Maniekvip napisał(a):Silnik 1.6 przy masie ponad 1200 kg to za mało jak dla mnie i zgadzam się z tobą na 100% 1.8 122 KM był by świetnym rozwiązaniem, dodam, że Mazda ma taki silnik w M6 więc podczas projektowania swap do M3 nie był by problemem.
Może nie za mało, ale na styk – jak człowiek chce przycisnąć to trzeba wysoko kręcić – z drugiej strony silniki Made In Japan lubią się kręcić

Właśnie to, że Mazda ma taki silnik (w M6) i nie ma go w M3 jest dla mnie trochę dziwne – wiem, że montowanie do jednej budy nie wiadomo ilu silników to kłopot dla producenta, ale tu akurat ażby się prosiło o taką możliwość, bo zestawienie wydaje się być idealne.
Maniekvip napisał(a):Skrzynia szóstka fajna sprawa, aczkolwiek dłuższa piątka w piątce

z nieco większą mocą i momentem silnika nie sprawiały by mi problemu.
Myślę, że i długa piątka byłaby ok, ale 6-biegowa skrzynia z 6 jako typowym nadbiegiem (o przełożeniu grubo poniżej 1 do typowego latania po trasie i bez specjalnego mieszania w innych przełożeniach) to byłby strzał w "10" – wrzucasz "6" tylko wtedy jak lecisz po autostradzie albo drodze ekspresowej i masz na budziku ponad 100 km/h a obrotów kręcić wysoko nie chcesz – jak dla mnie rozwiązanie idealne.