Strona 1 z 1

Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 3 mar 2011, 23:35
przez zby77
Witam serdecznie. Posiadam Madzię 3 z 2007r 1.6 benzynka.
Mam padnięty silniczek sterowania klapami w kolektorze ssącym. Czy to jest ważny element? na razie jeżdzę i nic się nie dzieje. O co chodzi z tymi klapami po co to potrzebne? i gdzie dostać taki silniczek bo nowy to chyba z 1500 zł kosztuje.

Z góry dziękuję za podpowiedzi... <jupi>

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 4 mar 2011, 20:45
przez aRcek
Jedyny w czym ja mogę Ci pomóc to kolektor ssący, chodzi Ci o to ze klapki stukają jak się silnik rozgrzeje?

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 4 mar 2011, 22:33
przez Blumek
Ja bym chciał tylko podpytać o jakie klapki chodzi?

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 5 mar 2011, 12:26
przez Fox1984
co do klapek to raczej ich sie nie wymienia lepiej kupic cały kolektor za 400-500zł, W dolocie mam takie klapki które się regulują dopływ powietrza

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 5 mar 2011, 23:18
przez RobertPi
Związane ze zmiennymi fazami rozrządu?

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 6 mar 2011, 01:02
przez radzi89
Z tego co wiem to chodzi o klapki systemu VRIS – odpowiadajacego za zmienna dlugosc kanalow dolotowych dla poprawienia rozlozenia momentu obrotowego :)

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 6 mar 2011, 02:41
przez Blumek
Gdzie te "klapki" są w 1.6 ? i jakie silniczki w kolektorze? Może mi tez coś tam padło skoro w dolnym zakresie obrotów nie mam kompletnie mocy?

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 6 mar 2011, 15:22
przez Fox1984
ona na wyższych obrotach dopiera dają o sobie znać.

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 7 mar 2011, 19:57
przez zby77
Klapki mi nie stukają, chodzi mi o silniczek, który nimi steruje. A jak to chodzi to nie mam pojęcia. Wiem że ten silniczek mam zrąbany. I chcę go gdzieś dorwać, oraz czujnik pedału sprzęgła....

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 26 cze 2011, 18:36
przez kachel1
powiedcie mi panowie czy te klapki mozna usunąc bo u mnie ostatnio strasznie je słychac przy ciepłym silniku silnik 1.6 stukaja strasznie

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 26 cze 2011, 20:39
przez radzi89
Podobno mozna je usunac ale operacja dosc pracochlonna, a w efekcie straci sie na mocy i przyspieszeniu. Gdzie na forum forda byl opisany taki temat.

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 26 cze 2011, 21:26
przez Blumek
a powiedzcie mi który jest to silniczek w 1.6 sterujący jakaś fotka, mi się wydaję że problemy z moim autem właśnie mam przez te klapki które mam wrażenie u mnie nie pracują a komputer błędu nie pokazuje.

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 6 sie 2011, 11:17
przez kachel1
http://www.youtube.com/watch?v=GiRAEvCUNAw u mnie cos takiego sie pojawiło umowiłem sie na przeglad luzów zaworowych klekot pojawia sie po dłuższej jezdzie po rozgrzaniu na zimnym silniku nie ma tego nie wiem tylko gdzie jest wtyczka od klapek zeby je odłaczyc bo chciałbym zweryfikowac czy to kolektor czy to cos innego

Re: Mazda 3: czujnik sprzęgła, klapy w kolektorze ssącym, trzeszczenie w pulpicie..

PostNapisane: 6 sie 2011, 12:27
przez marcin255
Blumek napisał(a):a powiedzcie mi który jest to silniczek w 1.6 sterujący jakaś fotka, mi się wydaję że problemy z moim autem właśnie mam przez te klapki które mam wrażenie u mnie nie pracują a komputer błędu nie pokazuje.

jedyne co czytałem to ,ze na nierozgrzanym silniku potrafią zablokować odpływ spalin ?? czy coś tam i z tego powodu na niedogrzanym czasem jest problem z dłuższym kręceniem inna rzecz to lekkie stukanie ale żeby całkiem się zawiesiły na ON lub OFF nie czytałem

polukaj tu viewtopic.php?f=126&t=9841