Cześć wszystkim, to mój pierwszy post.
Przeglądając forum natknąłem się na kilka ciekawych opinii, wyciągnąłem pewne wnioski i mam kilka pytań.
Mam dość burzliwą historię z moją mazdą, kupiłem od Niemca 2 lata temu, 2004 rok produkcji 1.4l benzyna 115 tys przebieg, niby serwisowana w aso, chociaż te książki chyba łatwo podrobić.
Silnik na starcie już palił olej – i to na bogato – 1l / 1000km. Po ok 2 latach wymian/dolewania został przełożony inny silnik (operacja przy 145k przebiegu, w wakacje). Nowy silnik miał rzekomo 77 tys.
Od chwili przełożenia ciągle są z nim jakieś problemy – ostatnio wyciekał olej (0.5l / 1000km) – mechanik wymienił simmering na wale korbowym i to niby miało zatrzymać ubytek oleju. Samochodem zrobiłem kolejne 1000-1500km, oleju ubyło ponownie ponad pół litra – czy takie ilości są normalne dla np kopniętych uszczelniaczy zaworowych? silnik wcześniej rzekomo pracował na samej benzynie, na gazie przejechał u mnie 4-5 tys max. To chyba niespotykane żeby uszczelniacze zaworowe sparciały po takim czasie? Chyba że ciągnie olej gdzie indziej... sprawa do sprawdzenia, będę wiedział pewnie w tym tygodniu. w każdym razie – można tak jeździć? Czy ryzykuję że silnik się zatrze tak jak poprzedni.
Od wymiany silnika używam mazda original oil 5w30. Już mi go wypił dobre 2 litry (oczywiście dolewam).
Dodatkowo – ten sam mechanik stwierdził że skoro mam przejechane autem prawie 150k to warto pomyśleć o wymianie filtra paliwa. Tutaj wyczytałem że te filtry są niewymienialne. Jak to jest?
Chyba że gościowi się porąbało i nazwał filtrem paliwa element znajdujący się w tylnej części podwozia, mniej więcej na środku (wyglądem zewnętrznym trochę podobny do filtra oleju).
Zadaję sobie pytanie nie czy ale jak bardzo zostałem zrobiony w konia. co o tym myślicie?
Mechanik sam kupował silnik, jakie dokumenty firma handlująca częściami powinna dostarczyć razem z takim silnikiem? Chciałbym je przejrzeć.
Co to za filtr? W ogóle się go wymienia?
Pytanie odnośnie konserwacji podwozia – jakie środki najlepiej stosować? jak często robić konserwację?
Sprawy blacharskie – rdzewieje mi spód drzwi pasażera (i progi/nadkola) – jest sens oddawać to do blacharza? Znajomy twierdził że rdza w drzwiach siedzi tak głęboko że lakierowanie tego jest rozwiązaniem bardzo chwilowym.
Pozdrawiam i dziękuję za wasz czas
Piotr
Mazda 3 1.4 b+LPG spalanie oleju i filtr paliwa
Strona 1 z 1
akurat gościowi ufam, na razie będą do sprawdzenia i ew wymiany uszczelniacze zaworowe.
zdziwiła mnie sytuacja z filtrem paliwa ale to pewnie był filtr oparów spalin.
jak z konserwacją?
Coś sensownego można zrobić z drzwiami?
Warto polakierować tylko progi czy absolutnie wszystko trzeba? żeby nie załapało rdzy jeden element od drugiego
zdziwiła mnie sytuacja z filtrem paliwa ale to pewnie był filtr oparów spalin.
jak z konserwacją?
Coś sensownego można zrobić z drzwiami?
Warto polakierować tylko progi czy absolutnie wszystko trzeba? żeby nie załapało rdzy jeden element od drugiego
- Od: 5 paź 2015, 08:35
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 1.4l 2004r benz+LPG
Co do drzwi to lepiej kupić nowe i zdrowe bo tamtego się nie pozbędziesz, zawsze wyjdzie.
Zamieść jakieś zdjęcia , progi mają tylko nalot czy już rdza się zadomowiła? Natomiast nadkola to musisz oddać na wstawienie reperaturki . Musisz podpytać blacharza co z tym proponuje zrobić tak będzie najlepiej
Zamieść jakieś zdjęcia , progi mają tylko nalot czy już rdza się zadomowiła? Natomiast nadkola to musisz oddać na wstawienie reperaturki . Musisz podpytać blacharza co z tym proponuje zrobić tak będzie najlepiej
Moim skromnym zdaniem pierścienie masz zapieczone. Ja mam Mojego fs przegrzałem latem, bo chłodnica pękła i nie zauważyłem, że temp. podskoczyła. Oleju mi pali tyle co Tobie. Silnik może mieć w papierach 30kkm
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
a jak go przegrzejesz to i tak będzie brał olej
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Uszczelniacze zaworowe wymienione, ciekawe ile teraz będzie palił.
Jak mogę przegrzać silnik? Układ chłodzący jest ok, wskaźnik pokazuje nieco mniej niż 50%.
Wczoraj jechałem ok pół godziny na 5 tys obrotów – czy to już liczy się jako przegrzanie?
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego nie poszedł do góry po takiej jeździe. Spalanie 9l gazu / 100km.
Jak mogę przegrzać silnik? Układ chłodzący jest ok, wskaźnik pokazuje nieco mniej niż 50%.
Wczoraj jechałem ok pół godziny na 5 tys obrotów – czy to już liczy się jako przegrzanie?
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego nie poszedł do góry po takiej jeździe. Spalanie 9l gazu / 100km.
- Od: 5 paź 2015, 08:35
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 1.4l 2004r benz+LPG
Przegrać mógł poprzednik.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Witam ponownie
Wymieniłem uszczelniacze zaworowe
po przejechaniu 700km samochód spalił ok 0.7 l oleju.
Podczas jazdy (szczególnie na krótkich odcinkach) jest dużo jasnego dymu. Na benzynie mniej, na gazie więcej.
To możliwe żeby uszczelniacze się rozszczelniły po tak niewielkim dystansie? Chyba bez przesady.
Co o tym myślicie?
Wymieniłem uszczelniacze zaworowe
po przejechaniu 700km samochód spalił ok 0.7 l oleju.
Podczas jazdy (szczególnie na krótkich odcinkach) jest dużo jasnego dymu. Na benzynie mniej, na gazie więcej.
To możliwe żeby uszczelniacze się rozszczelniły po tak niewielkim dystansie? Chyba bez przesady.
Co o tym myślicie?
- Od: 5 paź 2015, 08:35
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 1.4l 2004r benz+LPG
Ja podtrzymuje tezę o pierścieniach. Zbyt wielkie ubytki oleju, jak na uszczelniacze.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Pewnie masz rację.
Pytanie: czy w takim stanie rzeczy mogę jeździć? Czy zapieczony pierścień w dalszej eksploatacji i dolewaniu oleju nie rozsadzi mi silnika? Przejście na gęstszy olej to chyba tylko tymczasowe rozwiązanie? Ostatnio silnik zanim się doszczętnie zatarł właśnie tak jeździł- ok półtorej roku i kaput (na 10w40, teraz mam 5w30 mazda original oil, więc siłą rzeczy boję się lać gęstszy).
Słyszałeś kiedyś o środkach chemicznych PANTHER? mam na myśli P1 i P52 Classic – podobno są w stanie dużo pomóc w podobnej sytuacji.
To chyba niemożliwe żeby instalacja gazowa po 5-6 tys km doprowadziła silnik (który rzekomo był ok) do takiego stanu? co o tym myślicie?
Pytanie: czy w takim stanie rzeczy mogę jeździć? Czy zapieczony pierścień w dalszej eksploatacji i dolewaniu oleju nie rozsadzi mi silnika? Przejście na gęstszy olej to chyba tylko tymczasowe rozwiązanie? Ostatnio silnik zanim się doszczętnie zatarł właśnie tak jeździł- ok półtorej roku i kaput (na 10w40, teraz mam 5w30 mazda original oil, więc siłą rzeczy boję się lać gęstszy).
Słyszałeś kiedyś o środkach chemicznych PANTHER? mam na myśli P1 i P52 Classic – podobno są w stanie dużo pomóc w podobnej sytuacji.
To chyba niemożliwe żeby instalacja gazowa po 5-6 tys km doprowadziła silnik (który rzekomo był ok) do takiego stanu? co o tym myślicie?
- Od: 5 paź 2015, 08:35
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 1.4l 2004r benz+LPG
Przy tak dużym zużyciu silnika, środki t
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
zagęszczające nie wiele dadzą. Grunt to utrzymywać stan oleju na odpowiednim poziomie i powinno być ok.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość