Brak / zanik mocy – Różne problemy i pytania

Postprzez Blumek » 3 lut 2011, 22:08

Witam

Od kilku dni zauważyłem, że podczas przyspieszania w przedziale ok 1000-1700 moje auto zamula, czyli po prostu podczas np. chęci nawet delikatnego przyspieszenia czy to z 2 biegu czy 3-go, auto reaguje sensownie dopiero trochę powyżej 1700 tyś/obr. Zawsze objawia się to nagłym przyrostem mocy ( nawet przy wciśnięciu pedału gazu na maxa nagle przybywa mocy). Znam charakterystykę mocy i momentu w tym aucie, jednak coś u mnie nie gra. Nie jest to regularne. Mogę to śmiało nazwać tzw. turbo dziurą ( oczywiście go nie posiadam)
Przepustnica była czyszczona, świece nowe, filtr powietrza ma około 5 tyś. Nasłuchowo żadnych nieszczelności układu dolotowego nie jestem w stanie usłyszeć. Komputer nie wykazuje błędów.

Proszę o jakieś podpowiedzi.

Myślałem o filtrze paliwa ale jak wiemy w tych autach jeżeli w ogóle jest to dostęp jest raczej kiepski.


Łączę z tematem: Brak/zanik mocy – Różne problemy i pytania
Pozdrawiam lukaszm
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Blumek » 5 lut 2011, 20:45

:( nie macie jakiś pomysłów, zaczyna mi się to coraz częściej zdarzać, może nie jasno się wyraziłem, po prostu naciskam na gaz, przez chwile nic a i nagle auto dostaje kopa.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez ropsson » 5 lut 2011, 21:15

Hmm.. Sprawdzałeś cewki zapłonowe? Może któraś wypadać..na początek możesz spróbować specjalnym preparatem ,,do styków i elektryczności,, prysnąć w gniazda. Dalej sprawdź przepływomierz...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez Blumek » 5 lut 2011, 22:23

Sprawdzałeś cewki zapłonowe?


Chodzi ci o oporności cewki? Nie sprawdzałem.

na początek możesz spróbować specjalnym preparatem ,,do styków i elektryczności


Faktem jest, że nie odłączałem cewek przy wymianie świec.

Dalej sprawdź przepływomierz...


Da sie to jakoś miernikiem sprawdzić ? zarówno cewki? gdzie znajdę ewentualne normy.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez ropsson » 5 lut 2011, 22:32

Problem z cewkami to częsta przypadłość Fordów jak i po części Mazd, poczytaj na forum Forda jest wiele takich przypadków i objawów jak Twój Kolego. Polecam wizytę u dobrego Elekto-Mechanika. Kiedyś miałem lekko podobne objawy do Twoich lecz u mnie skończyło się na czyszczeniu przepustnicy była strasznie zalepiona oleistym syfem..Wyeliminowało to również długie kręcenie rozrusznika i zacinający się pedał gazu przy niskich temperaturach. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez Blumek » 5 lut 2011, 23:00

Kiedyś miałem lekko podobne objawy do Twoich lecz u mnie skończyło się na czyszczeniu przepustnicy była strasznie zalepiona oleistym syfem..Wyeliminowało to również długie kręcenie rozrusznika i zacinający się pedał gazu przy niskich temperaturach.


hmm u mnie rozrusznik kręci ile trzeba, przepustnica była czyszczona. pedał gazu się nie zacina. ehh

Jutro sprawdzę czy są jakieś błędy, bo jeżeli było by coś z cewką czy tym bardziej z przepływką, to komp powinien się odezwać, nawet jak nie zapali się kontrolka silnika.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez uszatyy » 6 lut 2011, 01:50

sprawdz czy to czasem nie ten sam problem co tutaj:
viewtopic.php?f=114&t=111274
rozwiazania na razie niestety brak, ale opis pasuje i problem pojawia sie zarowno w dieslu jak i benzynie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez Blumek » 9 cze 2011, 18:48

Witam odgrzebuje temat i mam takie pytanie.
Czy jak wsadzę inny ECU, to auto nie będzie robiło problemów.?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez mruk » 2 sie 2012, 15:49

Witam mam problem z silnikiem 1.6 benzyna, przede wszystkim silnik wydaje się słabszy i przy obrotach równo 3.5 tys. pojawia się charakterystyczne "burczenie" powyżej 3.5 tys zanika .Po włączeniu klimatyzacji to już tragedia ledwo jedzie.Rozumie ze przy włączonej klimatyzacji silnik jest słabszy ale to już jest masakra. Jeżeli ktoś miał podobnie proszę o rade.Nie chce dawać do mechanika który wymieni pół samochodu i zabierze wypłatę.
Ostatnio edytowano 3 sie 2012, 15:53 przez mruk, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 lip 2012, 18:55
Posty: 6
Skąd: Podkarpackie,Harta
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004 Sedan

Postprzez Jericho » 2 sie 2012, 16:22

Uzupełnij profil, może znajdzie się ktoś z Twojej miejscowości i będziesz mógł porównać w sprawnym aucie, jak wygląda przyspieszanie, z włączoną i wyłączoną klimą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez Dabi » 7 paź 2012, 23:28

Witam dzisiaj jak zwykle odpalam samochód i jadę, jednak spotkało mnie coś nie za miłego. Otóż wciskam pedał gazu , trójka, czwórka i piąteczka i tutaj samochód mi traci moc mogę jechać 90km/h co najwiecej a obroty nie chcą przekroczyć niecałych 3000obrotów :( . Ktoś może się spotkał z takim czymś ?

Dopisano 7 paź 2012, 23:55:

Czy może to być za sprawą cewki zapłonowej lub filtr paliwa ?
Ostatnio edytowano 21 cze 2013, 15:04 przez lukaszm, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Edycja tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Postprzez cbr » 9 paź 2012, 12:06

Pali się kontrolka MIL? max 3000 obr/min to oznaka trybu awaryjnego silnika może być.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez SiN4don » 9 paź 2012, 15:04

Hm, sprawdz koniecznie czy nie masz kontrolki MIL (Check engine). Dosyc wyraznie powinna byc widoczna na desce rozdzielczej.

Swoja droga, myslalem ze takie rzeczy to sie raczej w Y6 dzieja ;)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Gigi_ » 9 paź 2012, 15:23

Dabi napisał(a):samochód mi traci moc mogę jechać 90km/h co najwiecej a obroty nie chcą przekroczyć niecałych 3000obrotów :( . Ktoś może się spotkał z takim czymś ?


A silnik równo chodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez Dabi » 10 paź 2012, 00:39

Ogólnie jakby trochę muliło jak mocniej wcisne przy pierwszych biegach ale silnik ogólnie równo chodzi. Na desce rozdzielczej żadnej kontrolki nie ma.

Dopisano 10 paź 2012, 08:57:

Dzisiaj o dziwo odpaliłem i wszystko w porządku jest normalnie jedzie nic nie przerywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Postprzez Jericho » 10 paź 2012, 13:26

Hmm...., a może brak tej kontrolki, albo przepalona żarówka. Najlepiej podpiąć pod komputer, ewentualnie namierzyć kogoś z regionu kto ma ELM 327.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez Dabi » 12 paź 2012, 11:53

Ciężko z tym komputerem, umówiłem sie do autoryzowanego serwisu mazda.
Jak dojdą co jest przyczyną, dam znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Postprzez Dabi » 22 paź 2012, 18:51

Zapomniałem odpisać, po podpięciu w serwisie mazdy samochodu pod komputer i przejechaniu się pana niczego nie stwierdzono bynajmniej akurat tego dnia wszystko wróciło do normy wiec nadal nie wiem co mogło być przyczyną. A do tej pory śmiga autko dobrze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Postprzez kubusiem » 30 kwi 2013, 22:14

Witam, pytanie kieruje do posiadaczy 105 konnej madzi. Przy ruszaniu i jezdzie na 2 biegu idzie dobrze, problem pojawia sie na wyższych biegach. Jak wchodzi 3, 4 i 5 to nawet jak pedał wcisne w podłogę to ledwo co przyśpiesza, tak jakby zamulona była. To samo dzieje się przy leciutkim wzniesieniu, max 1-3 stopnia, bieg 3, 4, lub 5, na zegarze 2-2,5k obroty, pedał w podłodze, a auto nawet nie przyśpiesza, jedzie tym samym tempem. Żadna kontrolka na desce się nie pali.

Mazda3, 1.6l, 105kM, 12.2003r.
Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 7 paź 2012, 09:41
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 benz

Postprzez marcin255 » 30 kwi 2013, 22:36

Sprzęgło ?
Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, 22:37 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunięcie dubla
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323