chodzi mi o kontrolkę która informuje o niskim poziome oleju itp. jak to jest w samochodach np z grupy VAG,
przy okazji czy włączeniu się kontrolki rezerwy benzyny powinien towarzyszyć brzęczek?
dzięki
Mazda3 BK 1.6 Co oznacza paląca się kontrolka oleju?
Strona 1 z 1
Kontrolka jest od sygnalizacji niskiego ciśnienia oleju. Jak masz za mało oleju to ciśnienie też spada i kontrolka się zapala. Nie jest to jednak sygnalizacja tylko poziomu oleju. Przyczyn niskiego ciśnienia może być więcej.
Przyczyn niskiego ciśnienia może być więcej.
Np. walnięta pompa. Olej jest a kontrolka będzie się świecić.
Przyczyn niskiego ciśnienia może być więcej.
Np. walnięta pompa. Olej jest a kontrolka będzie się świecić.
Ok dzięki prosta odpowiedź – kontrolka ostrzegająca o niskim poziome jest, pewne przyzwyczajenia z innych aut pozostają a przecież codziennie człowiek nie zagląda pod maskę.
A co z tym brzęczkiem od rezerwy paliwa, czy tylko kontrolka sygnalizuje rezerwę bo nie wiem czy jakiś bezpiecznik nie jest padnięty;)
A co z tym brzęczkiem od rezerwy paliwa, czy tylko kontrolka sygnalizuje rezerwę bo nie wiem czy jakiś bezpiecznik nie jest padnięty;)
- Od: 27 sty 2014, 14:45
- Posty: 7
- Skąd: Gliwice
niski poziom oleju nie jest sygnalizowany!! Sygnalizowany jest tylko brak ciśnienia w magistrali olejowej!! Jak świeci się już czerwona o spadku ciśnienia to często kilka sekund później żegnamy się z silnikiem i witamy z mechanikiem. Także kolego @dicon nie wprowadzaj w błąd bo piszesz bzdury za które może ktoś słono zapłacić.
Poza tym nie czytasz ze zrozumieniem raz co oznacza ta kontrolka, dwa w jakich sytuacjach może się zapalić.
Poza tym nie czytasz ze zrozumieniem raz co oznacza ta kontrolka, dwa w jakich sytuacjach może się zapalić.
Człowieku, czy Ty nie rozumiesz, że to się ze sobą wiąże?
Dokładnie czerwona kontrolka nazywa się "Lampką ostrzegawczą ciśnienia oleju" i świeci, kiedy w układzie smarowania nastąpił spadek ciśnienia oleju. Przyczyn spadku ciśnienia oleju może być wiele, może to być uszkodzony czujnik ciśnienia, nieszczelność układu, zapchanie się układu, zużycie panewek i BRAK LUB NISKI POZIOM OLEJU SILNIKOWEGO. Ta lampka zapali się tak czy siak, jeżeli poziom oleju będzie niski. To jest jedna z opcji – zresztą najczęściej występująca. Proste.
Jeżeli lampka się zapali, Instrukcja Obsługi wyraźnie daje nam instrukcje:
Co do sygnału dźwiękowego przy niskim stanie paliwa – u mnie takie coś nie występuje.
Dokładnie czerwona kontrolka nazywa się "Lampką ostrzegawczą ciśnienia oleju" i świeci, kiedy w układzie smarowania nastąpił spadek ciśnienia oleju. Przyczyn spadku ciśnienia oleju może być wiele, może to być uszkodzony czujnik ciśnienia, nieszczelność układu, zapchanie się układu, zużycie panewek i BRAK LUB NISKI POZIOM OLEJU SILNIKOWEGO. Ta lampka zapali się tak czy siak, jeżeli poziom oleju będzie niski. To jest jedna z opcji – zresztą najczęściej występująca. Proste.
Jeżeli lampka się zapali, Instrukcja Obsługi wyraźnie daje nam instrukcje:
Co do sygnału dźwiękowego przy niskim stanie paliwa – u mnie takie coś nie występuje.
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
pytanie było proste. Czy mazda posiada kontrolkę sygnalizującą niski poziom oleju (zółtą).
Odpowiedz: NIE POSIADA.
Jak sam napisałeś czerwona jest "lampką ostrzegawczą ciśnienia oleju". Koniec dywagacji w temacie. Instrukcja jasno się na ten temat wypowiada. A czekanie z kontrolą poziomu oleju aż zapali się czerwona jest delikatnie mówiąc nierozsądne. Pisząc takie rzeczy jak powyżej ktoś może sobie narobić problemów bo przeczytał na forum że ta lampka sygnalizuje niski poziom oleju. Skoro tak to do najbliższej stacji benzynowej dojadę... A tak nie będzie.
Odpowiedz: NIE POSIADA.
Jak sam napisałeś czerwona jest "lampką ostrzegawczą ciśnienia oleju". Koniec dywagacji w temacie. Instrukcja jasno się na ten temat wypowiada. A czekanie z kontrolą poziomu oleju aż zapali się czerwona jest delikatnie mówiąc nierozsądne. Pisząc takie rzeczy jak powyżej ktoś może sobie narobić problemów bo przeczytał na forum że ta lampka sygnalizuje niski poziom oleju. Skoro tak to do najbliższej stacji benzynowej dojadę... A tak nie będzie.
Podczepiam się pod temat.
Kontrolka oleju mruga/zapala się u mnie podczas ruszania, gdy startuję bez gazu, lub jak mam bardzo niskie obroty. Zauważyłem, że podczas ruszania dzieje się to coraz częściej, nawet, jak trochę przygazuję. Co, oprócz niskiego poziomu oleju, może być przyczyną?
Kontrolka oleju mruga/zapala się u mnie podczas ruszania, gdy startuję bez gazu, lub jak mam bardzo niskie obroty. Zauważyłem, że podczas ruszania dzieje się to coraz częściej, nawet, jak trochę przygazuję. Co, oprócz niskiego poziomu oleju, może być przyczyną?
Ostatnio edytowano 23 gru 2015, 16:18 przez Gamabunta, łącznie edytowano 1 raz
-
Gamabunta
mi czasem mrugała jak miałem rozwaloną uszczelkę kolektora dolotowego.
Tak , gdyż jak silnik nie pracuje nie pracuje pompa oleju i ciśnienia brak .
cześć Wam, jestem mega szczesliwym posiadaczem madzi 3 lecz niestety tylko z silnikiem 1.6 benzyna. W aucie nic sie zupełnie nie dzieje mi od 3 lat jak ją kupiłem. Przebieg 145tys. jak kupilem było 96 albo 98tys jakoś tak.
Dzisiaj mnie coś zaniepokoiło otóż ta lampka cisnienia oleju... Śmigam sobie 180-190km/h przez jakies parenaście km, wjeżdzam do miasta zatrzymuje się na światlach a kontrolka czerwona drga.. Jak Ruszam i jade dalej to gaśnie. I tak na kilku światłach. Przyjeżdzam pod dom nie swieci się, lecz jak popuszczam lekko sprzęgło na biegu to zaczyna migać lekko. Gaszę auto odchodze na 20min. Wracam, pale , robie jak przedtem i nic... Co to się mogło stać? Oczywiście, po paru min od zgaszenia auta sprawdzilem olej. ANI GRAMA nie wzięło. Na bagnecie jest 3/4 czyli tyle ile zalałem 7tys km temu (DEXELIA 5W30)
Poradzi ktoś coś?
Dzisiaj mnie coś zaniepokoiło otóż ta lampka cisnienia oleju... Śmigam sobie 180-190km/h przez jakies parenaście km, wjeżdzam do miasta zatrzymuje się na światlach a kontrolka czerwona drga.. Jak Ruszam i jade dalej to gaśnie. I tak na kilku światłach. Przyjeżdzam pod dom nie swieci się, lecz jak popuszczam lekko sprzęgło na biegu to zaczyna migać lekko. Gaszę auto odchodze na 20min. Wracam, pale , robie jak przedtem i nic... Co to się mogło stać? Oczywiście, po paru min od zgaszenia auta sprawdzilem olej. ANI GRAMA nie wzięło. Na bagnecie jest 3/4 czyli tyle ile zalałem 7tys km temu (DEXELIA 5W30)
Poradzi ktoś coś?
- Od: 29 maja 2014, 10:35
- Posty: 44
- Auto: 3 BK 2006 1.6 Benzyna
Zmieniłbym filtr oleju. Podobny objaw miałem lata temu w innym aucie i winowajcą był właśnie filtr – wtedy to był filtron, po zmianie na purfluxa problem znikną.
wracałem teraz z zakopca zakopianką a poźniej A4 predkosci 140,160,170 i nic... wszystko w porządku jak najlepszym. Jak nie będzie to występować to to poczekam do zmiany oleju za kilkaset km. Dzięki za odp.
- Od: 29 maja 2014, 10:35
- Posty: 44
- Auto: 3 BK 2006 1.6 Benzyna
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości