Czy to normalne że bierze olej?

Postprzez Jericho » 12 maja 2012, 10:35

W mojej benzynce 1.6 też brak zauważalnych ubytków oleju. Jeżdżę na Mobil 1.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez Seraf » 12 maja 2012, 13:12

Ja miałem dziwną sytuacje po zmianie oleju :D
Jak auto przyjechało do mnie z Niemiec na nie wiadomo czym to po pierwszej zmianie na Valvoline ubyło mi przez 10000 km około 400 ml.
Teraz już po drugiej zmianie oleju na ten sam Valvoline nic nie ubywa :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Wąski » 29 maja 2012, 17:47

Witajcie, przejechałem po zmianie oleju 560 kilometrow i ubyło mi dwie setki oleju. Po wymianie na dystansie 200 kilometrow ubytków nie stwierdziłem co cieszyło mnie ogromnie ale teraz znowu musze zrobic dolewke. Mam nadzieje ze z czasem przestanie brac olej.
Początkujący
 
Od: 3 maja 2012, 11:12
Posty: 5
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 Touring 1.4 benzyna 2004r.

Postprzez Mibay » 30 maja 2012, 16:43

Mi trochę ubywa, analizowałem to już setki razy. Zauważyłem, że gdy przycisnę madzie powyżej 4-5 kilka ładnych razy, to wydech się trochę przy kopci. Jeżdząc normalnie, zero jakichkolwiek objawów. Uzywałem Dexeli 5w30. Od wymiany do wymiany te 600-700 ml trzeba jej dolać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez marcin255 » 25 lis 2012, 20:15

Jak to wytłumaczyć -auto stoi na równym ma olej na dole bagnetu-silnik zimny dolewam 2 setki i za chwilę pokazuje pełen bagnet , miałem tak już 3 razy pierwszy raz wymiekłem dolałem 4 setki potem musiałem odciagać , jakby coś blokowało ? Dzis rano po wczorajszej ostrym strojeniu mam na dnie bagnetu dolewam 100 za chwile pokazuje full jadę do pracy stawiam na równym i po 8 h mam znów na minimum , zakład ,ze jak wystygnie to za godz będzie full. Już całkiem zgłupiałem a to wszystko po zalaniu ORIGINAL OIL ULTRA 5W30 przy 107tys <co?>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tradeitdamn » 25 lis 2012, 20:56

po co sprawdzasz olej na zimnym silniku?
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez marcin255 » 25 lis 2012, 21:02

sam już nie wiem jak sprawdzać jedni na zimnym inni 15 min po zgaszeniu , instrukcja 5 min , przedtem zawsze na zimnym w tym samym miejscu i nie było takich jajek
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 25 lis 2012, 21:23

Tylko i wyłącznie na cieplym silniku, kilka minut po zgaszeniu.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 25 lis 2012, 22:26

widmo82 napisał(a):Tylko i wyłącznie na cieplym silniku, kilka minut po zgaszeniu.


ok mam sytuację silnik w miescu A ( równe -stałe ) mam troszke ponad minimum jadę rozgrzewam sprawdzam w trasie miejsce B równe , jest tak samo dolewam 200 ml ( między min a max jest 750 ) jadę wracam w miejsce A , czekam 5 min i mam full bagnet <co?> <co?>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Grucha » 26 lis 2012, 15:38

Tylko i wyłącznie na zimnym , najlepiej po nocy

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez marcin255 » 26 lis 2012, 17:02

Grucha napisał(a):Tylko i wyłącznie na zimnym , najlepiej po nocy

no i masz , Mazda MÓWI " rozgrzej silnik na równym , zgaś odczekaj 5 min. sprawdź "
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez cbr » 26 lis 2012, 18:57

Ja zawsze sprawdzam na zimnym silniku, zazwyczaj po nocy. Wtedy mam pewność, że cały olej spłyną z silnika, po zgaszeniu i sprawdzeniu jest różnica ~1/4 bagnetu :)
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez radzi89 » 26 lis 2012, 19:19

W instrukcji jest dokładnie przeciwnie.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez marcin255 » 26 lis 2012, 19:28

sensowniejsze wydaje sie sprawdzenie na rozgrzanym bo w takich warunkach silnik pracuje i wtedy odpowiedni poziom oleju jest ważny , nie na zimnym
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez cbr » 26 lis 2012, 20:19

Może i sensownie, ale tak zostałem nauczony i tak sprawdzam :) Jeżeli na zimnym jest prawie full to na rozgrzanym też nie powinno być z tym problemu :)
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez marcin255 » 26 lis 2012, 20:32

tak czy inaczej wychodzi mi ,ze po 7 tys dolałem 1.5 litra na nowej Dexeli a poprzednio na 10 tys dolewałem 300-500 ml
oczywiście nic nie cieknie ani obłoku niebieskiego dymu nie ma :|
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Grucha » 26 lis 2012, 20:39

A niby jak stwierdzić poziom oleju na rozgrzanym skoro jeszcze nie spłynął do miski?
Grucha
 

Postprzez marcin255 » 26 lis 2012, 21:00

Grucha napisał(a):A niby jak stwierdzić poziom oleju na rozgrzanym skoro jeszcze nie spłynął do miski?

dobrze rozgrzany powinien w ciągu 5 min po wył. silnika mieć odpowiedni poziom w misce
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Grucha » 26 lis 2012, 21:06

Teoretycznie tak ale praktyka jednak temu przeczy , bezpieczniej jest sprawdzać na zimnym bo mamy pewność że większość spłynęła i odczytamy rzeczywisty poziom oleju w misce.

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez marcin255 » 26 lis 2012, 21:32

widać w Japonii myślą inaczej :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323