Strona 1 z 2

Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

PostNapisane: 4 kwi 2013, 21:29
przez yezior
Witam,
pozwalam sobie założyć nowy temat, gdyż info zawarte w nim może przydać się niejednemu z Was.

Wymianę hałasującego 'napędu' zacząłem od paska wielorowkowego. Wybór padł na Contitech 6PK 2013. Następnie wymianie uległy łożyska alternatora Mitsubishi (parametry na zdjęciu)

Obrazek

A oto jego łożyska i ich symbole

Obrazek

łożysko 'małe' producent NTN SC8A 37LHI
--------------------------------------

Obrazek

łożysko 'duże' producent NSK 6203DG1
--------------------------------------

zamienniki ich są bezproblemowo dostępne w Polandii

Po alternatorze przyszedł czas na rolkę (idle) paska wielorowkowego. W aso cała rolka z łożyskiem kosztuje ok. 200 PLN. Samo łożysko 20~30 PLN. Wybór jest prosty.

Obrazek

łożysko rolki producent NSK 6203DUL 1B, na oko takie same jak w alternatorze.

Na koniec przyszedł czas na napinacz paska i pompę wody (hałas+przeciek). Obie części wymieniłem na nowe, nie bawiąc się w wymianę łożysk. Napinacz ok, ale jego rolka (łożysko-niestety symbol/producent trudno namierzyć w necie) nadawała się tylko do wymiany. BTW, w sumie rolkę możemy rozkręcić i zerknąć na symbol łożyska. Poza tym, samej rolki nie dostaniemy. Trzeba kupować cały napinacz (325-700PLN), ja wybrałem niemiecki firmy INA. Wymiana łożyska pompy wody mija się z celem. Pompa za 140PLN firmy NPW zapewnia spokój na następnych kilka lat.
Dziękuję.

Re: Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

PostNapisane: 4 kwi 2013, 21:43
przez gt44
przy jakim przebiegu wymieniłeś?

Re: Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

PostNapisane: 4 kwi 2013, 21:45
przez VPM
witam w wekend mam zamiar zajać się alternatorem bo łożyska słychać strasznie tylko muszę sprawdzić jaki u mnie siedzi alternator ciekawe czy taki sam
ile kosztowały te łożyska

Odp: Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

PostNapisane: 4 kwi 2013, 22:06
przez lukaszm
Macie nagrany ten halas?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

PostNapisane: 4 kwi 2013, 22:08
przez yezior
przy jakim przebiegu wymieniłeś?


105 250 km.
ile kosztowały te łożyska


oba, jeżeli chodzi o altek 51 PLN

Macie nagrany ten halas?


słyszalne tarcie jednostajne z altka, pompa odzywajacą się przy skoku obrotów i nie tylko (ostatnio), szum z rolki 'idle', skacząca rolka na napinaczu.

Re: Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

PostNapisane: 5 kwi 2013, 20:14
przez VPM
dzieki

Re: Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

PostNapisane: 7 kwi 2013, 11:01
przez VPM
nie stety u mnie jest inny altek

PostNapisane: 8 kwi 2013, 22:57
przez Czege
yezior napisał(a): przy jakim przebiegu wymieniłeś?



105 250 km.


hmm....
ja mam lekko ponad 200k i nie rejestruję zużycia łożysk. A na pewno nie były wymieniane od początku.
Wiem, bo mam od początku:)

Re: Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

PostNapisane: 8 kwi 2013, 23:09
przez yezior
łożysko NTN (małe) miało luzy 'poprzeczne' (środek delikatnie latał na boki). Nie wiem, czy to to było przyczyną jego hałasu. Brak mi na ten temat wiedzy.

PostNapisane: 24 mar 2014, 19:39
przez Maverick07
Witam, u mnie występuje hałasowanie pod maską przy zimnym silniku, w momencie gdy silnik osiąga swoją temperaturę pracuje cicho i bez żadnych zgrzytów.

Poniżej filmik podczas odpalenia na zimnym silniku:
https://www.youtube.com/watch?v=DHx27hh ... e=youtu.be

jak dotąd to wymieniłem pasek wielokolorowy oraz rolkę napinacza.
Co dalej zabierać się za łożyska alternatora? Czy może pompa wody ?

I jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa paska od klimatyzacji, czy on pracuje cały czas czy może tylko gdy puszczamy klimę ?

PostNapisane: 24 mar 2014, 21:27
przez Czege
Maverick07 napisał(a):I jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa paska od klimatyzacji, czy on pracuje cały czas czy może tylko gdy puszczamy klimę ?


pracuje cały czas. Koło pasowe klimy kręci się tak jak reszta, a jedynie cewka załącza sprężarkę jak naciśniesz przycisk "jest mi zbyt gorąco".

Łożysko do rolki napinacza paska wielorowkowego

PostNapisane: 26 mar 2014, 12:57
przez ojciec7
Witam serdecznie potrzebuje nr łożyska do rolki napinacza paska wielorowkowego czy może ktoś zna nr takiego łożyska

PostNapisane: 26 mar 2014, 13:02
przez marecki3
Wystarczy poszukać.
Całkiem świeży temat:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=467&t=152200

Re: Łożysko do rolki napinacza paska wielorowkowego

PostNapisane: 26 mar 2014, 14:29
przez ojciec7
widziałem ten temat co przesłałeś ale użytkownik wymienił cały napinacza a nie łożysko ja poszukuje łożyska bo po co wchodzić w koszty jak można same łożysko

PostNapisane: 26 mar 2014, 22:03
przez lukaszm
Dyskusja może się toczyć w tym samym temacie prawda? Masz pewność że rolka się nie zużyła i po złożeniu wszystko będzie idealnie pracować?

PostNapisane: 26 mar 2014, 22:03
przez lukaszm
update

Re: Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

PostNapisane: 27 mar 2014, 09:26
przez ojciec7
lukaszm nie wiem czy każdego stac na wywalenie np w serwisie 800zł netto za napinacz bo jako osobna część rolki nie występuje albo zamiennika za ok 300-450zł za cos co może kosztować 15 zł -łozysko. Wymieniłem juz w rolkach pośrednich łożyska i jest w porządku nic sie nie dzieje. A to co chce wymienic to jest napinacz nie pośredni tylko główny znajduje sie pod pompą wspomagania. Ale juz sobie poradze bo wczoraj wyjołem rolke tylko wycisne łożysko

Re: Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

PostNapisane: 11 kwi 2014, 14:29
przez ojciec7
łożysko juz włożone i jest spokój i cisza koszt 12 zł podaje nr dla zainteresowanych 6203DDUC3 firma ppl producent polski. Wiec forowicze nie ma sensu kupować napinacza jeżeli szumi łożysko. Wyjęcie łatwe od dołu auta. ok 1h roboty ze zdjeciem osłony odkręcenie rolki wycisnieciem i założeniem wszystkiego. pozdrawiam

Re: Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

PostNapisane: 11 lip 2014, 23:20
przez green01
Witam!
Mam problem, nie wiem jaka jest przyczyna tych stuków, pojawiających się na zimnym silniku, po rozgrzaniu silnika, żadnego hałasu nie ma.
Stuki jako tako zlokalizowałem w okolicach rolek – pasków oraz za nimi, tak mi się przynajmniej wydaje
co to może być? rolki do wymiany?
z góry dzięki za wszelką pomoc, do wiadomości załączam plik wideo
http://w109.wrzuta.pl/film/3maaVk1BlVT/img_3013-stuki

Re: Łożyska alternatora, rolki paska wielorowkowego i napinacza

PostNapisane: 16 lip 2014, 21:12
przez Pyton162
moze to klapki w kolektorze stukaja a tak sie niesie ze wydaje ci sie ze to gdzies z okolic rolek