Witam po krótkiej przerwie
Mam pytanie w jaki sposób jest napinany/naciągany pasek klinowy (wieloklin) w 1,6B? Jest jakiś napinacz czy jest to rozwiązane mechanicznie (w sensie że ręcznie się naciąga pasek). Sto razy byłem pod i nad autem, ale z góry nie widać a od dołu ciągle zapominałem spojrzeć.
Konkretnie chodzi mi o to że będę dawał alternator do naprawy/lub wymiany i chciałbym wiedzieć jak spokojnie ściągnąć pasek i potem go założyć ( w przypadku samodzielnej wymiany altka).
Napinacz paska klinowego? M3 BK 1.6 B
Strona 1 z 1
Mam jeszcze takie pytanie odnośnie paska wieloklinowego. Na schemacie od RoberPi jest opisany pasek BANDO 6PK2010, jednak w sklepach i na stronach producentów np. DAYCO czy GATES można dostać tylko pasek 6PK2013 ( to tego modelu auta). Niby tylko 3 mm różnicy ale czy nie będę miał niespodzianek po kilku miesiącach? piszczenie,ślizganie?. Miałem już taki przypadek w innym aucie , że wziąłem dłuższy pasek o te właśnie 3 mm bo akurat nie było na stanie i po krótkim czasie zaczął popiskiwać.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Kwestia naciągu paska. Jeśli zakres regulacji napinacza jest dużu to te 3 mm łatwo można zgubić, a im dłuższy pasek tym łatwiej.
mam pytanie ten pasek to jakoś widać chciałbym sprawdzić w jakim jest stanie.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Klucz 14 do rolki napinacza ... Najlepiej wyposażyć się w długi klucz oczkowy odgięty jak na obrazku :–) Ewentualnie dostęp od spodu auta by ciągnąć kluczem w dół. Z boku auta tzn po zdjęciu koła ciężko się kręci tym napinaczem. Ja poradziłem sobie tak że naciągnąłem kluczem oczkowym napinacz i drutem przywiązałem klucz do wahacza :–) ... następnie założyłem pasek. Uwaga... metoda nie do końca bezpieczna bo jakby drut pękł to wystrzał klucza jak z kuszy :–)
Pasek: 6PK2013 – ja założyłem Bosch
Pasek: 6PK2013 – ja założyłem Bosch
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości