Witam wszystkich forumowiczów.
Chciałbym dowiedzieć się czy też macie tak wysokie obroty na 5 biegu podczas predkosci ok 120 km/h.
U mnie obrotomierz wskazuje 4000 obrotów. Męczy się strasznie ten samochód przy takich prędkościach.
Dziwne to dla mnie, bo mmialem hode civic 1.5 i przy 120 km/h bylo ok 3tys obrotów.
Auto ma przejechane zaledwie 66tys km. Na pozostałych biegach jest ok. Ale miedzy 4 a piatym biegem jest tylko 0.5 tys obrotów przy 100km/h.
Czy mógłby ktoś poradzić cosik? Świec jeszcze nie wymieniałem czy moze miec to jakis wpływ?
Mazda 3 1.6 2005r benzyna i wysokie obroty
Strona 1 z 1
na 4 biegu jest przełożenie 0,972, na 5 biegu 0,82, przełożenie przekładni głównej 4,388.
Koła albo R15 195/65 albo R16 205/55. W obydwu przypadkach promień dynamiczny koła wynosi około 307 mm, a obwód 1 929 mm.
Przy 4 000 obr/min silnika koła kręcą się:
A więc wg tych przybliżonych obliczeń chyba jest w miarę OK, dane katalogowe przełożeń do wersji po lifcie, ale chyba z tym nic się nie zmieniło. Trzeba przyjąć jakiś margines błędów bo wziąłem średni obwód z kół 15 i 16 calowych.
Na prędkość pojazdu wpływają tylko i wyłącznie przełożenia skrzyni / przekładni głównej, średnica koła i prędkość obrotowa silnika.
pozdrawiam
Koła albo R15 195/65 albo R16 205/55. W obydwu przypadkach promień dynamiczny koła wynosi około 307 mm, a obwód 1 929 mm.
Przy 4 000 obr/min silnika koła kręcą się:
- (4 000 / 0,972) / 4,388 = 938 obr/min na 4 biegu, co daje 56 280 obrotów koła na godzinę, * obwód koła i powinieneś mieć na liczniku 109 km/h
- (4 000 / 0,82) / 4,388 = 1 112 obr/min na 5 biegu, co daje 66 720 obrotów koła na godzinę, * obwód koła i powinieneś mieć na liczniku 128 km/h
A więc wg tych przybliżonych obliczeń chyba jest w miarę OK, dane katalogowe przełożeń do wersji po lifcie, ale chyba z tym nic się nie zmieniło. Trzeba przyjąć jakiś margines błędów bo wziąłem średni obwód z kół 15 i 16 calowych.
Na prędkość pojazdu wpływają tylko i wyłącznie przełożenia skrzyni / przekładni głównej, średnica koła i prędkość obrotowa silnika.
pozdrawiam
Czepiacie się autka. Biorąc pod uwagę fakt, że odcięcie zapłonu ma powyżej 6 tys. to kręcenie do 4 tys to nic wielkiego. Gdybyś miał 6 bieg, to pewnie na 6 brakło by momentu, żeby uciągnąć autko przy 3tys. – kto wie?
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
Spokojnie silnik bez problemu dałby sobie radę. Przy 100 na 6 biegu byłoby około 2650 obrotów a przy 130 około 3450. Różnica byłaby taka, że w kabinie byłoby znacznie ciszej a spalanie pewnie by spadło o parę dziesiątek w trasie.
Panowie z tymi obrotami to doszedlem, ze wcale za wysokie nie są, gdyz jechalem 5biegowym passatem i almera i jest identycznie.
Zdałem natomiast sobie sprawe, ze w mojej mazdzie przy ok 120km/g czuc pedał gazu pod nogą i wibracje idące od silnika, czego w tamtych dwoch nie dalo sie odczuć.
Jeszcze jeden maly problem mam. Otoż gdy auto juz sie rozgrzeje i np. stoje na swiatlach na biegu jałowym czuje jakby nierowną prace silnika w tych samych odstepach czasu tj. co sekunde. Jest to słabo wyczuwalne, ale strasznie mnie to drazni. Taka mała wibracja co sekunde. Obrotomierz sie nie waha ani troszke.
Prosze o pomoc co moze byc tego przyczyną.?
Zdałem natomiast sobie sprawe, ze w mojej mazdzie przy ok 120km/g czuc pedał gazu pod nogą i wibracje idące od silnika, czego w tamtych dwoch nie dalo sie odczuć.
Jeszcze jeden maly problem mam. Otoż gdy auto juz sie rozgrzeje i np. stoje na swiatlach na biegu jałowym czuje jakby nierowną prace silnika w tych samych odstepach czasu tj. co sekunde. Jest to słabo wyczuwalne, ale strasznie mnie to drazni. Taka mała wibracja co sekunde. Obrotomierz sie nie waha ani troszke.
Prosze o pomoc co moze byc tego przyczyną.?
- Od: 12 lut 2011, 18:54
- Posty: 5
mika34 u mnie też są takie wibracje wyczuwalne. W poprzednim moim aucie coś podobnego można było poczuć gdy włączony był kierunkowskaz.
Mam pytanko przy ilu obrotach mniej więcej zmieniacie biegi? Może ktoś się orientuje w danych książkowych przy ilu powinno się optymalnie mam na myśli spalanie redukować biegi?
Mam pytanko przy ilu obrotach mniej więcej zmieniacie biegi? Może ktoś się orientuje w danych książkowych przy ilu powinno się optymalnie mam na myśli spalanie redukować biegi?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość