Strona 1 z 1

Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 16 maja 2011, 12:14
przez amelia
Witam, panowie...

nieuchronnie zbliża się 120k km w mojej maździe a na takim dystansie zalecano wymianę paska/rozrządu.
mimo, że przy kupnie samochodu 1.5 roku temu, sprzedający mówił, że rozrząd czy pasek (nie pamiętam dokładnie) jest wymieniany, no ale nie do końca należy wierzyć w takie słowa;)

i pytanie: czy należy wymienić cały rozrząd (i co pod tym pojęciem się kryje) czy wystarczy sam pasek?
a może da się sprawdzić stan tych części?

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 16 maja 2011, 13:11
przez slomek
Benzyna ma łańcuch, a silnik 1.4 to chyba silnik benzynowy, ktory jest bezobsługowy jesli chodzi o rozrząd.

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 16 maja 2011, 13:20
przez Blumek
slomek napisał(a):Benzyna ma łańcuch, a silnik 1.4 to chyba silnik benzynowy, który jest bezobsługowy jesli chodzi o rozrząd.

No właśnie tak czytam szukam i potwierdzam słowa kolegi ZJ i Z6 mają łańcuch a nie pasek rozrządu.Wymienia się to co ok 300 000km
Ale mimo wszytko odpowiadając na pytanie to zawsze wymienia się cały rozrząd czyli Pasek/łańcuch +napinacze i często od razu pompę wody.

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 16 maja 2011, 22:51
przez amelia
hmm czyli ten pasek który widać po otwarciu klapy z lewej strony to nie pasek rozrządu?

czyli gdzie mam spojrzeć by zobaczyć czy mam łancuch?

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 16 maja 2011, 23:16
przez marcin255
w instrukcję
Wymienia się to co ok 300 000km
w instrukcji jest chyba 240 tys.km

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 16 maja 2011, 23:19
przez RobertPi
Ten pasek to pasek wielorowkowy napędu np alternatora.
I pasek i łańcuch – w tym przypadku zdecycydowanie łańcuch – schowane są w obudowie silnika i nie ma ich na zewnątrz. Bez potrzeby nie ma sensu tam zaglądać i rozbierać połowy auta.
Zgodnie z instrukcją obsługi rozrząd wymieniamy co 240tyś km a co 120 należy osłuchać silnik w celu zprawdzenia czy nie ma luzów na zaworach. Zleć temat fachowcom – niekoniecznie ASO- jeśli masz wątpliwości.

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 17 maja 2011, 00:02
przez Blumek
amelia napisał(a):czyli gdzie mam spojrzeć by zobaczyć czy mam łancuch?

Nigdzie chyba, że rozbierzesz pół silnika :)

amelia napisał(a):hmm czyli ten pasek który widać po otwarciu klapy z lewej strony to nie pasek rozrządu?

Jest to pasek powszechnie mówiąc "klinowy", w tym przypadku wieloklinowy, odpowiada on np: za napędzanie pompy wspomagania (1.4, 1.6), klimy, alternatora itd itp.
amelia napisał(a):sprzedający mówił, że rozrząd czy pasek (nie pamiętam dokładnie) jest wymieniany, no ale nie do końca należy wierzyć w takie słowa;)

Pasek TAK Rozrząd .. jeszcze NIE i nie do końca rozumiem to:
amelia napisał(a):jest wymieniany

czy może wymienialny?lub wymieniony?

Patrząc na twoje posty, powiedz mi czy ty kupiłaś auto ze światłami Led? sorry za OT

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 17 maja 2011, 00:47
przez Dominooo
RobertPi napisał(a):Zgodnie z instrukcją obsługi rozrząd wymieniamy co 240tyś km...

...lub co 10 lat.

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 17 maja 2011, 07:24
przez amelia
Dzięki za odpowiedzi, czyli na 100% mam łańcuch wobec tego, to dobrze;)

Blumek...

– pasek wg niego był wymieniony ale ściemnił bo tu jest łańcuch wg Was.
– tak, kupiłam z ledami.

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 22 maja 2011, 22:34
przez Rybol77
co 240 tyś! to chyba jakaś kpina

Tak jest napisane w instrukcji do silnika 1.6 Diesel 109KM 80kw
Na pierwszy montaż do mazdy idzie pasek DAYCO i do tych wszystkich niżej wymienionych pojazdów też identyczny pasek na pierwszy montaż

Ciekawe czy producenci tych aut tez maja napisane w instrukcji że wymiana co 240 tyś! ???

Po za tym ogromna wadą mazdy 3 jest to że to w ogóle nie jest japońskie auto!
To mieszanka forda z francuską myślą techniczną!

U mnie wszystko jest od Forda i nigdzie nie jest napisane made in japan!

ten sam rozrząd montowany jest w pojazdach:

CITROEN:

BERLINGO: 1,6 HDI 75KM OD 2005 –
1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6 HDI 109KM OD 2005 –
C 2: 1,6 HDI 109KM OD 2005 –
C 3: 1,6 16V HDI 90KM OD 2005 –
1,6 16V HDI 109KM OD 2005 –
C 3 PICASSO: 1,6 16V HDI 109KM OD 2009 –
C 4: 1,6 HDI 90KM OD 2004 –
1,6 HDI 109KM OD 2004 –
C 4 PICASOO: 1,6 HDI 109KM OD 2007 –
C 4 GRAND PICASSO: 1,6 HDI 109KM OD 2006 –
C 5: 1,6 HDI 109KM OD 2004 –
JUMPY: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
XSARA PICASSO: 1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6 HDI 109KM OD 2004 –

FIAT:
SCUDO: 1,6D MULTIJET 90KM OD 2007 –

FORD:
FIESTA V: 1,6TDCI 90KM OD 2004 –
FIESTA VI: 1,6TDCI 90KM OD 2008 –
FOCUS C-MAX: 1,6TDCI 90KM OD 2005 – 03.2007
1,6TDCI 109KM OD 2003 – 03.2007
C-MAX: 1,6TDCI 90KM OD 2007 –
1,6TDCI 109KM OD 2007 –
FOCUS II: 1,6TDCI 90KM OD 2005 –
1,6TDCI 109KM OD 2004 –
FUSION: 1,6TDCI 90KM OD 2004 –

MAZDA:
3 : 1,6DI TURBO 109KM OD 2004 –

PEUGEOT:
206: 1,6 HDI 109KM OD 2004 –
207: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
1,6HDI 109KM OD 2007 –
307: 1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6HDI 109KM OD 2004 –
308: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
1,6HDI 109KM OD 2007 –
407: 1,6HDI 109KM OD 2004 –
1007: 1,6HDI 109KM OD 2007 –
EXPERT: 1,6HDI 109KM OD 2007 –
PARTNER: 1,6 HDI 75KM OD 2007 –
1,6HDI 90KM OD 2007 –

VOLVO:
C30: 1,6D 109KM OD 2006 –
S 40 II: 1,6D 110KM OD 2005 –
V 50: 1,6D 110KM OD 2005 –

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 22 maja 2011, 22:45
przez Blumek
Rybol77 napisał(a):co 240 tyś! to chyba jakaś kpina

a czy ktoś tu pisze o dieslu?

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 22 maja 2011, 22:47
przez Dominooo
Blumek napisał(a):
Rybol77 napisał(a):co 240 tyś! to chyba jakaś kpina

a czy ktoś tu pisze o dieslu?


Tak, było wspomniane :)

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 22 maja 2011, 22:52
przez Blumek
Dominooo napisał(a):Tak, było wspomniane :)

No to ślepy chyba jestem. :>

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 22 maja 2011, 23:32
przez RobertPi
Blumek obaj musimy iść do okulisty bo ja też nie widzę <płacze> .
Ja mam u siebie japoński silnik ( inny niż w focusie bo tam rozrząd też jest na pasku ) i kompletny brak francuskiej myśli technicznej na szczęście. Tak samo jak Amelia zresztą, której silnik omawiamy.
Bo francuski w M3 bywa tylko silnik diesla .

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 23 maja 2011, 02:00
przez Blumek
RobertPi napisał(a):Ja mam u siebie japoński silnik

RobertPi napisał(a):Bo francuski w M3 bywa tylko silnik diesla .

No teraz to jadę na wakacje do psychiatry, bo już zgłupiałem. <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>

Rybol77 napisał(a):Po za tym ogromna wadą mazdy 3 jest to że to w ogóle nie jest japońskie auto!
To mieszanka forda z francuską myślą techniczną!

U mnie wszystko jest od Forda i nigdzie nie jest napisane made in japan!


Pokaż mi auto które nie zapożycza najczęściej płyty podłogowej? I pokaż mi auto seryjnie produkowane, które nie ma wkładu/ingerencji innych firm/marek........
i jeszcze patrząc teraz na nowego Focusa, linia tyłu zerznięta z M3 2003-2009 jak nic, a czemu bo ten sam człowiek to zrobił.
Ładne OT robimy :)

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 23 maja 2011, 06:30
przez Dominooo
RobertPi napisał(a):Blumek obaj musimy iść do okulisty bo ja też nie widzę <płacze>


No faktycznie, mi się coś pozmieniało :)

Re: Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

PostNapisane: 23 maja 2011, 13:19
przez Rybol77
Pokaż mi auto które nie zapożycza najczęściej płyty podłogowej? I pokaż mi auto seryjnie produkowane, które nie ma wkładu/ingerencji innych firm/marek........

np. Mazda 6 poprzedni model z silnikami benzynowymi, z tego co wiem to są typowe japońskie auta , produkowane w Japonii z japońską myślą techniczna :–)

Nie powiem, moja mazda tez jest produkowana w Japonii, a raczej składana !