Strona 1 z 1

Zamółka i konrolka silnika – Mazda 3 sedan 2005 1,6 benzyna

PostNapisane: 26 sty 2011, 13:24
przez Wiktor800
Witam!

Wczoraj po odśnieżeniu mojej Madzi ruszyłem śmiało do pracy. Po 10 m zapaliła mi się kontrolka od silnika i od kontroli trakcji (DSC). Postanowiłem przejechać jakiś dystans żeby sprawdzić czy widać jakieś objawy. Okazało się, że strasznie muli, w ogóle nie ma mocy. Dzisiaj podpiąłem do komputera i wyszło, że przepływomierz powietrza coś szwankuje. Właśnie chce kupić jakiś ale chciałbym się poradzić jaki. Są zamienniki po 300PLN, w serwisie krzyknęli 770 PLN. Czy będę miał jakieś problemy z zamiennikiem?
A może nie muszę wymieniać. Zastanawiałem się też czy to nie filtr paliwa bo ostatnio zatankowałem na nowej stacji "BLISKA" i może to nie powietrze jest przyczyną tylko paliwo? Czy przy diagnostyce jest kod dla filtra paliwa i jak z tym filtrem jest i gdzie on jest bo słyszałem, że w baku więc jak się go wymienia?

Z góry dzięki za pomoc.

Re: Zamółka i konrolka silnika – Mazda 3 sedan 2005 1,6 benzyna

PostNapisane: 26 sty 2011, 20:12
przez toyo
W benzynie tego filtra się nie wymienia ( tak gdzieś czytałem ) i pewnie dlatego jest gdzieś mocno ukryty

Re: Zamółka i konrolka silnika – Mazda 3 sedan 2005 1,6 benzyna

PostNapisane: 26 sty 2011, 20:15
przez Blumek
W benzynie tego filtra się nie wymienia ( tak gdzieś czytałem ) i pewnie dlatego jest gdzieś mocno ukryty


A nawet go prawdopodobnie nie ma, pompa jest na zewnątrz a filtra tam nie ma.Opinie na ten temat są naprawdę różne.

Re: Zamółka i konrolka silnika – Mazda 3 sedan 2005 1,6 benzyna

PostNapisane: 26 sty 2011, 20:25
przez Wojtek
Wiktor800 napisał(a):Dzisiaj podpiąłem do komputera i wyszło, że przepływomierz powietrza coś szwankuje.


A konkretnie to jaki kod bledu sie pojawil? :> Czy tylko jeden?

Wiktor800 napisał(a):A może nie muszę wymieniać. Zastanawiałem się też czy to nie filtr paliwa bo ostatnio zatankowałem na nowej stacji "BLISKA" i może to nie powietrze jest przyczyną tylko paliwo?


hm... <co?> moze trzeba, a moze nie...
Wiktor800 zastanow sie co piszesz... <głaszcze>
Okresl tez czy prowadzisz wlasne rozwazania, czy poruszasz jakis problem, ktory cie nurtuje...
Jezeli to sa rozwazania, to podaj to w temacie – beda to inni czytac.
Jezeli chcesz pomocy i szukasz rozwiazania, to badz troche bardziej konkretny:
skutek (objawy), badanie (kody bledow).

...to na czym polegalo to podlaczenie do kompa?
Moze zle paliwo, moze przeplywka, a moze obie te przyczyny...
<czarodziej> tu chyba potrzeba...

Re: Zamółka i konrolka silnika – Mazda 3 sedan 2005 1,6 benzyna

PostNapisane: 30 sty 2011, 18:04
przez Wiktor800
w sumie to są dwa kody błędów:

CODE001:
Continuouse Memory DTC

Code002:

P0102 MAF Sensor Circuit Low inpute

Coś wam to mówi

Re: Zamółka i konrolka silnika – Mazda 3 sedan 2005 1,6 benzyna

PostNapisane: 30 sty 2011, 21:37
przez Wojtek
Wiktor800 napisał(a):w sumie to są dwa kody błędów:

CODE001:
Continuouse Memory DTC

Code002:

P0102 MAF Sensor Circuit Low inpute


Sprawdz kable od MAF na zwarcie do masy lub na przerwe...

Re: Zamółka i konrolka silnika – Mazda 3 sedan 2005 1,6 benzyna

PostNapisane: 9 lut 2011, 11:55
przez Wiktor800
Wymieniłem przepływomierz powietrza(zamiennik 300PLN) i silnik zachowuje się normalnie. Ale kontrolka check gaśnie dopiero jak zapale silnik, czy to z powodu że nie resetowałem komputera?

Re: Zamółka i konrolka silnika – Mazda 3 sedan 2005 1,6 benzyna

PostNapisane: 9 lut 2011, 12:19
przez Tolek
Wiktor800 napisał(a):Wymieniłem przepływomierz powietrza(zamiennik 300PLN) i silnik zachowuje się normalnie. Ale kontrolka check gaśnie dopiero jak zapale silnik, czy to z powodu że nie resetowałem komputera?

Kontrolka gaśnie Ci prawidłowo. Tak powinno być.

Re: Zamółka i konrolka silnika – Mazda 3 sedan 2005 1,6 benzyna

PostNapisane: 9 lut 2011, 14:19
przez Wiktor800
Ok. To ja nie mam więcej pytań.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam!