Regulacja zaworów = wymiana szklanek [ZJ, Z6]

Postprzez marcinwa70 » 12 wrz 2016, 22:25

tinek napisał(a):
martin_torbay napisał(a):I jeszcze raz bardzo dziękuję za temat użytkownikowi tinek

nie ma za co :]

martin_torbay napisał(a):Pomiędzy problemami ok 24tkm. (dużo? nie dużo?)

W moim (ojca) pacjencie robiłem pomiary po ok 15kkm od pierwszej regulacji i praktycznie niewiele się zmieniło, ale podejrzewam, że przy następnym już będzie trzeba działać. Niestety taki urok tej głowicy.

marcinwa70 napisał(a):To charakterystyczne cykanie spod maski gdy silnik pracuję na biegu jałowym to dzwięk zaworów czy praca wtryskiwaczy?
Silnik 1.4 rozumie, że też ma regulacje luzów zaworowych za pomocą szklanek?

też szklanki, czy to wtryski czy zawory to ciężko powiedzieć bez dźwięku, najbezpieczniej sprawdzić luz

Teraz już wiem, że to nie zawory bo sprawdzone. Charakterystyczne cykanie to praca wtrysków

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 14:30
Posty: 65 (0/4)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda3 BK Hatch 2004
1.4 pb

Postprzez yama » 14 lis 2016, 18:15

panowie prośba
pacjent mazda 2 1.6 z6
1 zawór wydechowy, ledwo się mieści w granicach a reszta /dolot wydech/ luz większy od 0.35 tj luźno wchodzą nawet mi się nie chciało sprawdzać czy 0.4 wejdzie bo pewnie by się zmieściło na kilku :((
teraz co robić dalej wiadomo że długo na tym nie pojedzi.
wymiana wszystkich 16x98 PLN masakra
zamienników raczej nie widać
nawet nie liczę że przełożenie szklanek coś da :(((
żeby było śmiesznie zawory nie klepią :D po 1 minucie cisza
nie mam co porównywać do mojego ale zmulone jest na pewno olejek 0.8 na 11kkm oprócz tego działa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez MazdaLublin » 14 lis 2016, 18:37

Kilka szklanek może i by się dało poprzekładać
A te za grube dać do szlifierza żeby je pocienił : )
Widziałem kiedyś taką akcję.
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 20:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez yama » 14 lis 2016, 18:48

0.35 wchodzą bardzo luźno-> trzeba mi grubsze szklanki. mamy tu za duży luz zaworowy a nie za mały
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez MazdaLublin » 14 lis 2016, 19:12

To w takim razie chyba wałki się nieco wytarły może od tego trzeba zacząć.
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 20:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez tinek » 18 lis 2016, 11:38

trochę większy luz jest mniej szkodliwy niż za mały, dopiero rozebranie i spisanie rozmiarów szklanek pozwoli na określenie ile da się pozamieniać, a ile trzeba dokupić.
yama napisał(a):nie mam co porównywać do mojego ale zmulone jest na pewno olejek 0.8 na 11kkm oprócz tego działa

sprawdź kompresję to się może wyjaśni dlaczego jest zamulona

MazdaLublin napisał(a):To w takim razie chyba wałki się nieco wytarły może od tego trzeba zacząć.

chyba byłby to pierwszy przypadek w co wątpię
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 17:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez yama » 20 lis 2016, 17:30

wałki ok tak na oko żadnych przytarć lub uszkodzeń itp nie mierzyłem bo musiałbym je ściagać ma ktoś może wymiary ??
na razie mam tak
na 4 zaworach 0.4 b. ciasno wlazło, reszta luźne 0.35
na razie pauza muszę skombinować dostęp do tańszych szklanek poszukam wśród nieformalnych zamienników jakbym znalazł coś koło ~<60PLN za szt to zabieram się do dzieła
co do pomiarów nie czarujmy się przy dobrej opcji może pasować góra 5-6 szt a reszta :((
co do spadku mocy mniejszy kąt otwarcia , stare świece i zapieczony 1 tylny hamulec robiły swoje ale zrobię pomiar przy następnej okazji
pewnie pierścienie lub uszczelniacze lub to i to <głaszcze>
oj drogo jeszcze jak na Z6
dzięki za info
a kupowanie głowic to porażka oglądałem 3 szt to ta którą posiadam to perfekcyjny stan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez mario13 » 30 gru 2016, 22:45

