Czy to normalne że bierze olej?

Postprzez marcin255 » 2 lip 2013, 07:32

iwon44 napisał(a):Zalałem 4 tys km temu równo 3,9 l oleju elf evolution sxr 5w30, i ciągle poziom jest pod górnym max.

Pociągnij parę razy pod 7 tys.rpm , pojedź dłużej 170-190 km/h i zobacz wtedy :>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez iwon44 » 2 lip 2013, 20:55

Pociągnij parę razy pod 7 tys.rpm , pojedź dłużej 170-190 km/h i zobacz wtedy


Heh, na razie maksymalnie jechałem 160km/h, na odcinkach 5-10 km, do 7 tyś nie dociągam bo po co? Zresztą mam 1,6. To jest dupowóz raczej, także częściej mi się zdarza podciągać do 5 max 6 tyś jeżeli już, chociaż i tak rzadko. Bardziej 3,5- 4 tyś obrotów przy mieszanej trasie.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez yezior » 2 lip 2013, 22:43

iwon44 napisał(a):To jest dupowóz raczej


Piękne porównanie. Mój raczej 190 nie poleci. Chyba :| .
P.S.
5 tysi temu zmieniłem oliwę na Valvo LongLife 5w30 (ten z reklamy co leci na tefauenturbo u gościa co robi furki) i wylot wydechu zaczyna powoli zmieniać się w afroamerykanera ;P . Elf był lepszejszy pod tym względem, ruda była na wierzchu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez skuzi13 » 11 lut 2016, 18:50

witam poruszam dość popularny temat brania oleju. Moja mazda3 2004.1,4 145000 km bierze olej i to w ilości Ok 1l na tys km. Dotego spora ilość dymu na zimnym silniku. I tu pytanie czy to uszczelniacze czy pierścionki? Auto super jeździ moc jest więc jakieś wnioski?
skuzi13
 

Postprzez marcinwa70 » 23 lut 2016, 08:24

Masz lpg?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 15:30
Posty: 65 (0/4)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda3 BK Hatch 2004
1.4 pb

Postprzez mr. T » 18 kwi 2016, 13:55

Witam,
mam bardzo podobny problem ze swoją Mazdą 3 jak skuzi13. Silnik ten sam (1,4 benzyna, 2004 rok). Oleju bierze mi sporo... Zwłaszcza na autostradach – jeżdżę maks 120 km/h. (tylko dlatego, że przy 140/150 nie zarobiłbym na olej) Pije między 0,3 (po mieście) -1,0 l. (na autostradach) na 1000 km. Na zilnym silniku kopci, jak się zagrzeje to dym znika. Dodam również, że na zimnym silniku głośno stukają zawory przez pierwsze 5 min jazdy, potem cisza... Może to normalne bo się słabo znam. po kupnie auta rok temu maniek wymienił mi olej na Castrol 5w40, po roku przy kolejnej zmianie wlał 10w40 też Castrol :/ twierdząc, że może pomoże. Zacząłem teraz dolewać Valvolene Long Life 10w40. Zmiany w ilości brania oleju są symboliczne... Główna różnica jest wtedy czy jeżdżę po mieście czy na trasie. Początkowo nie było to dla mnie szczególnie uciążliwe, zwłaszcza, że silnik poza tym problemem pracuje idealnie. Niestety robię teraz koło 2 tyś km tygodniowo i zaczyna to być uciążliwe.

Jestem laikiem więc nie wiem na co się mam przygotować a byle maniek może mi wcisnąć kit. Też myślałem albo o uszczelniaczach zaworów lub pierścieniach...

Poradźcie coś proszę... Na co mogę się przygotować? Jak głęboko w kieszeń trzeba będzie sięgnąć? macie kogoś zaufanego w Krakowie lub Nowym Sączu?
mr. T
 

Postprzez yama » 6 wrz 2016, 16:58

jak stukają ci zawory to zacznij od szklanek /masz takie jak w 1.6 z6/ lepiej wcześniej zrób niż później bo bedziesz żałował
oliwa ja jeżdżę na dexelii /mazda ultra ble ble / 5w30 olej 0.9l/10000 km na czasie regulacja zaworów może coś pomoże plus nowe świece Ale wątpię że to pomoże problem u nas tkwi w kiepskiej jakości pierścieni albo celowej technologi producenta
uszczelniacze zaworów swoją drogą
wBA 1.6 450 000km i oleju nie brało w Z6 mam 140kkm i ciągnie równo/ zarówno na 3km trasach jak i po 6-700km w jeden dzień
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez marcinwa70 » 6 wrz 2016, 17:49

U mnie 1.4. Przebieg nie znany bo auto sprowadzone. Oleju wlewam jeden litr od wymiany do wymiany czyli 15 tys km valvoline syn power 5w30 zawory stukaja kilka sekund po rozruchu potem cisza.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 15:30
Posty: 65 (0/4)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda3 BK Hatch 2004
1.4 pb

Postprzez MB_mazdun » 8 wrz 2019, 19:49

Cześć,

Też zgłaszam się po radę z problemem.

