Strona 2 z 3

Re: Regulacja zaworów = wymiana szklanek [ZJ, Z6]

PostNapisane: 12 wrz 2016, 23:25
przez marcinwa70
tinek napisał(a):
martin_torbay napisał(a):I jeszcze raz bardzo dziękuję za temat użytkownikowi tinek

nie ma za co :]

martin_torbay napisał(a):Pomiędzy problemami ok 24tkm. (dużo? nie dużo?)

W moim (ojca) pacjencie robiłem pomiary po ok 15kkm od pierwszej regulacji i praktycznie niewiele się zmieniło, ale podejrzewam, że przy następnym już będzie trzeba działać. Niestety taki urok tej głowicy.

marcinwa70 napisał(a):To charakterystyczne cykanie spod maski gdy silnik pracuję na biegu jałowym to dzwięk zaworów czy praca wtryskiwaczy?
Silnik 1.4 rozumie, że też ma regulacje luzów zaworowych za pomocą szklanek?

też szklanki, czy to wtryski czy zawory to ciężko powiedzieć bez dźwięku, najbezpieczniej sprawdzić luz

Teraz już wiem, że to nie zawory bo sprawdzone. Charakterystyczne cykanie to praca wtrysków

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

PostNapisane: 14 lis 2016, 19:15
przez yama
panowie prośba
pacjent mazda 2 1.6 z6
1 zawór wydechowy, ledwo się mieści w granicach a reszta /dolot wydech/ luz większy od 0.35 tj luźno wchodzą nawet mi się nie chciało sprawdzać czy 0.4 wejdzie bo pewnie by się zmieściło na kilku :((
teraz co robić dalej wiadomo że długo na tym nie pojedzi.
wymiana wszystkich 16x98 PLN masakra
zamienników raczej nie widać
nawet nie liczę że przełożenie szklanek coś da :(((
żeby było śmiesznie zawory nie klepią :D po 1 minucie cisza
nie mam co porównywać do mojego ale zmulone jest na pewno olejek 0.8 na 11kkm oprócz tego działa

Re: Regulacja zaworów = wymiana szklanek [ZJ, Z6]

PostNapisane: 14 lis 2016, 19:37
przez MazdaLublin
Kilka szklanek może i by się dało poprzekładać
A te za grube dać do szlifierza żeby je pocienił : )
Widziałem kiedyś taką akcję.

PostNapisane: 14 lis 2016, 19:48
przez yama
0.35 wchodzą bardzo luźno-> trzeba mi grubsze szklanki. mamy tu za duży luz zaworowy a nie za mały

Re: Regulacja zaworów = wymiana szklanek [ZJ, Z6]

PostNapisane: 14 lis 2016, 20:12
przez MazdaLublin
To w takim razie chyba wałki się nieco wytarły może od tego trzeba zacząć.

PostNapisane: 18 lis 2016, 12:38
przez tinek
trochę większy luz jest mniej szkodliwy niż za mały, dopiero rozebranie i spisanie rozmiarów szklanek pozwoli na określenie ile da się pozamieniać, a ile trzeba dokupić.
yama napisał(a):nie mam co porównywać do mojego ale zmulone jest na pewno olejek 0.8 na 11kkm oprócz tego działa

sprawdź kompresję to się może wyjaśni dlaczego jest zamulona

MazdaLublin napisał(a):To w takim razie chyba wałki się nieco wytarły może od tego trzeba zacząć.

chyba byłby to pierwszy przypadek w co wątpię

PostNapisane: 20 lis 2016, 18:30
przez yama
wałki ok tak na oko żadnych przytarć lub uszkodzeń itp nie mierzyłem bo musiałbym je ściagać ma ktoś może wymiary ??
na razie mam tak
na 4 zaworach 0.4 b. ciasno wlazło, reszta luźne 0.35
na razie pauza muszę skombinować dostęp do tańszych szklanek poszukam wśród nieformalnych zamienników jakbym znalazł coś koło ~<60PLN za szt to zabieram się do dzieła
co do pomiarów nie czarujmy się przy dobrej opcji może pasować góra 5-6 szt a reszta :((
co do spadku mocy mniejszy kąt otwarcia , stare świece i zapieczony 1 tylny hamulec robiły swoje ale zrobię pomiar przy następnej okazji
pewnie pierścienie lub uszczelniacze lub to i to <głaszcze>
oj drogo jeszcze jak na Z6
dzięki za info
a kupowanie głowic to porażka oglądałem 3 szt to ta którą posiadam to perfekcyjny stan

Re: Regulacja zaworów = wymiana szklanek [ZJ, Z6]

PostNapisane: 30 gru 2016, 23:45
przez mario13
Witajcie
Jeśli dobrze zrozumiem to luz zaworowy na zaworach ssących jest taki sam jak na wydechowych i wynosi 0,30 mm. :)

Re: Regulacja zaworów = wymiana szklanek [ZJ, Z6]

PostNapisane: 13 lut 2017, 00:28
przez marcindub
Witam wszystkich forumowiczow ,czy do zmierzenia luzow zaworowych wystarczy zdjąć pokrywę zaworów bez konieczności ściągania wałków ? Przebieg 115 tyś

PostNapisane: 15 lut 2017, 14:51
przez tinek
ze ściągniętymi wałkami trochę ciężko zmierzyć luz <faja>

PostNapisane: 24 lip 2017, 22:04
przez tinek
Koledzy potrzebuje kilka szklanek, rozmiary które mnie interesują to: 995, 01, 135, 14, 17, 195 (2szt.), 20 (2szt.), 175, 19.

Poproszę informacje na PW z rozmiarami i ceną :)

Re: Regulacja zaworów = wymiana szklanek [ZJ, Z6]

PostNapisane: 7 wrz 2017, 10:24
przez wieloryb20
U mnie luzy wyglądają tak jak na zdjęciu. Które polecacie wymienić. Dodam że auto to Mazda 3 BK 1.6 2005 + LPG

PostNapisane: 9 wrz 2017, 14:08
przez tinek
Ja bym robił cały dolot na górną granicę, bo i tak za jakiś czas (kwestia jakości regulacji lpg) będzie robiło się ciasno. Prawdopodobnie coś ze szklanek pozamieniasz, żeby uciąć koszty.

Ciekawa sprawa, że przeważnie szybciej znika luz na pierwszym cylindrze.

PostNapisane: 18 wrz 2017, 10:45
przez wieloryb20
Jestem już po regulacji, obyło się bez kupna szklanek(coś się zamieniło coś mi dał z używek) – teraz zostało mi do wyregulowania instalacja gazowa. Przejechałem bez regulacji około 115tyś na gazie więc ostatnie lampka była.

PostNapisane: 19 gru 2017, 22:03
przez tinek
dla potrzebujących mam do sprzedania kilka szklanek
19 – 1szt
22 – 4szt
23 – 1szt
26 – 2szt
28 – 1szt

PostNapisane: 31 sty 2018, 23:10
przez gr3mlin
Regulacja luzów zaworowych w wielkopolsce – czy ktoś może polecić jakiegoś magika??

Re: Regulacja zaworów = wymiana szklanek [ZJ, Z6]

PostNapisane: 1 lut 2018, 17:07
przez marecki3
Poniżej lista oznaczeń poszczególnych szklanek.
W katalogu Mazdy można też znaleźć zamienniki dla poniższych. Zamiennik ma w kodzie ZJ02 zamiast ZJ38.
Te zamienniki są zdecydowanie tańsze, tylko mało dostępne.
Orientuje się ktoś o co chodzi z tymi zamiennikami i czym mogą się różnić (oprócz ceny)?
Zamienniki są prawie wyłącznie na rosyjskich stronach z małymi wyjątkami, np. tutaj:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/parts?c=Mazda&ssd=%24HAxLcgIBBQpNUkQrAwdtc2Fcd313BFwpIEpcFQ%24&vid=1421649726&gid=10477&q=
Tutaj mamy oryginał i zamiennik w jednym sklepie z porównaniem ceny:
http://www.parts.ru/shop/number.php?SearchNumber=ZJ3812573
Kilka przykładów:
Kod: Zaznacz cały
oryginał –> zamiennik
ZJ38-12-546 –> ZJ02-12-546
ZJ38-12-547 –> ZJ02-12-547
ZJ38-12-548 –> ZJ02-12-548

Wszystkie oryginalne:
Kod: Zaznacz cały
ZJ38-12-546
T=2.980MM
ZJ38-12-547
T=2.995MM
ZJ38-12-548
T=3.010MM
ZJ38-12-549
T=3.025MM
ZJ38-12-551
T=3.040MM
ZJ38-12-552
T=3.055MM
ZJ38-12-553
T=3.070MM
ZJ38-12-554
T=3.085MM
ZJ38-12-555
T=3.100MM
ZJ38-12-556
T=3.115MM
ZJ38-12-557
T=3.130MM
ZJ38-12-558
T=3.145MM
ZJ38-12-559
T=3.160MM
ZJ38-12-561
T=3.175MM
ZJ38-12-562
T=3.190MM
ZJ38-12-563
T=3.205MM
ZJ38-12-564
T=3.220MM
ZJ38-12-565
T=3.235MM
ZJ38-12-566
T=3.250MM
ZJ38-12-567
T=3.265MM
ZJ38-12-568
T=3.280MM
ZJ38-12-569
T=3.295MM
ZJ38-12-571
T=3.310MM
ZJ38-12-572
T=3.325MM
ZJ38-12-573
T=3.340MM
ZJ38-12-574
T=3.355MM
ZJ38-12-575
T=3.370MM
ZJY2-12-541
T=2.855MM
ZJY2-12-542
T=2.880MM
ZJY2-12-543
T=2.905MM
ZJY2-12-544
T=2.930MM
ZJY2-12-545
T=2.955MM
ZJY2-12-576
T=3.395MM
ZJY2-12-577
T=3.420MM
ZJY2-12-578
T=3.445MM
ZJY2-12-579
T=3.470MM
ZJY2-12-581
T=3.495MM

PostNapisane: 23 lip 2018, 12:34
przez marecki3
Ostatnio wymieniałem szklanki w swoim silniku.
Dzięki koledze Tinek udało się trochę zaoszczędzić bo wymieniałem 12 sztuk.
Luzy miałem między 0,32 a 0,39 mm.

Główne powody wymiany:
– Zwiększone spalanie, ok. 15%
– Zmniejszona moc na zimnym silniku do 3,5k obrotów. Odczuwalne szczególnie w zimie przy mrozach, w lecie mało odczuwalne.

Zostały mi i mogę odsprzedać takie szklanki:
13 – 1 szt
14 – 4 szt
16 – 4 szt
17 – 3 szt

Czy wymiana coś dała to się jeszcze okaże.
I jeszcze odpowiedź z ASO odnośnie zamienników o których pisałem w poprzednim poście:
„Ceny te same, numery się zamieniają.”

PostNapisane: 28 sie 2018, 19:06
przez Marcis
Czy może ktoś podpowiedzieć, czy jest to bezpieczny pomysł szlif szklanek? Czeka mnie regulacja, mam silnik 2.0 lf 274tys przebiegu, ogólnie silnik pracuje wzorowo, ale na wydechu mam po 0.25 jakieś porady z doświadczenia?

PostNapisane: 29 sie 2018, 11:35
przez ezg_siwy
martin_torbay napisał(a):P.S.
U mnie na wylocie praktycznie luzów nie ma już :(
Jak do tego doszedłem? Jakby ktoś miał podobne symptomy i nie wiedział co to:
– falujące obroty
– gaśnie na zimnym przy dojechaniu np do świateł
– utrata mocy
– gdy zimny i zgaśnie: trzeba długo kręcić żeby odpalić
Wyczyściłem przepustnicę, nowe świece, cewki podstawiłem, przepływomierz,
przejechałem się i błąd nagle:
– wypadanie zapłonu cylindra 4
o nie.. koniec, rozbieramy, w końcu zmierzyłem ciśnienie i 4ty cylinder 79psi, a z olejem 96psi, trochę mały skok jak na pierścienie, no to pokrywa w górę i niespodzianka, brak luzu na wylocie;)


Ja mam LF'a i w teorii, po wskazaniach AFR wychodzi, że mam luzy do roboty, ale mechanik sprawdził i wszystko wygląda OK. Mocy nie brakuje, obroty nie falują, żadnego gaśnięcia na zimnym.
W jaki inny sposób, niż od wytarcia wałkiem, mogą się zużyć szklanki?