co przy niej wymieniałem to opony (zużycie), klocki (zużycie), gumy przy wahaczach (zużycie)... nic z powodu awarii. Ma nastukane prawie 200kkm, łańcuch nie "kwiczy" i spalanie na poziomie 8-9l/100 – chyba norma.
Około rok temu zwróciłem uwagę na często załączający się "wiatrak", dosłownie na parę sekund, i koniec. Nie jestem z tych panikujących i skoro nie było nic poza tym, olałem temat. Poczytałem trochę tutaj i sporo ludzi zauważa takie zachowanie przy klimie. Nie wiem czy działało to tak samo od momentu kupna i dopiero zauważyłem po 3 latach, czy coś się zmieniło – niespecjalnie się tym przejmuję.
Mimo to nie daje mi to spokoju, ponieważ miałem z nią od początku perypetie z aku. Pierwszy wymieniłem, bo przyjąłem na klatę, że wcześniej "baba", że pewnie stała u dilera na wybiegu i się zestarzał. Mimo to wielokrotnie miałem wrażenie, że po zgaśnięciu silnika słyszę szmer, w stylu lekkiego zwarcia. Nie było to typowe dla stygnącego silnika lub czegoś w ten deseń i dobiegało raczej ze środka przestrzeni drzwi, pomiędzy karoserią a tapicerką. 5 razy w ciągu tych 4 lat musiałem ją reanimować kablami (3 razy z własnej winy, raz światła w kabinie, raz awaryjne i raz długie – pierwsze dwa razy były podejrzane aczkolwiek aku mógł być nie do końca ok). Olałem temat, od ostatniej wymiany aku ok rok półtora temu – wsio ok.