Strona 1 z 2

Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 19 paź 2013, 18:52
przez emreone
Witam

Chciałbym poruszyć kwestię regeneracji poszczególnych elementów w podwoziu, a konkretniej chcę wymienić przewód sprzęgła bo już trochę go wyżarła rdza i mam pytanie czy są jakieś zamienniki np z VW bo podobnie wygląda czy od Forda Focusa lub też od silnika diesla z Mazdy 3 czy też musi być od konkretnego modelu Mazdy 1.6 benz? Miał już ktoś z czymś takim do czynienia i wymieniał to? Czy podejdzie jakiś inny przewód bo jak się już to ruszy to trzeba zrobić odrazu i nie ma odwrotu. W Aso ta część kosztuję 420 zł więc wydaję mi się troszkę za dużo za samą rurkę bez elementów elastycznych natomiast od Audi czy Forda kosztuje cały przewód z elementami elastycznymi ok. 140 zł max za nowy. Chodzi o to ,że te przewody są do siebie z rożnych marek bardzo podobne ale końcówki mogą nie spasować i będzie kapa.

PostNapisane: 19 paź 2013, 19:15
przez miro62
Rurki nowe można lekko podginać a dopasować tylko długość i gwint M10x1
Wężyk elastyczny w sklepie z częściami Fiata od Alfy – jest identyczny i za 13,80- tyle płaciłem
Obrazek
Obrazek

Re: Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 20 paź 2013, 10:04
przez emreone
To rurki lepiej dorobić miedziane czy można kupić np tą od focusa i poodginać, miedziane mogą być troszkę za cienkie bo tam jest wszystko pod ciśnieniem. I nie powinno być problemu z montażem tego? czyli tam jest gwint M10x1 i nie powinno być problemu? Mechanik mi mówił ,że może mi dorobić takie rurki ale żeby później nie było akcji że nie spasuje połączenie.

PostNapisane: 20 paź 2013, 10:11
przez miro62
emreone napisał(a): miedziane mogą być troszkę za cienkie bo tam jest wszystko pod ciśnieniem.

Przede wszystkim miedziane ;) tylko stalowe są tańsze. Gwint M10x1 i bez problemu wszystko pasi :)

Re: Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 21 paź 2013, 15:25
przez emreone
Byłem dzisiaj u mechanika i on mi powiedział ,że jest ryzyko tego ,że się nie wpasuje z końcówka przewodu tego sztywnego do wysprzęglika bo ściągając stary ten plastik tam trzeba wyciągnąć przy wysprzęgliku.

Chodzi dokładnie o ten zaczep który uwzględniłem na zdjęciu.

Re: Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 11 gru 2013, 20:36
przez marzzz
Witam

dostałeś w/w przewód w normalnych pieniądzach ? ja również jestem na etapie poszukiwań , cena 400pln jest lekkim przegięciem.

PostNapisane: 12 gru 2013, 18:52
przez emreone
Nie ma nigdzie, są do 1.6 ale diesla i nie wiem czy kupować bo są podobne, kosztują około 50zł, do forda focusa też są podobne.. na allegro wszystko

PostNapisane: 18 lut 2014, 17:22
przez matiek
Witam :) chciałbym się dowiedzieć od Was jak rozwiązała się sprawa z tym całym przewodem ? W mojej 3 też mnie czeka wymiana i szukam właśnie po internetach ile takie coś może kosztować ? I zastanawiam się nad ewentualnym dorobieniem takiego przewodu samodzielnie jedynie końcówki bym musiał zakuć :)

Re: Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 18 lut 2014, 18:07
przez Pyton162
no i mnie tez raczej to czeka , może idzie to jakoś wyczyszcic i przesmarować

Re: Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 18 lut 2014, 23:12
przez matiek
Powiem tak znalazłem taki element ale do Mazdy 2 co zabawniejsze to kosztuje 50 zł z przesyłką i myślę czy to nie spasuje bo łączniki są rodzajem szybko złączy a one raczej są takie same :)))

Re: Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 12 mar 2014, 21:55
przez samp30
Witam
Mnie również czeka wymiana tego przewodu (rurki). Czy komuś udało się znaleźć jakiś zamiennik ? Jak tak, to gdzie i za ile ??
Pozdrawiam :)

PostNapisane: 15 mar 2014, 13:57
przez gracjan87
podłączam się do pytania powyżej

PostNapisane: 6 maja 2014, 04:55
przez krasti
Ja również się podłączę...czy udało się coś wymyślić z tą częścią?

pozdrawiam,
Krzysztof

Re: Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 7 maja 2014, 19:14
przez 3mm3
Ja też miałem bardzo zardzewiały ten przewód... nawet nie myślałem o wymianie tylko przeczyściłem i wysmarowałem smarem. Przewód jest na tyle gruby że nie ma sensu go od razu zmieniać no chyba że ktoś ma bardzo zaawansowaną rdzę:)

Re: Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 1 cze 2014, 22:51
przez krzysM3BK
Witam
mam ten sam problem ale zdecydowałem się wyczyścić przewód papierem ściernym, obleciałem go odrdzewiaczem, na to pędzelkiem dałem podkład epoksydowy i na koniec czarna farba.
Po zimie sprawdzę na ile to wytrzyma.
Czy ktoś kombinował może z dorobieniem tego przewodu na wzór starego w jakiejś firmie zajmującej się przewodami hamulcowymi. Szukałem w w necie, ale w okolicy to tylko przewody całe miedziane robią.

PostNapisane: 30 lis 2014, 11:07
przez yama
odgrzeje kotleta
Przewód ciężko kupić a nowy :((((( kosztuje
miałem w gorszym stanie niż powyżej- sięgała aż do osłony na przewodzie :((
nożykiem z wierzchu parchy ściągłem , wyczyściłem papierem ściernym, później ksylen i szmata aż znikło rude, podkład reaktywny, na to podkład akrylowy 2 warstwy i 3 warstwy farby 50kkm i nic. Teoretycznie jeszcze bezbarwny dla ochrony ale nie chciało mi się :)
/Dużo babrania bo trzeba czekać aż wyschnie przerwy między warstwami ale myślę że warto najwyżej za 2 – 3lata powtórka/ przy okazji miska też dostała renowację tyle że piecówka poszła

Re: Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 28 lut 2015, 22:06
przez boroszlezsko
w dalszym ciągu wszyscy czyszczą, a nikt nie wymienia? ;P

Re: Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 1 mar 2015, 01:11
przez krzysM3BK
Wyczyściłem, odrdzewiłem i pomalowałem i po roku nie widać rudej, nic nie cieknie.
Ta ruda jest tylko powierzchniowa jak wyczyścisz i pomamujesz będziesz miał spokój.

Re: Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz

PostNapisane: 18 kwi 2016, 17:49
przez łewap
Czy ktoś rozwiązał problem z tym przewodem. Na allegro kosztuje nadal dużo 300 zł. Czy można pożyczyć z innego samochodu np. focus II? Niestety u mnie całkowicie strzelił i mazda została uziemiona. A może z mazdy 3 bk 1.6 diesel? Albo wyciąć i dospawać?

PostNapisane: 21 sie 2016, 19:22
przez yama
w tym roku mam zardzewiałe 2 cm od zaczepu poprawka lakierowania i będzie

Problem tkwi w tym zaczepie bo nikt go nie dorabia- plus podtoczenie ogólnie masakra
zresztą nie tylko ta od wspomagania tez korozja mnie łapie gównianie zabepieczenia albo taka chemia na drodze

Niestety z grila sól leci prosto na rurki to samo śruby opaski
trzeba się schylić i pomalować