Mazda 3 1.4 b+LPG spalanie oleju i filtr paliwa

Cześć wszystkim, to mój pierwszy post.
Przeglądając forum natknąłem się na kilka ciekawych opinii, wyciągnąłem pewne wnioski i mam kilka pytań.
Mam dość burzliwą historię z moją mazdą, kupiłem od Niemca 2 lata temu, 2004 rok produkcji 1.4l benzyna 115 tys przebieg, niby serwisowana w aso, chociaż te książki chyba łatwo podrobić.
Silnik na starcie już palił olej – i to na bogato – 1l / 1000km. Po ok 2 latach wymian/dolewania został przełożony inny silnik (operacja przy 145k przebiegu, w wakacje). Nowy silnik miał rzekomo 77 tys.
Od chwili przełożenia ciągle są z nim jakieś problemy – ostatnio wyciekał olej (0.5l / 1000km) – mechanik wymienił simmering na wale korbowym i to niby miało zatrzymać ubytek oleju. Samochodem zrobiłem kolejne 1000-1500km, oleju ubyło ponownie ponad pół litra – czy takie ilości są normalne dla np kopniętych uszczelniaczy zaworowych? silnik wcześniej rzekomo pracował na samej benzynie, na gazie przejechał u mnie 4-5 tys max. To chyba niespotykane żeby uszczelniacze zaworowe sparciały po takim czasie? Chyba że ciągnie olej gdzie indziej... sprawa do sprawdzenia, będę wiedział pewnie w tym tygodniu. w każdym razie – można tak jeździć? Czy ryzykuję że silnik się zatrze tak jak poprzedni.
Od wymiany silnika używam mazda original oil 5w30. Już mi go wypił dobre 2 litry (oczywiście dolewam).
Dodatkowo – ten sam mechanik stwierdził że skoro mam przejechane autem prawie 150k to warto pomyśleć o wymianie filtra paliwa. Tutaj wyczytałem że te filtry są niewymienialne. Jak to jest?
Chyba że gościowi się porąbało i nazwał filtrem paliwa element znajdujący się w tylnej części podwozia, mniej więcej na środku (wyglądem zewnętrznym trochę podobny do filtra oleju).
Zadaję sobie pytanie nie czy ale jak bardzo zostałem zrobiony w konia. co o tym myślicie?
Mechanik sam kupował silnik, jakie dokumenty firma handlująca częściami powinna dostarczyć razem z takim silnikiem? Chciałbym je przejrzeć.
Co to za filtr? W ogóle się go wymienia?
Pytanie odnośnie konserwacji podwozia – jakie środki najlepiej stosować? jak często robić konserwację?
Sprawy blacharskie – rdzewieje mi spód drzwi pasażera (i progi/nadkola) – jest sens oddawać to do blacharza? Znajomy twierdził że rdza w drzwiach siedzi tak głęboko że lakierowanie tego jest rozwiązaniem bardzo chwilowym.
Pozdrawiam i dziękuję za wasz czas
Piotr
Przeglądając forum natknąłem się na kilka ciekawych opinii, wyciągnąłem pewne wnioski i mam kilka pytań.
Mam dość burzliwą historię z moją mazdą, kupiłem od Niemca 2 lata temu, 2004 rok produkcji 1.4l benzyna 115 tys przebieg, niby serwisowana w aso, chociaż te książki chyba łatwo podrobić.
Silnik na starcie już palił olej – i to na bogato – 1l / 1000km. Po ok 2 latach wymian/dolewania został przełożony inny silnik (operacja przy 145k przebiegu, w wakacje). Nowy silnik miał rzekomo 77 tys.
Od chwili przełożenia ciągle są z nim jakieś problemy – ostatnio wyciekał olej (0.5l / 1000km) – mechanik wymienił simmering na wale korbowym i to niby miało zatrzymać ubytek oleju. Samochodem zrobiłem kolejne 1000-1500km, oleju ubyło ponownie ponad pół litra – czy takie ilości są normalne dla np kopniętych uszczelniaczy zaworowych? silnik wcześniej rzekomo pracował na samej benzynie, na gazie przejechał u mnie 4-5 tys max. To chyba niespotykane żeby uszczelniacze zaworowe sparciały po takim czasie? Chyba że ciągnie olej gdzie indziej... sprawa do sprawdzenia, będę wiedział pewnie w tym tygodniu. w każdym razie – można tak jeździć? Czy ryzykuję że silnik się zatrze tak jak poprzedni.
Od wymiany silnika używam mazda original oil 5w30. Już mi go wypił dobre 2 litry (oczywiście dolewam).
Dodatkowo – ten sam mechanik stwierdził że skoro mam przejechane autem prawie 150k to warto pomyśleć o wymianie filtra paliwa. Tutaj wyczytałem że te filtry są niewymienialne. Jak to jest?
Chyba że gościowi się porąbało i nazwał filtrem paliwa element znajdujący się w tylnej części podwozia, mniej więcej na środku (wyglądem zewnętrznym trochę podobny do filtra oleju).
Zadaję sobie pytanie nie czy ale jak bardzo zostałem zrobiony w konia. co o tym myślicie?
Mechanik sam kupował silnik, jakie dokumenty firma handlująca częściami powinna dostarczyć razem z takim silnikiem? Chciałbym je przejrzeć.
Co to za filtr? W ogóle się go wymienia?
Pytanie odnośnie konserwacji podwozia – jakie środki najlepiej stosować? jak często robić konserwację?
Sprawy blacharskie – rdzewieje mi spód drzwi pasażera (i progi/nadkola) – jest sens oddawać to do blacharza? Znajomy twierdził że rdza w drzwiach siedzi tak głęboko że lakierowanie tego jest rozwiązaniem bardzo chwilowym.
Pozdrawiam i dziękuję za wasz czas
Piotr