Obroty silnika-Przyzwyczajenie czy coś innego
Strona 1 z 1
Witam, posiadaczem mazdy jestem od dwóch tygodni czy to normalne, że się wkręca tak szybko na obroty? 100km/h i 3 tyś obrotów, nie wiem może to moje przyzwyczajenie do Diesla
i moje spostrzeżenie ewidentnie brakuje jej 6 biegu 
- Od: 23 mar 2015, 20:03
- Posty: 26
- Skąd: Jaroszowiec, Malopolskie, Poland
- Auto: Mazda 3 1,6 LPG 2004
Juventinio napisał(a):brakuje jej 6 biegu
Dozbierasz do polifta (2006r) i będziesz miał 6
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Juventinio napisał(a):Witam, posiadaczem mazdy jestem od dwóch tygodni czy to normalne, że się wkręca tak szybko na obroty? 100km/h i 3 tyś obrotów, nie wiem może to moje przyzwyczajenie do Dieslai moje spostrzeżenie ewidentnie brakuje jej 6 biegu
To raczej normalne – skrzynia jest stosunkowo "krótka" i chcąc podróżować z wyższymi prędkościami niestety brak 6 biegu doskwiera.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Ja też jestem w stanie, ale w normalnym ruchu to na 3
Myślę, że 6-biegowa skrzynia – nawet gdyby była – to przełożenia byłyby stosunkowo "krótsze" i wiele by to w rezultacie nie dało, ale zawsze coś 
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
W M3 przy 100 km/h na piątce mam ~ 3000 RPM natomiast w M6 przy tych samych obrotach ale na biegu szóstym mam ~120 km/h. Prędkość 100 km/h mam gdzieś koło 2500 RPM.
Mazda 6 GJ FL przy 2400 RPM ma coś koło 120-140 km/h
już nie pamiętam dokładnie więc szóstka jest długa i ekonomiczna 
Mazda 6 GJ FL przy 2400 RPM ma coś koło 120-140 km/h
Maniekvip napisał(a):W M3 przy 100 km/h na piątce mam ~ 3000 RPM
U mnie jest bardzo podobnie
Maniekvip napisał(a):M6 przy tych samych obrotach ale na biegu szóstym mam ~120 km/h. Prędkość 100 km/h mam gdzieś koło 2500 RPM.
No to chyba wychodzi podobnie, tyle że z większego silnika przy większej masie samochodu – wniosek – szósty bieg w M3 byłby przydatny, ale nie wnosiłoby to aż tak wiele.
Maniekvip napisał(a):Mazda 6 GJ FL przy 2400 RPM ma coś koło 120-140 km/h już nie pamiętam dokładnie więc szóstka jest długa i ekonomiczna
No i to już jest bardzo ciekawie zestopniowane.
Choć moim skromnym zdaniem przydałoby się, aby w M3 był silnik benzynowy 1.8 połączony z manualną 6-biegową przekładnią – byłoby to chyba najciekawsze rozwiązanie.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Silnik 1.6 przy masie ponad 1200 kg to za mało jak dla mnie i zgadzam się z tobą na 100% 1.8 122 KM był by świetnym rozwiązaniem, dodam, że Mazda ma taki silnik w M6 więc podczas projektowania swap do M3 nie był by problemem. Skrzynia szóstka fajna sprawa, aczkolwiek dłuższa piątka w piątce
z nieco większą mocą i momentem silnika nie sprawiały by mi problemu.
Primera P11.144 z silnikiem 1.8 ma skrzynie pięciobiegową z długą piątką i fajnie to działało, oraz z krótką piątką co nie było już takie fajne.

Primera P11.144 z silnikiem 1.8 ma skrzynie pięciobiegową z długą piątką i fajnie to działało, oraz z krótką piątką co nie było już takie fajne.
Maniekvip napisał(a):Silnik 1.6 przy masie ponad 1200 kg to za mało jak dla mnie i zgadzam się z tobą na 100% 1.8 122 KM był by świetnym rozwiązaniem, dodam, że Mazda ma taki silnik w M6 więc podczas projektowania swap do M3 nie był by problemem.
Może nie za mało, ale na styk – jak człowiek chce przycisnąć to trzeba wysoko kręcić – z drugiej strony silniki Made In Japan lubią się kręcić
Właśnie to, że Mazda ma taki silnik (w M6) i nie ma go w M3 jest dla mnie trochę dziwne – wiem, że montowanie do jednej budy nie wiadomo ilu silników to kłopot dla producenta, ale tu akurat ażby się prosiło o taką możliwość, bo zestawienie wydaje się być idealne.
Maniekvip napisał(a):Skrzynia szóstka fajna sprawa, aczkolwiek dłuższa piątka w piątcez nieco większą mocą i momentem silnika nie sprawiały by mi problemu.
Myślę, że i długa piątka byłaby ok, ale 6-biegowa skrzynia z 6 jako typowym nadbiegiem (o przełożeniu grubo poniżej 1 do typowego latania po trasie i bez specjalnego mieszania w innych przełożeniach) to byłby strzał w "10" – wrzucasz "6" tylko wtedy jak lecisz po autostradzie albo drodze ekspresowej i masz na budziku ponad 100 km/h a obrotów kręcić wysoko nie chcesz – jak dla mnie rozwiązanie idealne.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
tomi911 napisał(a):Właśnie to, że Mazda ma taki silnik (w M6) i nie ma go w M3 jest dla mnie trochę dziwne – wiem, że montowanie do jednej budy nie wiadomo ilu silników to kłopot dla producenta, ale tu akurat ażby się prosiło o taką możliwość, bo zestawienie wydaje się być idealne.
Zamiast nikomu niepotrzebnego, którego zresztą i tak jest jak na lekarstwo silnika 1.4 84 KM. mogli gamę silnikowa zacząć od 1.6 przez 1.8 do 2.0 i było by idealnie
tomi911 napisał(a):Myślę, że i długa piątka byłaby ok, ale 6-biegowa skrzynia z 6 jako typowym nadbiegiem (o przełożeniu grubo poniżej 1 do typowego latania po trasie i bez specjalnego mieszania w innych przełożeniach) to byłby strzał w "10" – wrzucasz "6" tylko wtedy jak lecisz po autostradzie albo drodze ekspresowej i masz na budziku ponad 100 km/h a obrotów kręcić wysoko nie chcesz – jak dla mnie rozwiązanie idealne.
Ponownie się zgadzam
Aczkolwiek ja bardzo mało latam po trasie i obecna szóstka w M6 mi nie przeszkadza bo bez zbędnego obciążania da radę jechać na szóstce już od 70 km/h. Taka to skrzynia miejska sześciobiegowa

Fakt faktem pzydała by się ta 6 choć by miała być przedłużoną 5
albo tak jak kolega napisał ten silnik 1.8 122km 
- Od: 23 mar 2015, 20:03
- Posty: 26
- Skąd: Jaroszowiec, Malopolskie, Poland
- Auto: Mazda 3 1,6 LPG 2004
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości