Wyciek płynu z wysprzęglika
Strona 1 z 1
Witam mam pytanko czy miał może ktoś problem z wyciekiem płynu hydraulicznego z wysprzęglika, a dokładnie w miejscu gdzie zamocowany jest sztywny przewód zakończony stożkowym mocowaniem z plastiku, który doprowadza płyn do wysprzęglika. Czy łączenie tych dwóch elementów wymaga jakiegoś oringu lub uszczelki. Nie wiem może w środku w wysprzęgliku lub na przewodzie powinna być jakaś uszczelka bądż oring Może miał ktoś taki problem. Problem ten jest w silniku 1.6 benzyna ZJ /Z6. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi w tym temacie.
- Od: 3 cze 2014, 20:16
- Posty: 4
- Skąd: Kujawsko-Pomorskie
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 2007
Mi się kiedyś lało z wysprzęglika. Wyciek był na tyle potężny, że straciłem sprzęgło (na szczęście w czasie postoju). Pomogła po prostu wymiana wysprzęglika na nowy. Przy czym zaznaczam, że wtedy nawet nie sprawdzałem, z którego punktu wysprzęglika był wyciek, tylko go od razu wymieniłem. Z tego co pamiętam odnośne tego przewodu sztywnego (do pedała sprzęgła) to tam jest uszczelka i klamerka zaciskowa, ale to już było jakiś czas temu i nie jestem pewny na 100%
- Od: 9 lip 2013, 18:22
- Posty: 31
- Skąd: Podkarpackie
- Auto: M3 BK 1.6 Z6 2005
Wymieniałem komplet w tamtym roku ( wysprzęglik + przewód ). U mnie przewód skorodował i pękł. Korozja tego przewodu to częsty problem w naszych M3. Nie ma zamienników tylko orginał i to nie tani Niestety zabezpieczenie z drutu ( podobne jak przy kostkach elektrycznych ) , które trzyma przewód w wysprzęgliku również skorodowało i rozsypało się przy próbie demontażu. Problem w tym, że nie ma go w komplecie z przewodem( na , którym jest oring uszczelniający ) tylko z wysprzęglikiem, A samego zabezpieczenia nie mogłem nigdzie dokupić osobno. Oczywiście można pokombinować i coś dorobić ale u mnie część, przewodu która została w wysprzęgliku tak się zapiekła, że nie dałem rady jej wyciągnąć i musiałem go również wymienić. Jeśli będziesz wymieniał ten przewód to nie idzie on bezpośrednio do pompy sprzęgła tylko łączy się z następnym przewodem. Połączenie podobne jak przy wysprzęgliku ( na jednym przewodzie końcówka z oringiem , na drugim gniazdo + zabezpieczenie ). Ale tam nie było już żadnej korozji i spokojnie wszystko rozebrałem. Aby mieć dostęp do tego połączenia trzeba wyciągnąć akumulator i zdemontować obudowę.
- Od: 11 lis 2011, 20:16
- Posty: 32
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR sedan 2004r
Mazda 3 BL 1,6 MZR 2011r
Witam na początku dzięki za wszelkie wskazówki. Małe pytanko jeszcze w temacie wycieku płynu czy może wiecie szanowni forumowicze czy części wysprzęglika do którego, podłączony jest przewód sztywny z taką końcówką przypominającą stożek jest może jakaś uszczelka lub oring, który dodatkowo uszczelnia połączenie tych dwóch elementów. Dzięki za wszelkie info.
- Od: 3 cze 2014, 20:16
- Posty: 4
- Skąd: Kujawsko-Pomorskie
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 2007
- Od: 5 wrz 2019, 20:54
- Posty: 1
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 3 2006
Uszczelniający oring jest w wysprzegliku ale mój przewód też ma gumowe uszczelnienie. Wygląda to tak jakby połączenie było uszczelniane za pomocą dwóch gumowych elementów. Ostatnio na łączeniu zaczęło mi się pocić. Wysprzeglik wymieniony rok temu. Mechanik to rozebrał i wygląda że wszystko jest ok i nie ma pojęcia czemu się poci na tym gumowym połaczeniu. Ktoś kojarzy czy ten gumowy kapturek na przewodzie można dokupić oddzielnie?
Piękne dzięki
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości