Strona 1 z 1

Mazda 3 1.6 bk + gaz kontrolka check engine

PostNapisane: 5 kwi 2014, 19:59
przez henry88
Witam, kupiłem w lutym Mazdę 3 i na zimnym silniku pali mi po kilku sekundach kręcenia rozrusznikiem. gdy jest ciepły , jest ok, po 6 godzinach postoju tez jest normalnie. problem jest gdy auto stoi ponad 10godzin. dodam ze pali mi się pomarańczowa kontrolka check engine a po odpaleniu silnika gaśnie.
Macie bądź mieliście podobne problemy? proszę o pomoc
pozd.

Re: Mazda 3 1.6 bk + gaz kontrolka check engine

PostNapisane: 5 kwi 2014, 20:49
przez iwon44
Mi auto odpala po jednym, dwóch obrotach rozrusznika. Jeżeli kontrolki gasną po odpaleniu silnika, to jest ok. Gdy check engine pali się ciągle, to należy sprawdzić błędy komputera.

Re: Mazda 3 1.6 bk + gaz kontrolka check engine

PostNapisane: 25 mar 2015, 22:34
przez Juventinio
Mam dokładnie to samo też w gazie, jak stoi dłużej świeci się a po jakimś czasie jazdy gaśnie potem znów jest ok a po dłuższym postoju to samo :|

PostNapisane: 27 mar 2015, 16:32
przez gr3mlin
cos slabi Ci gazownicy Panowie... u mnie gaz odkad sprowadzilem auto i zadnego problemu z bledami czy check engine :o definitywnie po zalozeniu pewnie trzeba skasowac bledy, ale to tylko hipoteza ;–)

PostNapisane: 27 mar 2015, 18:38
przez Juventinio
Wiesz mi się wydaje że u mnie to nie od gazu akurat, mam inna wkładkę filtra powietrza i nie mam tej puszki na końcu dolotu koło bezpieczników tak więc podejrzewam że to od tego cholera wiem auto mam dopiero o 12 marca muszę jechać pod kabel :)

Re: Mazda 3 1.6 bk + gaz kontrolka check engine

PostNapisane: 28 wrz 2015, 20:44
przez Juventinio
Panowie kod 328 co może być ? Czujnik spalania? czy to może coś od gazu jednak? zaznaczę że jak pojeżdżę chwilę na benzynie kontrolka check gaśnie

Re: Mazda 3 1.6 bk + gaz kontrolka check engine

PostNapisane: 28 wrz 2015, 21:13
przez mcrow
http://www.obd-codes.com/p0328

Kod: Zaznacz cały
P0328 Knock Sensor Circuit High Input OBD-II Trouble Code Technical Description Knock Sensor 1 Circuit High Input (Bank 1 or Single Sensor) What does that mean? Knock sensors are used to detect engine pre-detonation (engine knock or ping). The knock sensor (KS) is usually a two wire sensor. A 5 volt reference is supplied to the sensor and there is a signal return from the knock sensor to the PCM (powertrain control module). The sensor signal wire informs the PCM when a knock occurs and in what degree of severity. The PCM will retard the spark timing to avoid pre-detonation. Most PCMs have the ability to learn spark knock trends in the engine during normal operation. A P0328 code is a generic DTC, thus it applies to all makes of vehicles, and refers to a high output voltage of the knock sensor. In many cases, this means the voltage is above 4.5V but that specific value depends on the specific make and model of vehicle. This code refers to the sensor on bank #1. Symptoms Symptoms of a P0328 DTC may include: MIL (Malfunction Indicator Lamp) illumination Audible knocking from the engine compartment Pinging from engine under acceleration Loss of power Irregular RPM Causes Potential causes of a P0328 code include: Knock sensor connector is damaged Knock sensor circuit is open or shorted to ground Knock sensor circuit is shorted to voltage Knock sensor has failed Loose knock sensor Electrical interference in circuit Low fuel pressure Incorrect fuel octane Mechanical engine problem Failed/faulty PCM Possible Solutions If you can hear engine knock (detonation), first fix the source of the mechanical problem and retest. Ensure the correct octane fuel was used (some engines require premium fuel, check the owners manual). Aside from that, for this code, most likely the problem will lie either with the knock sensor itself or the wiring & connectors going from the sensor to the PCM. Realisitcally, for the DIY vehicle owner, the best next steps are to measure the resistance between the two knock sensor wire terminals where they go into the PCM. Also, check the voltage of the same terminals. Compare those numbers to the manufacturer's specifications. Also, check all wiring and connectors leading from the knock sensor back to the PCM. In addition, you should also check the resistance using a Digital Volt Ohm Meter (DVOM) of the knock sensor itself, compare it to the vehicle manufacturers specification. If the knock sensor resistance value is out of spec, then it needs to be replaced. Other knock sensor DTCs include P0324, P0325, P0326, P0327, P0328, P0329, P0330, P0331, P0332, P0334

Read more at: http://www.obd-codes.com/p0328
Copyright OBD-Codes.com

PostNapisane: 30 wrz 2015, 18:09
przez DariusBtm
Juventinio napisał(a):Wiesz mi się wydaje że u mnie to nie od gazu akurat, mam inna wkładkę filtra powietrza i nie mam tej puszki na końcu dolotu koło bezpieczników tak więc podejrzewam że to od tego

To źle Ci się wydaje, bo filtr powietrza i puszka na końcu dolotu nie ma nic do tego (mógłbyś wyciągnąć cały dolot aż do filtra i check engine się nie zapali)

Juventinio napisał(a):Panowie kod 328 co może być ? Czujnik spalania? czy to może coś od gazu jednak? zaznaczę że jak pojeżdżę chwilę na benzynie kontrolka check gaśnie

Kod P0328 wskazuje na czujnik spalania stukowego i może okazać się do wymiany. Spróbuj pojeździć jakiś czas na samej benzynie i zobaczyć czy problem dalej występuje. Pierwsze objawy zużytego czujnika są takie, że zapala się i po jakimś czasie znika, potem ten czas coraz bardziej się wydłuża aż w końcu check zaczyna świecić na stałe (przynajmniej u mnie tak było).

Re: Mazda 3 1.6 bk + gaz kontrolka check engine

PostNapisane: 19 sty 2016, 13:11
przez Juventinio
To niestety u mnie tak samo jest. Czasami gaśnie ale to na krótko i teraz juz prawie wogóle. czyli czujnik do wymiany

Re: Mazda 3 1.6 bk + gaz kontrolka check engine

PostNapisane: 25 cze 2016, 11:56
przez mikson
I jak, pomogła wymiana czujnika? :)

Re: Mazda 3 1.6 bk + gaz kontrolka check engine

PostNapisane: 24 paź 2017, 08:03
przez Magdzia3
Witam.
U mnie check swiecil juz od momentu zakupu kiedy jeszcze auto nie miało lpg. Wymieniłem już dwa razy sterownik silnika <płacze> ( dwa razy się spaliła plytka z powodu zwarcia kabli ). Teraz jestem wlasnie świeżo po jego wymianie, oprócz tego sonda lambda zostala wymieniona i czujnik polozenia wału. Check engine nadal swieci. Okazuje sie ze czujnik spalania stukowego jest tego przyczyną. Dzisiaj umawiam się na wymianę mam nadzieję, ze to pomoze.

PostNapisane: 8 mar 2018, 22:22
przez TobiaszTTT
Witam,
problemem może być zatkany katalizator.
Ja tak miałem w golfie. Wymieniłem cały wydech ( bo musiałem) i po problemie :–)
Inna oznaką może być utrata mocy albo szarpanie przy wysokich obrotach (przytyka)
Pozdrawiam