Strona 1 z 2

Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

PostNapisane: 8 wrz 2010, 23:43
przez sepamx3
Witam wszystkich mam pytanie odnosnie montarzu dolotu zimnego powietrza mazda 3 1.6benzyna jezeli jest mozliwosc montarzu to prosze o podpowiedz jak to zrobic pozdrawiam :)

Re: Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

PostNapisane: 11 wrz 2010, 11:25
przez cult1
Są gotowe rozwiązania.
Znajdziesz je np. na stronie www.simota.com

Re: Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

PostNapisane: 12 wrz 2010, 20:04
przez radzi89
Nie wiem jak w przypadku 1,6 ale do 2.0 nie bylo zadnych problemow. Bylo pelno dedykowanych zestawow, a montaz z piwkiem w reku trwal godzinke :)

Re: Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

PostNapisane: 13 wrz 2010, 00:34
przez grager
radzi89 napisał(a):Nie wiem jak w przypadku 1,6 ale do 2.0 nie bylo zadnych problemow. Bylo pelno dedykowanych zestawow, a montaz z piwkiem w reku trwal godzinke :)


i jakie to dało efekty – był jakiś odczuwalny wzrost mocy/momentu? warto było wydać pieniądze?

widzę, że taki zestaw simota do 2.0 kosztuje gdzieś 1500zł; niestety ja, tak jak sepamx3, mam 1.6 i na allegro nie widzę gotowych zestawów; gdyby ktoś coś znalazł do kupienia w Polsce, proszę o linka

Re: Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

PostNapisane: 13 wrz 2010, 10:05
przez radzi89
Na hamowni tego nie sprawdzalem – przyznaje be zbicia.
Co do efektow- zauwazylem poprawe w konfroncji z innymi autkami, a na pewno zwiekszyl sie V- max. Co za tym idzie moc musiala sie troche zwiekszyc.

Re: Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

PostNapisane: 13 wrz 2010, 15:28
przez grager
spoko, nie jestem takim dewiantem, żeby chcieć wykresy z hamowni ;)
właśnie chodziło mi o subiektywne odczucie, czyli warto się zainteresować...

znalazłem w końcu jakąś listę dystrybutorów simota, więc podzwonię i popytam się czy mają coś do 1.6

w sumie przyznam się, że tuningiem się nie zajmowałem, a że na Mazdzie się zawiodłem (wydaje mi się, że jest mniej zrywna niż moja stara honda vi 1.5 vtec-e), to chętnie bym poprawił co się da;

mógłby mi ktoś powiedzieć czym różnią się te układy?
http://search.simota.com/search_03.php?pid=855
http://search.simota.com/search_03.php?pid=1201
http://search.simota.com/search_03.php?pid=1673

który da najlepsze efekty?

Re: Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

PostNapisane: 13 wrz 2010, 17:32
przez aRcek
w mazdzie 2.0 dolot simota daje około 8-9 KM (zmierzone przez kolegę na hamowni), a co do Hondy 1.5 vtec-e to nie dziwne, że jest bardziej zrywna, porównaj sobie choćby masę obu samochodów, 3HB waży 1300 kg, a civic z tego co pamiętam tonę :)

Re: Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

PostNapisane: 13 wrz 2010, 18:13
przez grager
masa własna wg dowodu różniła się tylko o niecałe 200kg (mazda 1240 a honda chyba 1060 [nie mam już dowodu od hondy], ogólnie wychodziło niecałe 200kg – 3 sedan vs vi liftback) i myślałem, że dodatkowe 15koni na 200kg (praktycznie identyczny stosunek mocy do masy) zapewni osiągi podobne a jednak nie do końca

znalazłem już, że taki dolot może podnieść moc/moment gdzieś o ok 5% (w sumie nawet do 12koni w zależności od mocy początkowej silnika);

ale dalej nie wiem czym (oprócz budowy :) ) różnią się podane wyżej doloty :(

Re: Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

PostNapisane: 13 wrz 2010, 18:41
przez radzi89
Tez nie do konca wiem o co chodzi z tymi dolotami. Wydaje mi sie, ze dwa sa na filtrach stozkowych a jeden na wkladkach.
Z tym przysostem to moim zdaniem bardzo przesadzacie :)
Z tego co pamietam to w 2,0 calkowite CAI AEM dalo 7 KM, K&N 8 KM.
Producent K&N podaje chyba 6 KM. Nie wierzcie w przyrost 12 KM z silnika wolnossacego...

