Przepływomierz – testy, wyniki, zasada działania, dołącz się

Postprzez martin_torbay » 7 sty 2011, 13:26

Hej:)
Zastanawia mnie sprawność przepływomierzy, jak je sprawdzić?
Dlatego właśnie pozwoliłem
sobie na otworzenie nowego wątka
Wiadomo że jeżeli przepływomierz odbiega od normy to auto będzie dalej
jeździć, mniej lub więcej palić, lekko zamulać lub też nie... ale
błąd nie musi nam wcale na desce wyskoczyć.
A z tego co czytałem , może jestem w błędzie , jeżeli tak to niech ktoś
mnie poprawi... w naszych mazdach komputer nie ustala dawki paliwa
bezpośrednio, pobiera dane o przepływie powietrza i na tej podstawie
(g/s powietrza) daje odpowiednią dawkę paliwa i to by się zgadzało z
praktyką że przy brudnym(słaby przepływ) przepływomierzu
mamy muła od np 3000obr bo nie dostarcza odpowiedniej ilości
paliwa, mieszanka nie jest uboga, bo gdy ECU widzi mniej powietrza
to da też mniej paliwa, auto się męczy a my błędu nie widzimy tylko męczymy się razem z nim:(

Więc do rzeczy:
program Scantool.net 1.13
połączony z mazdą za pomocą ELM327
najlepiej zrobić "print screen" programu i spisać dane

Pozycja:
Air Flow Rate (MAF sensor)
(przepływ powietrza w gramach na sekundę)

Bardzo proszę użytkowników o wpisywanie swoich danych, odpukać
oby nigdy, ale jak komuś coś padnie, zawsze można porównać stan
przepływki z danymi tutaj, a nie w ślepo kupować.
Bardzo proszę o info w formie:
--------------------------------
auto i jego stan:
Mazda3 1.6 BK14 benz. silnik Z6
na 2000obr lekko szarpnie/zamuli, ponownie na 3000obr,
dalej już jedzie jak trzeba, spalanie chwilowe z komputera przy
ruszaniu i pod górkę ok-
do 25l/100km,
spalanie średnie chyba ok – 10l/100
wolne obroty:
Air Flow Rate (MAF sensor): 3.03g/s
na parkingu gaz do dechy – do odcięcia 6500obr:
Air Flow Rate (MAF sensor): 69g/s
---------------------------------
---------------------------------
auto i jego stan:
Mazda3 1.6 BK14 benz. silnik Z6
muli lekko do 3000obr, dalej ok, spalanie chwilowe z komputera
przy ruszaniu i pod górkę dużo za duże – do 80l/100km,
średnie za duże jak na to auto – 14/100

wolne obroty:
Air Flow Rate (MAF sensor): 2.01g/s
na parkingu gaz do dechy – do odcięcia 6500obr:
Air Flow Rate (MAF sensor): 92g/s
---------------------------------

O to moje wyniki , proszę zwróćcie uwagę na to że to tylko była
wymiana przepływki, a jakie różnice w osiągach i spalaniu.
Teraz nasuwa się pytanie czy coś jeszcze jest popsute
ze względu na brak idealności? Czy obie przepływki są uszkodzone lekko?
Obstawiam że przepływki, że sprawna powinna mieć zakres od
3g/s do 100g/s, bo przy 3g/s dolne obroty dają ładne przyspieszenie i spalanie
a przy 90g/s u góry świetną jazdę autostradą,
druga przepływka na 2g/s muli na dole, zaś ta pierwsza przy 69g/s u góry muli na górze ;) ale to
wszystko wyjaśniłoby się po waszych wpisach
i już nikt jak i ja nie musiałby chyba jeździć i sprawdzać przepływkę w warsztacie, lub kupować drugiej "bo może padła"


Bardzo proszę o wasze wpisy papa
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez Blumek » 6 lut 2011, 20:18

auto i jego stan:
Mazda3 1.6 BK14 benz. silnik Z6
poniżej 2000 obr zamuli, potem nagły przyrost mocy.
wolne obroty:

Silnik ostudzony ( ale nie zimny)
Air Flow Rate (MAF sensor): 2.60 g/s

Silnik rozgrzany ok 80 stopni, bieg jałowy
Air Flow Rate (MAF sensor): 1,95-2,00 g/s

Silnik rozgrzany ok 80 stopni, 3000 obr/min
Air Flow Rate (MAF sensor): 6,8 g/s

Silnik rozgrzany ok 80 stopni, 6000 obr/min
Air Flow Rate (MAF sensor): 26,50 g/s

Brak błędów komputera/ zamrożony błąd P0018 (Ramka)

Patrząc na twoje wyniki, to się trochę różnią ? U mnie jest problem z "czasami" późna reakcją na dodanie gazu podczas jazdy.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323