aRcek napisał(a):Macie jeszcze chyba coś takiego jak w klapki w kolektorze o nazwie VRIS przy zimnym silniku mają one zupełnie inną charakterystykę pracy (są chyba cały czas otwarte), po nagrzaniu się silnika, klapki się zaczynają obracać co ma powodować bardziej równomierne rozwijanie prędkości od niskich prędkości.
To że wyłączone klapki powoduję lepsze odczucia w przyspieszaniu samochodu na wyższych obrotach zauważyli amerykanie na mazda3forums i po prostu usuwają te klapki

(VRISy podobno można usunąć, VISy już nie).
Coś w tym chyba jest, tylko że ja osobiście mam problem właśnie z przyspieszaniem powiedzmy do 3000 obr, a odłączenie klapek pewnie wywoła błąd.
Ja osobiście faktycznie uważam, że na zimnym silniku moja Madzia żwawiej przyspiesza do tych 3000 obr.
grager napisał(a):myślałem, że jak ktoś kupuje japoński silnik wysokoobrotowy, to po to, żeby jeździć "na" czerwonym polu, bo wiadomo, że przy wysokich obrotach jest najlepsza zabawa, ale widzę, że dla niektórych to nowość
Kolego owszem frajda jest kręcąc silnik wysoko , ale nie każdemu na co dzień na tym zależy, mimo wszystko jazda do 3000 obr, nie powinna sprawiac wrażenia jazdy "maluchem" czy "trabantem"