Re: Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

PostNapisane: 13 wrz 2010, 19:40
przez grager
no ale zgadza się: 5% od 150 koni to 7,5, czyli tak jak piszesz; jakby wsadzić coś takiego do 240 konnego silnika to powinno wyjść ok 12 koni...

to który będzie lepszy filtr? stożkowy czy ten na wkładkach?

PostNapisane: 7 maja 2013, 23:45
przez lukaszm

PostNapisane: 10 maja 2013, 11:36
przez tomek-waw
lukaszm napisał(a):który byłby najlepszy?

Odseparowany najlepszy.

Re: Dolot powietrza (Mazda 3 1.6b)

PostNapisane: 14 maja 2013, 16:13
przez gt44
dolot zakupiony? jeśli tak – to napisz swoją opinię... :)

PostNapisane: 14 maja 2013, 16:55
przez lukaszm
napisałem do simota ale nic nie odpisali.

PostNapisane: 14 maja 2013, 17:14
przez tomek-waw
Tego nie widziałeś ?
http://www.simota.com/productsinfo.php?ID=410

Napisz do nich , niech sami sprawdzą u producenta.
http://filtry.simota.home.pl/filtry/

PostNapisane: 15 maja 2013, 14:56
przez lukaszm
napisałem do nich http://filtry.simota.home.pl/filtry/ i dostałem odpowiedź:


Na którykolwiek z tych dolotów trzeba będzie poczekać około 2-3 miesiące ponieważ nie posiadamy takich na stanie. Ceny też będą wysokie, jakie dokładnie musiał bym ustalić bezpośrednio u producenta. Można tego typu rozwiązania zastąpić uniwersalną rurą, tylko trzeba dobrać długość oraz kąt gięcia a do tego dokupić odpowiedni łącznik elastyczny (średnica) plus taki airbox:

http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-inter ... 5x130.html


hmm
Ogarnia ktoś ten temat? Airbox'a carbonowego nie muszę mieć nie zależy mi aż tak na wyglądzie, raczej na delikatnej poprawie zbierania się mazdy. rura prosta i zagięta to koszt ok 100zł airbox kolejna 100zł max Jeśli udałoby się coś sensownego stworzyć za nieduże pieniądze to byłby chętny.

PostNapisane: 15 maja 2013, 14:58
przez marcin255
lukaszm napisał(a):Ogarnia ktoś ten temat? Airbox'a carbonowego nie muszę mieć nie zależy mi aż tak na wyglądzie, raczej na delikatnej poprawie zbierania się mazdy. rura prosta i zagięta to koszt ok 100zł airbox kolejna 100zł max Jeśli udałoby się coś sensownego stworzyć za nieduże pieniądze to byłby chętny.


Sam dolot – krótki pogorszy dół a dolot bez osłony się ugotuje

PostNapisane: 15 maja 2013, 15:26
przez radzi89
A nie masz żadnej firmy tuningowej w łodzi, która wyspawałaby Ci CAI na zamówienie z nierdzewki ?

PostNapisane: 17 maja 2013, 19:19
przez lukaszm
Marcin ma chyba najbogatsze doświadczenie i jeśli mówi że zmiana dolotu nie poprawi dołu to nie ma sensu wykładać kasy tylko po to aby fajnie wyglądało pod maską. Lepiej tą kasę przeznaczyć na coś innego co poprawi komfort jazdy bądź wygląd zewnętrzny.

PostNapisane: 17 maja 2013, 19:38
przez marcin255
Krótki dolot nie poprawi dołu pogorszy , długi trochę poprawi o ile nie będzie się gotował , ja mam krótki zabudowany i na teraz mam 2 *C większą temp. w dolocie niż otocznia , bez obudowy temp. sięga 60 *C