silnik nie odpala – to nie czujnik położenia wału, w czym jest problem, komputer ?

Mazda po trasie ok 5 km, krótkim postoju ok.5 min i ponownym odpaleniu, podczas krótkiego cofania na lekkiej górce na wstecznym biegu dosłownie zdechła, zgasła i już nie odpala, rozrusznik kręci, akumlator jest ok.
podpiąłem kompa i program FORscan pokazał:
PCM P0102-FF – zbyt niska wartość na wejściu obwodu przepływomierza MAF – usterka jest potwierdzona
OBDII P0102-C – nieszczelność przewodów powietrznych pomiędzy przepływomierzem i zespołem wtryskiwacza jednopunktowego – – usterka jest potwierdzona – zabrudzony MAF
OBDII P0403-P – obwód sterujący położeniem EGR – usterka oczekuje na potwierdzenie
OBDII P0443-P – usterka obwodu zaworu upustowego – usterka oczekuje na potwierdzenie
błędy dały się skasować ale nadal nie odpala silnik, kręci kręci i nic, mazde odholowałem do warsztatu kolegi i czeka na poniedziałkowy poranek na widzenie z mechanikiem
Mechanik stwierdził, iż prztyczyną jest brak iskry a tej nie ma ponieważ wygląda na to iż może być uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, który nie przekazuje informacji do komputera o obrotach silnika
nowy czunik cena 350 PLN, używany sprawny 50 PLN, zamówiliśmy używany, bo do końca nie mieliśmy pewności czy to ten czujnik a różnica w cenie znacząca, niestety po wsadzeniu czujjnika dalej to samo czyli mazda nie chce zaskoczyć
po odpięciu czujnika wału w mojej mazdzie program diagnostyczny nic nie pokazuje, w takiej samej mazdzie 1.6 po odpięciu czujnika ten sam program ukazuje błąd.....
mechanik celuje w jakiś błąd komputera, narazie nie chce to tym nawet myśleć, bo mnie szlag trafi z powodu tej japońskiej techniki
POMOCY! gdzie może tkwić problem ?
mazda3 2004, przebieg 163 tys, silnik 1.6 benzyna
podpiąłem kompa i program FORscan pokazał:
PCM P0102-FF – zbyt niska wartość na wejściu obwodu przepływomierza MAF – usterka jest potwierdzona
OBDII P0102-C – nieszczelność przewodów powietrznych pomiędzy przepływomierzem i zespołem wtryskiwacza jednopunktowego – – usterka jest potwierdzona – zabrudzony MAF
OBDII P0403-P – obwód sterujący położeniem EGR – usterka oczekuje na potwierdzenie
OBDII P0443-P – usterka obwodu zaworu upustowego – usterka oczekuje na potwierdzenie
błędy dały się skasować ale nadal nie odpala silnik, kręci kręci i nic, mazde odholowałem do warsztatu kolegi i czeka na poniedziałkowy poranek na widzenie z mechanikiem
Mechanik stwierdził, iż prztyczyną jest brak iskry a tej nie ma ponieważ wygląda na to iż może być uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, który nie przekazuje informacji do komputera o obrotach silnika
nowy czunik cena 350 PLN, używany sprawny 50 PLN, zamówiliśmy używany, bo do końca nie mieliśmy pewności czy to ten czujnik a różnica w cenie znacząca, niestety po wsadzeniu czujjnika dalej to samo czyli mazda nie chce zaskoczyć
po odpięciu czujnika wału w mojej mazdzie program diagnostyczny nic nie pokazuje, w takiej samej mazdzie 1.6 po odpięciu czujnika ten sam program ukazuje błąd.....
mechanik celuje w jakiś błąd komputera, narazie nie chce to tym nawet myśleć, bo mnie szlag trafi z powodu tej japońskiej techniki
POMOCY! gdzie może tkwić problem ?
mazda3 2004, przebieg 163 tys, silnik 1.6 benzyna