Mazda 3 2004 bk 1.4 benzyna. Przebieg 200,000.

Łyka oleju aż głupio. Mniej więcej 1l/tys km. Przy jeżdżeniu w mieście tego nie widać, ale na trasie bierze. Wycieków brak. Plus na dwójce kiepsko się zbiera, a pod maską stale słychać delikatne "cykanie". Nawet jak samochód dzień, dwa postoi.

We wtorek odstawiam na diagnostykę.

Co myślicie?
Początkujący
 
Od: 21 lip 2019, 13:21
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK 2004 1,4

Postprzez yama » 9 wrz 2019, 16:52

1 litr na 1000 to masakra
na pewno już dymi
cykanie u góry to głowica i to jest optymistyczna wersja
to zależy ile masz zrobić
silnik na pół góra do regeneracji sprawdzenia /prowadnice zawory i cała reszta/ uszczelniacze
dół trzeba pomierzyć tuleje wał panewki co z tłokami bo pierścienia to na amen mają zgon
Przy okazji stan ślizgów ogólnie rozrząd z pompą wody
do tego śruby uszczelka POG, nowa uszczelka kolektora wydechowego bo na pewno już popuszcza
świece nowe prawdopodobnie uszczelka pokrywy zaworów bo będzie ciekła jak stwardniała
PS w mieście też Ci bierze tylko nie kręcisz wysoko i nie robisz tylu km :(

u siebie zmieniłem pierścienie brało 1l oleju /10k km / właściwie tylko po 1 na każdym tłoku bo reszta nominał, cylindry widać jeszcze orginalne honowanie, dobrane od innego auta bo nowe 1100 od mazdy/
pierścienie 400 kpl głowica sprawdzenie dotarcie trzonków do luzów zaworowych 370 uszczelki 2x olej filtry i reszta pierdół ogólnie 1000 plus ew.robocizna. Z tym że rozdarłem już cały silnik/ przy okazji jeszcze wyskoczyły 2 niespodzianki/ i pomierzone jak się patrzy
teraz 23k km i nadal zero zużycia dobra nie mierzalne na oko :D
zresztą większość mazd które robiłem to ma dziwny problem z tymi pierścieniami są za cienkie i z gumoliny
można by zrobić że na tokarce / nie od janusza :D/ robimy większe otwory i zakładamy lepsze pierścienie ale to koszty w 2.0 tak zrobiłem 100k km i nadal spokój na LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez radzix27 » 12 paź 2019, 20:25

Jak ocenicie spalanie oleju na poziomie około 0,155 l na 1000 km? Zalane przy wymianie 3,9 litra Dexelii 5W30.

Dolewki:
1,1 litra Dexelii 5W30 + 1 litr Mobil Super 3000 XE 5W30 –> na 13588 km i aktualny poziom na miarce oleju trochę powyżej minimalnego.

Silnik 1.6 bez LPG, przebieg aktualny 167832 km.
Załączniki
IMG_MI6_20191010_153258.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez yama » 28 paź 2019, 19:40

gościu jeździsz poniżej minium oleju tam gdzie ci ktoś dospawał kawałek tego metalu / w dodatku na odwrót jak się nie mylę/ na bagnecie to jest absolutne minimum oleju- było drugie kółeczko .
W maździe jak ci zaświeci brak oleju tzn że już go prawie nie ma :(((około 2.2l zostało Z6 jak spuszczany był looknij gdzie jest wkręcony czujnik :( tak koncertowo to spie..li to jak nigdy
masz spalanie 2l na 10 000 to już sporo albo jeździsz dalej i dolewasz aż padnie lub remont duuża szansa to pierścienie tak jak wyżej pisałem

do 1.6 wchodzi 4.0 litry do poziomu max-/suchy silnik/ więc ta jedna setka to nie liczy się
heh już kilka silników z orientacyjnym przebiegiem w pobliżu robiłem to nie wina katowania tylko kwestia wykonania przez producenta no nie wiem chyba jazda emeryt style po autostradzie to może by było lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez radzix27 » 28 paź 2019, 21:48

Dziękuję za odpowiedź i troskę, olej uzupełniam na bieżąco. Jeśli chodzi o "dospawaną" część to nie wydaje mi się, żeby miarka z mojego samochodu odbiegała kształtem od tej z pozostałych silników ZJ / Z6.
W pracy silnika nie słychać nic niepokojącego, dymienia też nie ma. Aktualnie zalany olej ELF 5W-30 EVOLUTION 900 SXR, zobaczę jak na nim będzie wychodziło spalanie.
Załączniki
miarka1.png
miarka2.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 294 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323