Czujnik stukowy – błędy, awarie i działanie
Ten czujnik nie wylał – on zawsze jest zalany takim glutem, który wygląda jakby był płynny i trochę się klei. W środku jest mikrofon wykrywający stuki w bloku i tyle, musi być dobrze zabezpieczony przez różnymi warunkami.
A świece też kupiłem za 150zł/komplet, irydowe.
A świece też kupiłem za 150zł/komplet, irydowe.
Yama te 15 zeta to za oficjalny zamiennik wymieniany co 120 kkm tak jak irydy oczywiście. Ja pisze o świecach zalecanych, które dla spalania stukowego mają duże znaczenie. Oczywiście uszkodzony czujnik będzie tak samo źle działał na oryginałach jak i zamiennikach.
Mnie udało się kupić oryginalny czujnik za 156 zł ale kolega kupił zamiennik za 70 zł i zrobił na nim na razie 25 kkm i działa. Pewnie jak zwykle zamiennik zamiennikowi nie równy i wszystko zależy jak trafimy.
RP
Mnie udało się kupić oryginalny czujnik za 156 zł ale kolega kupił zamiennik za 70 zł i zrobił na nim na razie 25 kkm i działa. Pewnie jak zwykle zamiennik zamiennikowi nie równy i wszystko zależy jak trafimy.
RP
Na popularnym serwisie aukcyjnym w 2016. Ktoś chciał się chyba pozbyć bo cena faktycznie była niska a po zapytaniu dostałem info, że to oryginał więc się nie zastanawiałem. Taki fuks. Faktycznie ceny były wyższe. Z uszkodzonym czujnikiem jeździłem ponad pół roku bez jakichkolwiek konsekwencji w postaci problemów z paleniem lub pracą silnika. Ciekawe, że w Chorwacji ( 2 miesiące po wystąpieniu awarii ) nie było z nim najmniejszych problemów a po powrocie do kraju problemy wróciły jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
Znalazłem takie coś
https://allegro.pl/czujnik-spalania-stu ... 07224.html
RP
Znalazłem takie coś
https://allegro.pl/czujnik-spalania-stu ... 07224.html
RP
a może miałeś problem z paliwem a nie czujnikiem?
generalnie on wykrywa niską jakość paliwa
generalnie on wykrywa niską jakość paliwa
Paliwa wykluczyć się oczywiście nie da, ale od kwietnia do stycznia raczej paliwo się zmieniało a błąd czujnika spalania stukowego generalnie był. Na samym początku przez około 2 tygodnie jak pamiętam pojawiał się sporadycznie a potem już na stałe. We wrześniu wyjechałem na wakacje i nagle błąd zniknął. I to zniknął w trakcie jazdy ( jak zwykle po 5 odpaleniu ) a paliwo było cały czas w baku to samo zatankowane w Krakowie. Potem kilka tankowań w HR i prawie 3 kkm zrobione.
Po powrocie tankowanie w Krakowie i chyba następnego dnia znów błąd czujnika. Po wymianie wszystko znikło. Więc chyba jednak nie paliwo. Jeśli już to powietrze, wiadomo w Krakowie SMOG .
RP
Po powrocie tankowanie w Krakowie i chyba następnego dnia znów błąd czujnika. Po wymianie wszystko znikło. Więc chyba jednak nie paliwo. Jeśli już to powietrze, wiadomo w Krakowie SMOG .
RP
Rozumiem, pewnie ECU ma procedurę kasowania błędu, jeśli przyczyna zniknie, właśnie po 5 odpaleniu. Widocznie "się psuł" ale nie był całkowicie niesprawny.
Skojarzyłem to z wyjazdem zagranicę i myślałem, że tylko tam nie występował, że był to efekt lepszego paliwa.
Skojarzyłem to z wyjazdem zagranicę i myślałem, że tylko tam nie występował, że był to efekt lepszego paliwa.
Witam,
Mazda 3 bk 1.6
Zaswiecil się błąd czujnika spalania stukowego. Wymieniłem wszystkie świece i dzisiaj czujnik znowu sie zapalil. Mam wrażenie że lekko nieraz faluje na wolnych obrotach. W czym jeszcze szukać? Gniazdo czujnika wyglada czysto.
Pozdrawiam...
Mazda 3 bk 1.6
Zaswiecil się błąd czujnika spalania stukowego. Wymieniłem wszystkie świece i dzisiaj czujnik znowu sie zapalil. Mam wrażenie że lekko nieraz faluje na wolnych obrotach. W czym jeszcze szukać? Gniazdo czujnika wyglada czysto.
Pozdrawiam...
W samym czujniku, trzeba go wymienić.
Mogą być różne efekt, ale przecież w czasach układów wtryskowych sterowanych mikroprocesorem można to wszytko sprawdzić. Po co gdybać.
Każde ECU ma w oprogramowaniu sytuację, gdy jakiś czujnik jest uszkodzony i przyjmuje jakieś wartości domyślne, tak samo z tym.
Generalnie sterownik powinien albo pokazać stosowny błąd albo pokazać ilość stuków na jednostkę czasu i w zależności od tego (z reguły jest to kilkanaście/minutę) cofnąć zapłon – taka jest rola tego czujnika.
Teraz interfejs na OBD można kupic za 20zł, soft można ściągnąć, czasem jest darmowy – wszystko będzie widać.
Każde ECU ma w oprogramowaniu sytuację, gdy jakiś czujnik jest uszkodzony i przyjmuje jakieś wartości domyślne, tak samo z tym.
Generalnie sterownik powinien albo pokazać stosowny błąd albo pokazać ilość stuków na jednostkę czasu i w zależności od tego (z reguły jest to kilkanaście/minutę) cofnąć zapłon – taka jest rola tego czujnika.
Teraz interfejs na OBD można kupic za 20zł, soft można ściągnąć, czasem jest darmowy – wszystko będzie widać.
Tak ogólnie rzecz biorąc to właśnie mikrofon .
Słucha sobie stuków .
Jak "ogłuchnie" to wywala błędy .
RP
Słucha sobie stuków .
Jak "ogłuchnie" to wywala błędy .
RP
"Z mikrofonem po boiskach"
Taka audycja kiedyś była. Ten zabudowany w silniku łączy z mikrofonem tylko pewna technologia i zasada działania.
Kto zna jego budowę,wie jak bez wywalania 5 stów pozbyć się kanarkowego silniczka nieznośnie świecącego w gały po nocy.
Taka audycja kiedyś była. Ten zabudowany w silniku łączy z mikrofonem tylko pewna technologia i zasada działania.
Kto zna jego budowę,wie jak bez wywalania 5 stów pozbyć się kanarkowego silniczka nieznośnie świecącego w gały po nocy.
Cześć,
Mam pewien problem z moja Mazda (BL) 1.6, 2010. Otóż wyskakiwala mi kontrolka check wiec udalem sie do warsztatu. Tam zdiagnozowali uszkodzony katalizator (1 sonda pracowala poza zakresem a druga prawie w ogole). Na potwierdzenie tego udalem sie dodatkowo do elektryka, ktory potwierdzil, ze blad lezy po stronie katalizatora a nie sond. Nie zwrocilem uwagi wtedy niestety jaki otrzymany blad ma symbol. W miedzyczasie zalozylem emulator ktory pomogl tylko na chwile. Ostatecznie zdecydowlem sie na wymiane katalizatora. Po wyjezdzie z warsztatu (wczoraj) oprocz smrodu w aucie (czy to normalne po wymianie katalizatora ze czuc jakis dziwny zapach podczas jazdy?) wywalilo znow blad. Tym razem przyjrzalem mu sie szerzej i jest to P0328 oznaczajacy blad czujnika stukowego. Co teraz proponujecie?
1. Wlac PB98 lub Verve i dolac srodek czyszczacy, jezdzic i zobaczyc co sie wydarzy?
2. Odrazu wymienic czujnik?
3. Moze cos jeszcze?
4. Czy mozliwe ze ten blad przed wymiana kolektora nie był widoczny a pojawil sie dopiero po?
Mam pewien problem z moja Mazda (BL) 1.6, 2010. Otóż wyskakiwala mi kontrolka check wiec udalem sie do warsztatu. Tam zdiagnozowali uszkodzony katalizator (1 sonda pracowala poza zakresem a druga prawie w ogole). Na potwierdzenie tego udalem sie dodatkowo do elektryka, ktory potwierdzil, ze blad lezy po stronie katalizatora a nie sond. Nie zwrocilem uwagi wtedy niestety jaki otrzymany blad ma symbol. W miedzyczasie zalozylem emulator ktory pomogl tylko na chwile. Ostatecznie zdecydowlem sie na wymiane katalizatora. Po wyjezdzie z warsztatu (wczoraj) oprocz smrodu w aucie (czy to normalne po wymianie katalizatora ze czuc jakis dziwny zapach podczas jazdy?) wywalilo znow blad. Tym razem przyjrzalem mu sie szerzej i jest to P0328 oznaczajacy blad czujnika stukowego. Co teraz proponujecie?
1. Wlac PB98 lub Verve i dolac srodek czyszczacy, jezdzic i zobaczyc co sie wydarzy?
2. Odrazu wymienic czujnik?
3. Moze cos jeszcze?
4. Czy mozliwe ze ten blad przed wymiana kolektora nie był widoczny a pojawil sie dopiero po?
- Od: 13 lut 2019, 08:43
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 1.6 2010
Dosyć osobliwa diagnoza.
Co to oznacza ? Bo na pewno nie uszkodzenie katalizatora.
Na podstawie ?
Wszystko jest możliwe,nawet to,że postawiono złą diagnozę i niepotrzebnie masz debet na koncie.
Rembix napisał(a):1 sonda pracowala poza zakresem
Co to oznacza ? Bo na pewno nie uszkodzenie katalizatora.
Rembix napisał(a):udalem sie dodatkowo do elektryka, ktory potwierdzil, ze blad lezy po stronie katalizatora a nie sond.
Na podstawie ?
Rembix napisał(a):4. Czy mozliwe ze ten blad przed wymiana kolektora nie był widoczny a pojawil sie dopiero po?
Wszystko jest możliwe,nawet to,że postawiono złą diagnozę i niepotrzebnie masz debet na koncie.
W poprzednim poście zapomniałem dodać, że spalanie mam stosunkowo duże bo ok. 7l na trasie jeżdżąc 90km/h na tempomacie i ok. 11.5 w mieście.
Katalizator z kolektorem już wymieniony, więc tego nie cofnę. Będę mieć nauczkę aby dokładniej diagnozować samochód. Mogę co najwyżej sprzedać ten który mi został. Pozostało wymienić czujnik spalania stukowego i zobaczyć co się zadzieje. Brać oryginał za ok. 200 PLN czy zamiennik za 30PLN?
Katalizator z kolektorem już wymieniony, więc tego nie cofnę. Będę mieć nauczkę aby dokładniej diagnozować samochód. Mogę co najwyżej sprzedać ten który mi został. Pozostało wymienić czujnik spalania stukowego i zobaczyć co się zadzieje. Brać oryginał za ok. 200 PLN czy zamiennik za 30PLN?
- Od: 13 lut 2019, 08:43
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 1.6 2010
Padł i u mnie. Który czujnik kupić?
Oryginał za 292 zł czy zamiennik NTY za 75zł:
Co jeszcze jest potrzebne? Jakieś uszczelki?
https://allegro.pl/oferta/czujnik-spalania-stukowego-oe-mazda-3-bk-1-6-03-09-7533520496
https://allegro.pl/oferta/czujnik-spalania-stukowego-mazda-3-bk-1-6-03-09-6776855043
Oryginał za 292 zł czy zamiennik NTY za 75zł:
Co jeszcze jest potrzebne? Jakieś uszczelki?
https://allegro.pl/oferta/czujnik-spalania-stukowego-oe-mazda-3-bk-1-6-03-09-7533520496
https://allegro.pl/oferta/czujnik-spalania-stukowego-mazda-3-bk-1-6-03-09-6776855043
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości