Strona 1 z 1

Obroty silnika-Przyzwyczajenie czy coś innego

PostNapisane: 25 mar 2015, 22:40
przez Juventinio
Witam, posiadaczem mazdy jestem od dwóch tygodni czy to normalne, że się wkręca tak szybko na obroty? 100km/h i 3 tyś obrotów, nie wiem może to moje przyzwyczajenie do Diesla :P i moje spostrzeżenie ewidentnie brakuje jej 6 biegu :)

PostNapisane: 25 mar 2015, 23:15
przez oldwin
tak.. może.

PostNapisane: 29 mar 2015, 16:54
przez widmo82
Juventinio napisał(a):brakuje jej 6 biegu

Dozbierasz do polifta (2006r) i będziesz miał 6 :)

PostNapisane: 1 kwi 2015, 18:23
przez Maniekvip
W 1.6 nie ma szóstego biegu :(

PostNapisane: 1 kwi 2015, 18:45
przez tomi911
Juventinio napisał(a):Witam, posiadaczem mazdy jestem od dwóch tygodni czy to normalne, że się wkręca tak szybko na obroty? 100km/h i 3 tyś obrotów, nie wiem może to moje przyzwyczajenie do Diesla :P i moje spostrzeżenie ewidentnie brakuje jej 6 biegu :)

To raczej normalne – skrzynia jest stosunkowo "krótka" i chcąc podróżować z wyższymi prędkościami niestety brak 6 biegu doskwiera.

Re: Obroty silnika-Przyzwyczajenie czy coś innego

PostNapisane: 1 kwi 2015, 18:53
przez Maniekvip
Ale licznikową setkę w M3 łapie na dwójce hmm ciekawe jak w sześciobiegowej M6 :>

Re: Obroty silnika-Przyzwyczajenie czy coś innego

PostNapisane: 1 kwi 2015, 19:08
przez tomi911
Ja też jestem w stanie, ale w normalnym ruchu to na 3 :) Myślę, że 6-biegowa skrzynia – nawet gdyby była – to przełożenia byłyby stosunkowo "krótsze" i wiele by to w rezultacie nie dało, ale zawsze coś ;)

PostNapisane: 1 kwi 2015, 19:46
przez Maniekvip
W M3 przy 100 km/h na piątce mam ~ 3000 RPM natomiast w M6 przy tych samych obrotach ale na biegu szóstym mam ~120 km/h. Prędkość 100 km/h mam gdzieś koło 2500 RPM.

Mazda 6 GJ FL przy 2400 RPM ma coś koło 120-140 km/h :D już nie pamiętam dokładnie więc szóstka jest długa i ekonomiczna :D

PostNapisane: 1 kwi 2015, 20:02
przez tomi911
Maniekvip napisał(a):W M3 przy 100 km/h na piątce mam ~ 3000 RPM

U mnie jest bardzo podobnie ;)

Maniekvip napisał(a):M6 przy tych samych obrotach ale na biegu szóstym mam ~120 km/h. Prędkość 100 km/h mam gdzieś koło 2500 RPM.

No to chyba wychodzi podobnie, tyle że z większego silnika przy większej masie samochodu – wniosek – szósty bieg w M3 byłby przydatny, ale nie wnosiłoby to aż tak wiele.

Maniekvip napisał(a):Mazda 6 GJ FL przy 2400 RPM ma coś koło 120-140 km/h już nie pamiętam dokładnie więc szóstka jest długa i ekonomiczna

No i to już jest bardzo ciekawie zestopniowane.
Choć moim skromnym zdaniem przydałoby się, aby w M3 był silnik benzynowy 1.8 połączony z manualną 6-biegową przekładnią – byłoby to chyba najciekawsze rozwiązanie.

PostNapisane: 1 kwi 2015, 20:18
przez Maniekvip
Silnik 1.6 przy masie ponad 1200 kg to za mało jak dla mnie i zgadzam się z tobą na 100% 1.8 122 KM był by świetnym rozwiązaniem, dodam, że Mazda ma taki silnik w M6 więc podczas projektowania swap do M3 nie był by problemem. Skrzynia szóstka fajna sprawa, aczkolwiek dłuższa piątka w piątce <lol> z nieco większą mocą i momentem silnika nie sprawiały by mi problemu.
Primera P11.144 z silnikiem 1.8 ma skrzynie pięciobiegową z długą piątką i fajnie to działało, oraz z krótką piątką co nie było już takie fajne.

Re: Obroty silnika-Przyzwyczajenie czy coś innego

PostNapisane: 1 kwi 2015, 22:55
przez tomi911
Maniekvip napisał(a):Silnik 1.6 przy masie ponad 1200 kg to za mało jak dla mnie i zgadzam się z tobą na 100% 1.8 122 KM był by świetnym rozwiązaniem, dodam, że Mazda ma taki silnik w M6 więc podczas projektowania swap do M3 nie był by problemem.

Może nie za mało, ale na styk – jak człowiek chce przycisnąć to trzeba wysoko kręcić – z drugiej strony silniki Made In Japan lubią się kręcić ;)
Właśnie to, że Mazda ma taki silnik (w M6) i nie ma go w M3 jest dla mnie trochę dziwne – wiem, że montowanie do jednej budy nie wiadomo ilu silników to kłopot dla producenta, ale tu akurat ażby się prosiło o taką możliwość, bo zestawienie wydaje się być idealne.
Maniekvip napisał(a):Skrzynia szóstka fajna sprawa, aczkolwiek dłuższa piątka w piątce <lol> z nieco większą mocą i momentem silnika nie sprawiały by mi problemu.

Myślę, że i długa piątka byłaby ok, ale 6-biegowa skrzynia z 6 jako typowym nadbiegiem (o przełożeniu grubo poniżej 1 do typowego latania po trasie i bez specjalnego mieszania w innych przełożeniach) to byłby strzał w "10" – wrzucasz "6" tylko wtedy jak lecisz po autostradzie albo drodze ekspresowej i masz na budziku ponad 100 km/h a obrotów kręcić wysoko nie chcesz – jak dla mnie rozwiązanie idealne.

PostNapisane: 2 kwi 2015, 14:28
przez Maniekvip
tomi911 napisał(a):Właśnie to, że Mazda ma taki silnik (w M6) i nie ma go w M3 jest dla mnie trochę dziwne – wiem, że montowanie do jednej budy nie wiadomo ilu silników to kłopot dla producenta, ale tu akurat ażby się prosiło o taką możliwość, bo zestawienie wydaje się być idealne.


Zamiast nikomu niepotrzebnego, którego zresztą i tak jest jak na lekarstwo silnika 1.4 84 KM. mogli gamę silnikowa zacząć od 1.6 przez 1.8 do 2.0 i było by idealnie :D

tomi911 napisał(a):Myślę, że i długa piątka byłaby ok, ale 6-biegowa skrzynia z 6 jako typowym nadbiegiem (o przełożeniu grubo poniżej 1 do typowego latania po trasie i bez specjalnego mieszania w innych przełożeniach) to byłby strzał w "10" – wrzucasz "6" tylko wtedy jak lecisz po autostradzie albo drodze ekspresowej i masz na budziku ponad 100 km/h a obrotów kręcić wysoko nie chcesz – jak dla mnie rozwiązanie idealne.


Ponownie się zgadzam :D
Aczkolwiek ja bardzo mało latam po trasie i obecna szóstka w M6 mi nie przeszkadza bo bez zbędnego obciążania da radę jechać na szóstce już od 70 km/h. Taka to skrzynia miejska sześciobiegowa <lol>

Re: Obroty silnika-Przyzwyczajenie czy coś innego

PostNapisane: 29 kwi 2015, 19:40
przez Juventinio
Fakt faktem pzydała by się ta 6 choć by miała być przedłużoną 5 :) albo tak jak kolega napisał ten silnik 1.8 122km :)