Strona 1 z 2
BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty, błąd P308

Napisane:
17 wrz 2012, 12:47
przez rinho
Witam,
Mam od pewnego czasu problem z silnikiem (Z6 1.6).
Zapalił się kilkukrotnie Engine Check.
Komputer pokazuje błąd P308 – brak zapłonu na cylindrze nr 1.
Wymienione świece – silnik nadal pracuje nierówno. Bezpośrednio po uruchomieniu (po całonocnym postoju) owa nierównomierność jest spora, a z rury wydechowej wylatują kropelki wody. Dymek też jest widoczny, lekko szary (tak jakby zawierał nieco pary). Po ok. 1,5min silnik zaczyna pracować równiej, (ale ciągle dalekie od ideału), widoczny dymek przestaje się wydobywać.
Obserwuję od kilku dni zbiorniczek płynu chłodzącego – ale nie widać by ubywało płynu.
Silnik ma jakby mniej mocy, zwłaszcza w zakresie niskich obrotów.
Po wymianie świec, check engine nie zapaliło się jeszcze.
Ma ktoś pomysł, co może być przyczyną?
Coś juz wiadomo – uszczelka pod głowicą w rejonie cyl. nr1, głowica pojechała do planowania i sprawdzenia szczelności.
Głowica już gotowa, na szczęście szczelna.
Uszczelki nowe juz też są.
Silnik poskładany, ale jeszcze coś nieregularnie pyrka. Mój mechanik twierdzi, że to cewka. Kupiłbym nową, ale chciałbym mieć pewność, że to na pewno ona, a nie ... (no właśnie co jeszcze?).
Czy któryś ze sprzedawców poszedłby na układ sprzedaży z możliwością oddania, jeżeli okaże się, że problem leży gdzie indziej?
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem

Napisane:
25 wrz 2012, 18:09
przez rinho
Cewka założona nowa, bez efektu. Co jeszcze można sprawdzić?
Ciągle takie szarpnięcia na wolnych obrotach, i w chwili szarpnięcia, metaliczne brzęki prawej strony silnika.
Może ktoś ma pomysł, gdzie szukać przyczyny?
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem

Napisane:
25 wrz 2012, 19:28
przez subaru_wrc
Witam
Że tak głupio spytam a przewodów WN nie pomyliłeś


Napisane:
25 wrz 2012, 19:38
przez akostarek
A są w tym silniku przewody WN ?
może tu coś znajdziesz =>
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 06600.htmlPrzewody do wtrysków ? ew podmień wtryski i zobacz czy wywala błąd na innym cylindrze.

Napisane:
25 wrz 2012, 20:44
przez radzi89
Witam,
Proszę o dostosowanie tematu do regulaminu. Powinien on opisywać usterkę.
Czas 24/h
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem

Napisane:
25 wrz 2012, 21:16
przez Tadeo
Przemyj przepływomierz benzyna ekstrakcyjna pod ciśnieniem.
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty

Napisane:
25 wrz 2012, 21:20
przez rinho
Przewodów WN nie ma.
Silnik jest zgazowany, dokładnie tak samo zachowuje się na gazie, to dziwne drżenie.
Spróbuje jutro z tym przepływomierzem.
Dzięki za porady.
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty

Napisane:
4 paź 2012, 19:44
przez rinho
Przepływomierz przeczyszczony – żadnego efektu.
Co ciekawe, silnik trzepie tylko jak jest zimny, po przegazowniu obroty spadają nawet do ~600 obr/min, prawie gaśnie, skacze na 1000,
Po zagrzaniu się silnika, jest sporo lepiej, tego skoku po przegazowaniu nie ma. Tylko na wolnych obrotach drżenie jest nieco wieksze, niż było wcześniej.
CE się nie zapala.
Już mi koncepcji brakuje, co to może być.

Napisane:
4 paź 2012, 20:18
przez tradeitdamn
rinho napisał(a):obroty spadają nawet do ~600 obr/min, prawie gaśnie
to akurat nie jest dziwne. jak zawsze miałem obroty na biegu jałowym na poziomie 680-690 rpm
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty

Napisane:
4 paź 2012, 20:46
przez rinho
chodzi bardziej o ten skok w dół, od normalnego poziomu
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty

Napisane:
15 paź 2012, 19:51
przez snajper61
Sprawdź czy rurka EGR nie ma uszkodzeń , ja miałem niedokręconą nakrętkę z tyłu i ciągną lewe powietrze. Obroty mi falowały na wolnych obrotach.

Napisane:
15 paź 2012, 20:00
przez rinho
Czy to może mieć wpływ na spalanie? Bo autko nieco więcej pali.
Ed.
No i byłem pooglądać ten EGR.
Nic nie pooglądałem, bo go nie znalazłem. Czy jest możliwe, że autko z 2005r go nie posiada?
Pooglądałem na necie, jak mniej więcej, winien on wyglądać – nie znalazłem takowego czegoś na moim silniku. Co więcej, nie znalazłem również miejsca, gdzie teoretycznie powinien być zamontowany (tył silnika, po prawej, patrząc od przodu auta), jakaś zaślepka albo coś – nic nie ma, nawet śladu.
Czyli albo w złym miejscu szukam, albo ten silnik takowego zaworu nie ma i nie miał.
Co znowu sprowadza mnie do podstawowego pytania: dlaczego obroty falują i silnik się trzepie?
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty

Napisane:
21 paź 2012, 14:50
przez kachel1
witam a masz lpg założone powiem tak u mnie na benzynie drugi cylinder tez pracuje nierówno i chyba to objaw zapieczonego wtryskiwacza bo na lpg silnik idealnie pracuje mozesz sprawdzic tez luz zaworowy ja jak miałem luzyi to telepało silnikiem na zimnym
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty

Napisane:
21 paź 2012, 18:55
przez rinho
LPG mam, objaw jest na LPG i na benzynce.
Luzy ponoć są OK – sprawdzone w trakcie montażu głowicy. Jadę na powtórną kontrolę za ok 2 tyg, zobaczymy je ponownie.
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty

Napisane:
23 paź 2012, 19:53
przez kachel1
a co głowica padła tobie?
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty

Napisane:
23 paź 2012, 20:34
przez rinho
Uszczelka w rejonie 1 cyl.
Głowica splanowana, sprawdzona – szczelna.
I takie cyrki się dzieją.
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty

Napisane:
25 paź 2012, 18:32
przez kachel1
a u mnie po regulacji zaworów na lpg działa równiutko a na pb troche telepie nie wiem co to moze byc wlałem Forte do czyszczenia ale dalej nie to nie wiem czy przypadkiem głowica niedługo nie bedzie szła do regeneracji odrazu utwardze gniazda pod lpg wtedy

Napisane:
30 paź 2012, 17:11
przez rinho
No i do wszystkich opisanych wcześniej objawów dochodzi jeszcze zwiększone zużycie paliwa. Było 7,3 dm3/100km, jest ok. 9,5dm3/100km.
Zaś moc jakby spadła.
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty, błąd P308

Napisane:
15 sty 2014, 16:35
przez Dam1an
Być może jak gazownicy grzebali ci przy kolektorze dolotowym to rozłączyli lub poluzowali taki przewód który znajduje się właśnie pod kolektorem. Ja go sobie sam rozłączyłem przypadkiem(wymieniając uszczelke pod kolektorem dolotowym) i sporo się głowiłem zanim dowiedziałem się co jest. Moja mazda strasznie falowała na obrotach 1000-300 na ciepłym silniku gdy zatrzymywałem się na światłach to gasła. Komputer nie wykazywał żadnego błedu.
Re: BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty, błąd P308

Napisane:
16 sty 2014, 10:46
przez rinho
Gratuluję orientacji – temat sprzed przeszło roku.