Kolektor dolotowy (Z6) – pocenie i wyciek oleju

Postprzez Waszka » 24 lis 2018, 05:14

Jeżeli olej masz w tych zagłębieniach z wtryskami to pomaga wymiana uszczelek kokektora dolotowego. Zabawy z tym od cholery.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 11:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez cisiel1981 » 24 lis 2018, 09:53

Czyli rozumiem ze połączenie kolektora i glowicy ma kontakt z olejem silnikowym ? Jak to dziala ze sie poci ? Za wszystkie info serdeczne dzieki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez Waszka » 24 lis 2018, 10:35

Jak ja to rozbierałem to połączenia olejowego tam nie widziałem (może gdzieś z odmy wpadały śladowe ilości). Niemniej to był zdecydowanie olej. Po wymianie uszczelek, więcej się tam nie pojawił :)
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 11:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez yama » 24 lis 2018, 11:47

Waszka dobrze prawi lub przez pierścienie i zawory i wytłuczone uszczelniacze wpada olej z silnika
Przez odme razem z powietrzem wlatuje ci olej co nie jest za dobre trzeba by zobaczyć stan odmy i separatora , lub pozbyć się połączenia z dolotem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez cisiel1981 » 24 lis 2018, 13:02

Szanowni yama i Waszka mam auto kilka dni i bardzo mały przebieg i dziwi mnie ten wyciek bo nie znam auta az tak dobrze. Poza tymi wypocinami auto chodzi jak zloto. Mechanika mam umowionego na przyszły tydzień. Za kazde info serdeczne dzieki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez Waszka » 24 lis 2018, 13:10

Jak masz zacięcie do kręcenia kluczami to bez problemu sam to wymienisz. Ja przy okazji wyczyściłem przepustnicę, a odmę odpiąłem od kolektora i założyłem filterek.
Mechanik zawołał mi za to 200zł, a sam zrobiłem to w 3h bez pośpiechu.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 11:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez cisiel1981 » 24 lis 2018, 16:56

Szanowny Waszka przyznam ze lubie pogrzebac kluczami przy aucie ale jak wspominałem auto mam od kilku dni i jeszcze dobrze nie znam silnika. Moglbys mi szczegolowo i łopatologicznie opisac co i jak. W jakiej kolejnosci co do czego i jakie elementy kupić. Bede wdzieczny za poświecony czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez Waszka » 25 lis 2018, 12:31

Śruba po śrubce to Ci nie powiem, bo nie pamiętam. Na pewno musisz zdemontować cały dolot razem z filtrem, przepustnicę oraz zaopatrzyć się w kleszcze samozaciskowe, bo pamiętam, że gdzieś w okolicy przepustnicy był wąż z chłodziwem i trzeba było go rozpiąć. Jest jeszcze do zdemontowania listwa doprowadzająca paliwo do wtrysków, więc ja tam również użyłem kleszczy. Najgorzej jest odkręcić sam kolektor, bo o ile te śruby przy świecach są łatwo dostępne to jest jedna na dole, którą ciężko znaleźć no i się do niej dostać. Jak już wyciągniesz kolektor to zobaczysz uszczelki przy kanałach dolotowych. Trzeba je wydłubać, oczyścić rowki i zamontować nowe. Montaż w odwrotnej kolejności.
Załączniki
IMG_20171015_133824.jpg
IMG_20171015_141217.jpg
IMG_20171015_133813.jpg
IMG_20171015_133806.jpg
IMG_20171015_133820.jpg
IMG_20170802_142136.jpg
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 11:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez cisiel1981 » 25 lis 2018, 19:20

Szanowny kolego Waszka <piwo> ogromne dzięki za wszystko. Jesteś gość i należy Ci się za to beczka piwa. Każda Twoja informacja jest bardzo cenna.
Przyznam, że mój silnik zapocony jest podobnie jak u Ciebie na ostatniej fotce i przypuszczam że całą winę może ponosić dolot a dokładniej jego nieszczelność. Mam tylko nadzieję że nie przepuszcza uszczelka pod głowicą – bo się załamie....
Po weekendzie biorę się za robotę z kolektorem ssącym.
Jeszcze raz dziękuję Ci za wszystko.
Ogromny szacunek dla Ciebie !!!!!!!!!

Dopisano 25 lis 2018, 19:25:

Od strony przepustnicy wygląda to mniej więcej tak....
Załączniki
20181125_095740.jpg
20181125_095802.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez marz » 6 gru 2018, 00:16

Dużo zabawy z wymianą, zmieniłem je przy okazji wymiany czujnika spalania stukowego, który jest pod kolektorem dolotowym. Uszczelki był w dużo lepszym stanie niż kolegi @Waszka, mimo to i tak podciekały wszystkie, sądzę że ten typ tak ma. Olej mniej zalewał silnik, tylko nieznacznie mokro było na kilka cm w okół otworów dolotowych. Dużo pracy przy wyjmowaniu kolektora, ja miałem problem z niechcącymi się wypiąć wtyczkami, jest też trochę wężyków, do których dostęp jest średni..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 22:33
Posty: 23
Skąd: KGR / LU
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Touring, B6ZE

Postprzez cisiel1981 » 7 gru 2018, 11:12

Marz a jakie miałeś objawy uszkodzenia tego czujnika. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez Waszka » 7 gru 2018, 11:46

Przy uszkodzeniu stukowego wywala check engine.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 11:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez cisiel1981 » 7 gru 2018, 14:06

Serdeczne dzięki za info. <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez marz » 7 gru 2018, 22:18

cisiel1981 napisał(a):Marz a jakie miałeś objawy uszkodzenia tego czujnika. Pozdrawiam.

jak pisali wyżej – zapalony Check i błąd po odczytaniu: p0328. Silnik przechodził w stan awaryjny i było to czuć, nie pracował równo, kultura pracy była mniejsza i moc.
Początkowo myślałem że czujnik spalania stukowego jest tylko po to aby informować o fakcie takiego spalania. A w rzeczywistości pracuje on cały czas podczas pracy silnika a jego odczyty -na podstawie wykrywanych spalań stukowych – są przekazywane do komputera, który zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu tak, aby auto pracowało optymalnie i nie było spalania stukowego, zatem jest ważny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 22:33
Posty: 23
Skąd: KGR / LU
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Touring, B6ZE

Postprzez marz » 7 gru 2018, 22:18

cisiel1981 napisał(a):Marz a jakie miałeś objawy uszkodzenia tego czujnika. Pozdrawiam.

jak pisali wyżej – zapalony Check i błąd po odczytaniu: p0328. Silnik przechodził w stan awaryjny i było to czuć, nie pracował równo, kultura pracy była mniejsza i moc.
Początkowo myślałem że czujnik spalania stukowego jest tylko po to aby informować o fakcie takiego spalania. A w rzeczywistości pracuje on cały czas podczas pracy silnika a jego odczyty -na podstawie wykrywanych spalań stukowych – są przekazywane do komputera, który zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu tak, aby auto pracowało optymalnie i nie było spalania stukowego, zatem jest ważny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 22:33
Posty: 23
Skąd: KGR / LU
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Touring, B6ZE

Postprzez Dario1212 » 16 mar 2019, 13:29

Witam,
Panowie jakim momentem dokręcić śruby kolektora dolotowego ?
i jakiej firmy polecacie uszczelki po ten kolektor ?

pozdrawiam
Dariusz
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2015, 14:58
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3, silnik 1.6,

Postprzez Sergius13 » 20 mar 2019, 16:31

Witam,

po sprawdzeniu komory silnika zauważyłem, że również mam delikatne zapocenie przy bagnecie jak Waszka i cisiel1981. Akurat tak się złożyło, że byłem niedawno u mechanika i pokazałem mu te zapocenia. Po dokładniejszym obejrzeniu auta mechanik stwierdził, że to są naprawdę minimalne zapocenia i zalecił nic na razie z tym nie robić, bo więcej roboty i niepotrzebnie wydanych pieniędzy będzie niż samego problemu. Czy to naprawdę tak błaha sprawa i można spokojnie jeździć i obserwować czy jednak poważnie tym się zająć?

Z góry dzięki za odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2018, 13:32
Posty: 2 (2/0)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3, BK, Z6, 1.6 Pb – 105 KM, 2007, FL.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323