Mazda 3 1.6 2005r benzyna i wysokie obroty

Postprzez mika34 » 12 lut 2011, 19:01

Witam wszystkich forumowiczów.
Chciałbym dowiedzieć się czy też macie tak wysokie obroty na 5 biegu podczas predkosci ok 120 km/h.
U mnie obrotomierz wskazuje 4000 obrotów. Męczy się strasznie ten samochód przy takich prędkościach.
Dziwne to dla mnie, bo mmialem hode civic 1.5 i przy 120 km/h bylo ok 3tys obrotów.
Auto ma przejechane zaledwie 66tys km. Na pozostałych biegach jest ok. Ale miedzy 4 a piatym biegem jest tylko 0.5 tys obrotów przy 100km/h.
Czy mógłby ktoś poradzić cosik? Świec jeszcze nie wymieniałem czy moze miec to jakis wpływ?
Ostatnio edytowano 17 lut 2011, 23:50 przez mika34, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 18:54
Posty: 5

Postprzez Blumek » 13 lut 2011, 12:17

Te auta tak mają, jednak 4000 tyś/obr to jakoś chyba dużo? Przy 100km/h na pewno powinno być 3000obr, przy 120 km/h coś około 3500 obr.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez RobertPi » 13 lut 2011, 15:05

U mnie przy 4000 obrotów jest 130km/h licznikowo. Ewidentnie brakuje 6 biegu <płacze> .
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez akostarek » 13 lut 2011, 15:06

na 4 biegu jest przełożenie 0,972, na 5 biegu 0,82, przełożenie przekładni głównej 4,388.
Koła albo R15 195/65 albo R16 205/55. W obydwu przypadkach promień dynamiczny koła wynosi około 307 mm, a obwód 1 929 mm.
Przy 4 000 obr/min silnika koła kręcą się:
  • (4 000 / 0,972) / 4,388 = 938 obr/min na 4 biegu, co daje 56 280 obrotów koła na godzinę, * obwód koła i powinieneś mieć na liczniku 109 km/h
  • (4 000 / 0,82) / 4,388 = 1 112 obr/min na 5 biegu, co daje 66 720 obrotów koła na godzinę, * obwód koła i powinieneś mieć na liczniku 128 km/h

A więc wg tych przybliżonych obliczeń chyba jest w miarę OK, dane katalogowe przełożeń do wersji po lifcie, ale chyba z tym nic się nie zmieniło. Trzeba przyjąć jakiś margines błędów bo wziąłem średni obwód z kół 15 i 16 calowych.
Na prędkość pojazdu wpływają tylko i wyłącznie przełożenia skrzyni / przekładni głównej, średnica koła i prędkość obrotowa silnika.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mika34 » 13 lut 2011, 17:33

Dzikeuje bardzo. Czyli jest ok. Gdy mam 118km/h obrotomierz jest na 3500, wtedy jeszcze jest nawet komfortowo, powyżej już nie. Troche to dla mnie niezrozumiałe wkładanie takich skrzyń. cóż
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 18:54
Posty: 5

Postprzez grager » 13 lut 2011, 22:13

ja właśnie śmigałem trochę po autostradzie i zwróciłem uwagę na obrotomierz; przy 120km/h było 3600 obr/min; ok 4100 miałem przy 130km/h
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 20:03
Posty: 55
Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b

Postprzez Blumek » 13 lut 2011, 22:45

Też sprawdzałem i faktycznie 120 km/h to około 3600 obr/min przy kołach 15 cali
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez myshouek » 13 lut 2011, 23:10

Nazwij temat dobrze by mógł służyć innym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez rinho » 13 lut 2011, 23:41

Czepiacie się autka. Biorąc pod uwagę fakt, że odcięcie zapłonu ma powyżej 6 tys. to kręcenie do 4 tys to nic wielkiego. Gdybyś miał 6 bieg, to pewnie na 6 brakło by momentu, żeby uciągnąć autko przy 3tys. – kto wie?
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez Blumek » 14 lut 2011, 00:44

rinho

nikt się auta nie czepia !

Widocznie mało masz okazji pojechać więcej niż 120 km/h :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez RobertPi » 14 lut 2011, 00:45

Spokojnie silnik bez problemu dałby sobie radę. Przy 100 na 6 biegu byłoby około 2650 obrotów a przy 130 około 3450. Różnica byłaby taka, że w kabinie byłoby znacznie ciszej a spalanie pewnie by spadło o parę dziesiątek w trasie.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mika34 » 1 kwi 2011, 22:14

Panowie z tymi obrotami to doszedlem, ze wcale za wysokie nie są, gdyz jechalem 5biegowym passatem i almera i jest identycznie.
Zdałem natomiast sobie sprawe, ze w mojej mazdzie przy ok 120km/g czuc pedał gazu pod nogą i wibracje idące od silnika, czego w tamtych dwoch nie dalo sie odczuć.
Jeszcze jeden maly problem mam. Otoż gdy auto juz sie rozgrzeje i np. stoje na swiatlach na biegu jałowym czuje jakby nierowną prace silnika w tych samych odstepach czasu tj. co sekunde. Jest to słabo wyczuwalne, ale strasznie mnie to drazni. Taka mała wibracja co sekunde. Obrotomierz sie nie waha ani troszke.

Prosze o pomoc co moze byc tego przyczyną.?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 18:54
Posty: 5

Postprzez lukaszm » 23 kwi 2011, 21:27

mika34 u mnie też są takie wibracje wyczuwalne. W poprzednim moim aucie coś podobnego można było poczuć gdy włączony był kierunkowskaz.

Mam pytanko przy ilu obrotach mniej więcej zmieniacie biegi? Może ktoś się orientuje w danych książkowych przy ilu powinno się optymalnie mam na myśli spalanie redukować biegi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez michald » 23 kwi 2011, 22:13

Jak jest rozgrzany to podczas przyspieszania zmieniam biegi około 4000. Wtedy na następnym biegu spadają obroty do +– 3000 i w miarę żwawo można dalej przyspieszać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 16:51
Posty: 50
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2.0AT SkyEnergy 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323