Mazda 3 1.4 b+LPG spalanie oleju i filtr paliwa

Postprzez glinkapiotr » 5 paź 2015, 08:48

Cześć wszystkim, to mój pierwszy post.
Przeglądając forum natknąłem się na kilka ciekawych opinii, wyciągnąłem pewne wnioski i mam kilka pytań.

Mam dość burzliwą historię z moją mazdą, kupiłem od Niemca 2 lata temu, 2004 rok produkcji 1.4l benzyna 115 tys przebieg, niby serwisowana w aso, chociaż te książki chyba łatwo podrobić.

Silnik na starcie już palił olej – i to na bogato – 1l / 1000km. Po ok 2 latach wymian/dolewania został przełożony inny silnik (operacja przy 145k przebiegu, w wakacje). Nowy silnik miał rzekomo 77 tys.

Od chwili przełożenia ciągle są z nim jakieś problemy – ostatnio wyciekał olej (0.5l / 1000km) – mechanik wymienił simmering na wale korbowym i to niby miało zatrzymać ubytek oleju. Samochodem zrobiłem kolejne 1000-1500km, oleju ubyło ponownie ponad pół litra – czy takie ilości są normalne dla np kopniętych uszczelniaczy zaworowych? silnik wcześniej rzekomo pracował na samej benzynie, na gazie przejechał u mnie 4-5 tys max. To chyba niespotykane żeby uszczelniacze zaworowe sparciały po takim czasie? Chyba że ciągnie olej gdzie indziej... sprawa do sprawdzenia, będę wiedział pewnie w tym tygodniu. w każdym razie – można tak jeździć? Czy ryzykuję że silnik się zatrze tak jak poprzedni.
Od wymiany silnika używam mazda original oil 5w30. Już mi go wypił dobre 2 litry (oczywiście dolewam).

Dodatkowo – ten sam mechanik stwierdził że skoro mam przejechane autem prawie 150k to warto pomyśleć o wymianie filtra paliwa. Tutaj wyczytałem że te filtry są niewymienialne. Jak to jest?
Chyba że gościowi się porąbało i nazwał filtrem paliwa element znajdujący się w tylnej części podwozia, mniej więcej na środku (wyglądem zewnętrznym trochę podobny do filtra oleju).

Zadaję sobie pytanie nie czy ale jak bardzo zostałem zrobiony w konia. co o tym myślicie?
Mechanik sam kupował silnik, jakie dokumenty firma handlująca częściami powinna dostarczyć razem z takim silnikiem? Chciałbym je przejrzeć.
Co to za filtr? W ogóle się go wymienia?
Pytanie odnośnie konserwacji podwozia – jakie środki najlepiej stosować? jak często robić konserwację?
Sprawy blacharskie – rdzewieje mi spód drzwi pasażera (i progi/nadkola) – jest sens oddawać to do blacharza? Znajomy twierdził że rdza w drzwiach siedzi tak głęboko że lakierowanie tego jest rozwiązaniem bardzo chwilowym.

Pozdrawiam i dziękuję za wasz czas
Piotr
Początkujący
 
Od: 5 paź 2015, 08:35
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.4l 2004r benz+LPG

Postprzez Remster » 11 paź 2015, 20:02

Spory minus jak mechanik sam sprowadzał silnik bo nie wiadomo co wziął. Przy kupnie używanego silnika zawsze jest ryzyko ,że będzie pił olej nie ma tego jak sprawdzić ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez glinkapiotr » 14 paź 2015, 13:50

akurat gościowi ufam, na razie będą do sprawdzenia i ew wymiany uszczelniacze zaworowe.
zdziwiła mnie sytuacja z filtrem paliwa ale to pewnie był filtr oparów spalin.

jak z konserwacją?
Coś sensownego można zrobić z drzwiami?
Warto polakierować tylko progi czy absolutnie wszystko trzeba? żeby nie załapało rdzy jeden element od drugiego
Początkujący
 
Od: 5 paź 2015, 08:35
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.4l 2004r benz+LPG

Postprzez Remster » 18 paź 2015, 21:16

Co do drzwi to lepiej kupić nowe i zdrowe bo tamtego się nie pozbędziesz, zawsze wyjdzie.
Zamieść jakieś zdjęcia , progi mają tylko nalot czy już rdza się zadomowiła? Natomiast nadkola to musisz oddać na wstawienie reperaturki . Musisz podpytać blacharza co z tym proponuje zrobić tak będzie najlepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez Dave » 20 paź 2015, 12:41

Moim skromnym zdaniem pierścienie masz zapieczone. Ja mam Mojego fs przegrzałem latem, bo chłodnica pękła i nie zauważyłem, że temp. podskoczyła. Oleju mi pali tyle co Tobie. Silnik może mieć w papierach 30kkm

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Dave » 20 paź 2015, 13:05

a jak go przegrzejesz to i tak będzie brał olej

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez glinkapiotr » 26 paź 2015, 10:55

Uszczelniacze zaworowe wymienione, ciekawe ile teraz będzie palił.
Jak mogę przegrzać silnik? Układ chłodzący jest ok, wskaźnik pokazuje nieco mniej niż 50%.
Wczoraj jechałem ok pół godziny na 5 tys obrotów – czy to już liczy się jako przegrzanie?
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego nie poszedł do góry po takiej jeździe. Spalanie 9l gazu / 100km.
Początkujący
 
Od: 5 paź 2015, 08:35
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.4l 2004r benz+LPG

Postprzez Dave » 26 paź 2015, 22:33

Przegrać mógł poprzednik.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez glinkapiotr » 3 lis 2015, 17:42

Witam ponownie

Wymieniłem uszczelniacze zaworowe
po przejechaniu 700km samochód spalił ok 0.7 l oleju.
Podczas jazdy (szczególnie na krótkich odcinkach) jest dużo jasnego dymu. Na benzynie mniej, na gazie więcej.

To możliwe żeby uszczelniacze się rozszczelniły po tak niewielkim dystansie? Chyba bez przesady.
Co o tym myślicie?
Początkujący
 
Od: 5 paź 2015, 08:35
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.4l 2004r benz+LPG

Postprzez Dave » 3 lis 2015, 19:47

Ja podtrzymuje tezę o pierścieniach. Zbyt wielkie ubytki oleju, jak na uszczelniacze.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez glinkapiotr » 5 lis 2015, 09:46

Pewnie masz rację.

Pytanie: czy w takim stanie rzeczy mogę jeździć? Czy zapieczony pierścień w dalszej eksploatacji i dolewaniu oleju nie rozsadzi mi silnika? Przejście na gęstszy olej to chyba tylko tymczasowe rozwiązanie? Ostatnio silnik zanim się doszczętnie zatarł właśnie tak jeździł- ok półtorej roku i kaput (na 10w40, teraz mam 5w30 mazda original oil, więc siłą rzeczy boję się lać gęstszy).

Słyszałeś kiedyś o środkach chemicznych PANTHER? mam na myśli P1 i P52 Classic – podobno są w stanie dużo pomóc w podobnej sytuacji.

To chyba niemożliwe żeby instalacja gazowa po 5-6 tys km doprowadziła silnik (który rzekomo był ok) do takiego stanu? co o tym myślicie?
Początkujący
 
Od: 5 paź 2015, 08:35
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1.4l 2004r benz+LPG

Postprzez Dave » 5 lis 2015, 13:23

Przy tak dużym zużyciu silnika, środki t

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Dave » 5 lis 2015, 13:24

zagęszczające nie wiele dadzą. Grunt to utrzymywać stan oleju na odpowiednim poziomie i powinno być ok.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323