Falujące obroty, nierówna praca silnika

Postprzez marcin255 » 2 sie 2016, 13:59

może by tak jaki silnik ile przejechane, może zagazowana i takie tam pierdoły pomogą wróżce
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Snail31 » 2 sie 2016, 14:05

Nie zagazowana, silnik 1.6 MZ-CD diesel, przejechane 240 tys. Objawy tylko na postoju na wolnych obrotach. Nigdy wcześniej takiego zachowania nie było, nie dymu, nie bierze oleju, nie ma spadku mocy.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Postprzez danrok » 2 sie 2016, 14:18

Ok, pierwsza sprawa jaką bym wykluczył to wyczyszczenie przepływomierza – on potrafi rozchwiać obroty często. Druga sprawa, że słychać jakby coś ocierało od stron rozrządu – tam jest taki łańcuszek opórcz paska którego nie wymienia się zbyt często, ale jednak 240k to trochę jest. Może kolega kropek101 coś pomoże?

EDIT: kolego, diesle mają swój poddział :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Snail31 » 2 sie 2016, 14:36

Fakt, łańcuszka nie ruszałem nigdy, przepływomierza też nie. Gdzie on się znajduje, jakiś łatwy dostęp?
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Postprzez danrok » 2 sie 2016, 14:47

Przepływomierz: viewtopic.php?f=91&t=124662

Co do łańcuszka to musiałbyś sprawdzić co ile Mazda poleca jego wymianę. No i jeszcze wejdź pod auto zobacz czy pompa wody Ci nie cieknie, bo te dzwięki z okolic rozrządu ewidentnie pochodzą moim zdaniem, a pompa jest na rozrządzie ...

EDIT: akurat trafiłem na wątek i jest tam napisane dokładnie to o co mi chodzi – viewtopic.php?f=469&t=155784 wynika z tego, że 240k to pułap dla tego łańcuszka tak czy inaczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Snail31 » 2 sie 2016, 15:14

Dobra przepływomierz prosta sprawa, wyczyścić warto zobaczymy czy to coś da. Mam wrażenie jakby było słychać mocno ta pompę wody ale nic nie cieknie, dziękuję
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Postprzez danrok » 2 sie 2016, 15:17

Jak dla mnie to bardziej chodzi o ten łańcuszek, no ale pompę też warto sprawdzić przy okazji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Snail31 » 2 sie 2016, 15:33

Z łańcuszkiem pewnie sam sobie nie poradzę a koszta u mechanika podejrzewam ogromne.. Nie dobrze nie dobrze
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Postprzez danrok » 2 sie 2016, 15:37

z 800zł pewnie jak nic. ale remont droższy i tak w razie czego. <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Snail31 » 2 sie 2016, 15:59

Poczekamy może ktoś jeszcze swoją opinię wyrazi, dziwne ze takie zachowanie raz jest raz nie, jeszcze ten przepływomierz wyczyszcze. Dzięki za pomoc

Dopisano 2 sie 2016, 16:06:

Ostatnio miała miejsce sytuacja ze chwilę po odpaleniu i przejechaniu 20 m silnik zgasł i kręcił ale nie chciał zapalić...
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Postprzez bax » 2 sie 2016, 16:46

Może coś z wydechem np. dpf ?
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez Snail31 » 2 sie 2016, 17:33

Nie mam bladego pojęcia, nie miałem z dpf problemów..
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Postprzez danrok » 2 sie 2016, 19:10

A jeszcze zapytam – jakieś błędy na kompie masz, czy nie sprawdzałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Snail31 » 2 sie 2016, 21:35

Błąd mam cały czas ale to jak mi padł czujnik poziomu paliwa i po wymianie go nie usunąłem, chyba że coś jeszcze się pod tym kryje
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Postprzez bax » 2 sie 2016, 21:47

Raczej błąd nie jest od czujnika poziomu paliwa.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez jsin » 7 sie 2016, 22:51

Witam.

Podepnę się pod temat z moim problemem. Otóż, po PIERWSZYM w danym dniu odpaleniu silnika, zanim temperatura podwyższy się na tyle, że wyłączy się automatyczne ssanie, skokowo wahają się obroty silnika w przedziale 800-400 obrotów.
Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury problem znika. Występuje tylko przy "zimnym" silniku. Przy następnym odpaleniu, nawet po kilku godzinach problemu nie ma.
Żadna kontrolka związana z silnikiem się nie zapala.
Nowe świece mają 15.000 km. Objawy wytępują podczas zasilania gazem jak i benzyną.

Co może być powodem takiej pracy silnika?

Silnik benzyna 1,4 (ZJ) Instalacja gazowa.

Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 30 lip 2011, 22:28
Posty: 9
Auto: M2, 1.5 benzyna, 2016 (DJ)

Postprzez kubacki123 » 29 maja 2017, 21:39

rozwiązałeś może swoj problem bo jestem ciekawy co było tego powodem
Początkujący
 
Od: 29 maja 2017, 21:21
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda rx82005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323