Witajcie
Jeśli dobrze zrozumiem to luz zaworowy na zaworach ssących jest taki sam jak na wydechowych i wynosi 0,30 mm. :)
Początkujący
 
Od: 29 lut 2012, 18:12
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna

Postprzez marcindub » 12 lut 2017, 23:28

Witam wszystkich forumowiczow ,czy do zmierzenia luzow zaworowych wystarczy zdjąć pokrywę zaworów bez konieczności ściągania wałków ? Przebieg 115 tyś
Początkujący
 
Od: 12 lut 2017, 22:59
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna sedan 2007

Postprzez tinek » 15 lut 2017, 13:51

ze ściągniętymi wałkami trochę ciężko zmierzyć luz <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 17:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez tinek » 24 lip 2017, 21:04

Koledzy potrzebuje kilka szklanek, rozmiary które mnie interesują to: 995, 01, 135, 14, 17, 195 (2szt.), 20 (2szt.), 175, 19.

Poproszę informacje na PW z rozmiarami i ceną :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 17:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez wieloryb20 » 7 wrz 2017, 09:24

U mnie luzy wyglądają tak jak na zdjęciu. Które polecacie wymienić. Dodam że auto to Mazda 3 BK 1.6 2005 + LPG
Załączniki
20170907_102102.jpg
Początkujący
 
Od: 31 mar 2012, 09:51
Posty: 25 (0/1)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 3 1.6 2005 hatchback activ sport BK

Postprzez tinek » 9 wrz 2017, 13:08

Ja bym robił cały dolot na górną granicę, bo i tak za jakiś czas (kwestia jakości regulacji lpg) będzie robiło się ciasno. Prawdopodobnie coś ze szklanek pozamieniasz, żeby uciąć koszty.

Ciekawa sprawa, że przeważnie szybciej znika luz na pierwszym cylindrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 17:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez wieloryb20 » 18 wrz 2017, 09:45

Jestem już po regulacji, obyło się bez kupna szklanek(coś się zamieniło coś mi dał z używek) – teraz zostało mi do wyregulowania instalacja gazowa. Przejechałem bez regulacji około 115tyś na gazie więc ostatnie lampka była.
Początkujący
 
Od: 31 mar 2012, 09:51
Posty: 25 (0/1)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 3 1.6 2005 hatchback activ sport BK

Postprzez tinek » 19 gru 2017, 21:03

dla potrzebujących mam do sprzedania kilka szklanek
19 – 1szt
22 – 4szt
23 – 1szt
26 – 2szt
28 – 1szt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 17:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez gr3mlin » 31 sty 2018, 22:10

Regulacja luzów zaworowych w wielkopolsce – czy ktoś może polecić jakiegoś magika??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 17:56
Posty: 89 (2/1)
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 3 BK 2005r 1.6 105KM BENZ + LPG

Postprzez marecki3 » 1 lut 2018, 16:07

Poniżej lista oznaczeń poszczególnych szklanek.
W katalogu Mazdy można też znaleźć zamienniki dla poniższych. Zamiennik ma w kodzie ZJ02 zamiast ZJ38.
Te zamienniki są zdecydowanie tańsze, tylko mało dostępne.
Orientuje się ktoś o co chodzi z tymi zamiennikami i czym mogą się różnić (oprócz ceny)?
Zamienniki są prawie wyłącznie na rosyjskich stronach z małymi wyjątkami, np. tutaj:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/parts?c=Mazda&ssd=%24HAxLcgIBBQpNUkQrAwdtc2Fcd313BFwpIEpcFQ%24&vid=1421649726&gid=10477&q=
Tutaj mamy oryginał i zamiennik w jednym sklepie z porównaniem ceny:
http://www.parts.ru/shop/number.php?SearchNumber=ZJ3812573
Kilka przykładów:
Kod: Zaznacz cały
oryginał –> zamiennik
ZJ38-12-546 –> ZJ02-12-546
ZJ38-12-547 –> ZJ02-12-547
ZJ38-12-548 –> ZJ02-12-548

Wszystkie oryginalne:
Kod: Zaznacz cały
ZJ38-12-546
T=2.980MM
ZJ38-12-547
T=2.995MM
ZJ38-12-548
T=3.010MM
ZJ38-12-549
T=3.025MM
ZJ38-12-551
T=3.040MM
ZJ38-12-552
T=3.055MM
ZJ38-12-553
T=3.070MM
ZJ38-12-554
T=3.085MM
ZJ38-12-555
T=3.100MM
ZJ38-12-556
T=3.115MM
ZJ38-12-557
T=3.130MM
ZJ38-12-558
T=3.145MM
ZJ38-12-559
T=3.160MM
ZJ38-12-561
T=3.175MM
ZJ38-12-562
T=3.190MM
ZJ38-12-563
T=3.205MM
ZJ38-12-564
T=3.220MM
ZJ38-12-565
T=3.235MM
ZJ38-12-566
T=3.250MM
ZJ38-12-567
T=3.265MM
ZJ38-12-568
T=3.280MM
ZJ38-12-569
T=3.295MM
ZJ38-12-571
T=3.310MM
ZJ38-12-572
T=3.325MM
ZJ38-12-573
T=3.340MM
ZJ38-12-574
T=3.355MM
ZJ38-12-575
T=3.370MM
ZJY2-12-541
T=2.855MM
ZJY2-12-542
T=2.880MM
ZJY2-12-543
T=2.905MM
ZJY2-12-544
T=2.930MM
ZJY2-12-545
T=2.955MM
ZJY2-12-576
T=3.395MM
ZJY2-12-577
T=3.420MM
ZJY2-12-578
T=3.445MM
ZJY2-12-579
T=3.470MM
ZJY2-12-581
T=3.495MM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 19:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez marecki3 » 23 lip 2018, 11:34

Ostatnio wymieniałem szklanki w swoim silniku.
Dzięki koledze Tinek udało się trochę zaoszczędzić bo wymieniałem 12 sztuk.
Luzy miałem między 0,32 a 0,39 mm.

Główne powody wymiany:
– Zwiększone spalanie, ok. 15%
– Zmniejszona moc na zimnym silniku do 3,5k obrotów. Odczuwalne szczególnie w zimie przy mrozach, w lecie mało odczuwalne.

Zostały mi i mogę odsprzedać takie szklanki:
13 – 1 szt
14 – 4 szt
16 – 4 szt
17 – 3 szt

Czy wymiana coś dała to się jeszcze okaże.
I jeszcze odpowiedź z ASO odnośnie zamienników o których pisałem w poprzednim poście:
„Ceny te same, numery się zamieniają.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 19:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez Marcis » 28 sie 2018, 18:06

Czy może ktoś podpowiedzieć, czy jest to bezpieczny pomysł szlif szklanek? Czeka mnie regulacja, mam silnik 2.0 lf 274tys przebiegu, ogólnie silnik pracuje wzorowo, ale na wydechu mam po 0.25 jakieś porady z doświadczenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez ezg_siwy » 29 sie 2018, 10:35

martin_torbay napisał(a):P.S.
U mnie na wylocie praktycznie luzów nie ma już :(
Jak do tego doszedłem? Jakby ktoś miał podobne symptomy i nie wiedział co to:
– falujące obroty
– gaśnie na zimnym przy dojechaniu np do świateł
– utrata mocy
– gdy zimny i zgaśnie: trzeba długo kręcić żeby odpalić
Wyczyściłem przepustnicę, nowe świece, cewki podstawiłem, przepływomierz,
przejechałem się i błąd nagle:
– wypadanie zapłonu cylindra 4
o nie.. koniec, rozbieramy, w końcu zmierzyłem ciśnienie i 4ty cylinder 79psi, a z olejem 96psi, trochę mały skok jak na pierścienie, no to pokrywa w górę i niespodzianka, brak luzu na wylocie;)


Ja mam LF'a i w teorii, po wskazaniach AFR wychodzi, że mam luzy do roboty, ale mechanik sprawdził i wszystko wygląda OK. Mocy nie brakuje, obroty nie falują, żadnego gaśnięcia na zimnym.
W jaki inny sposób, niż od wytarcia wałkiem, mogą się zużyć szklanki?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323