Wysokie spalanie – 10L/100km w silniku 1,6 16V

Postprzez Dominooo » 19 lut 2012, 22:48

kveldulv, który rok Twojego pojazdu? Masz FAP?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Mireq » 20 lut 2012, 01:32

Jak wcześniej wspomniałem, trasę zrobiłem, efekt najnowszej analizy spalania to przy jeździe autostradą w jedną stronę spalił 9,55l przy jeździe ok 120-130km/h, natomiast z powrotem trochę się śpieszyłem i jechałem 140-150km/h tutaj spalanie wzrosło do 13,2l. Auto w obie strony załadowane 5 osobami dorosłymi i bagażami, zatankowane paliwem V-Power Racing. Jutro rano instalacja gazu...
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez Jericho » 20 lut 2012, 11:28

13l/100 km to faktycznie sporawo. Ja jednak spróbowałbym najpierw wymienić sondę lambda w autku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez lukaszm » 20 lut 2012, 11:42

sprawdzałeś ten wężyk?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez radzi89 » 20 lut 2012, 12:30

Tak tylko auto na pokładzie miało prawie pół tony, a co do paliwa to nie wszystkie silniki na V power racing będą zachowywać się lepiej – potwierdzone testami kilku gazet...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez lukaszm » 20 lut 2012, 12:52

no ale bez przesady przy tej samej jeździe 120-140km/h tylko 4 osoby + pełny bagażnik na A4 z wrocławia do katowic wyszło spalanie 8,5l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Mireq » 24 lut 2012, 22:16

Witam ponownie, nie pisałem ponieważ auto zostawiłem u gazownika, odebrane 2 dni temu, jeszcze niczego nie sprawdzałem tzn. wężyka i sił hamowania, na razie zatankowałem całą butlę i i widzę że jak na 34 litrach gazu przejadę 250km to będzie dobrze... Jak czytam o spalaniu 8,5l to dla mnie szczyt marzeń, ja na ekonomizerze bardzo rzadko widuję taki wynik a co dopiero mieć taką średnią. Mam tylko pytanie, czy jak wejdę pod kanał będę miał dojście do tego wężyka, ktoś się orientuje ?
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez Mireq » 27 lut 2012, 17:49

No i przejechałem pierwszy bak na gazie i okazuje się że spalanie LPG przy umiarkowanie ekonomicznej jeździe (do 110-120km/h) wyniosło 10,6l, przy takiej samej jeździe spalanie benzyny wynosi 9,5l, co daje zużycie większe o ok 10%, co chyba jest wynikiem bardzo dobrym, czy mógłby się wypowiedzieć ktoś kto ma LPG w takim silniku ile mu pali ?
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez arjot » 27 lut 2012, 18:31

Mireq, mam propozycję. Zabierz samochód na hamownię. Możesz się miło (lub niemiło, zależy co kto lubi) zdziwić. I może będziesz miał wytłumaczenie, czemu, skoro wszystko mechanicznie jest ok, to pali więcej niż zwykłe 1.6 105 KM.
Mi moje 1.6 spalilo ostatnio (mrozy -20 stopni, miasto, korki, trochę nagrzewania przed ruszeniem) 10,3.
Poniżej 8 litrów raz zszedłem, jadąc jak emeryt w trasie 90 km/h. Miasto u mnie to 8-9-10. Ze wskazaniem na 9.
W przypadku mojego egzemplarza fabryka dała mi 13% więcej niż napisali w prospekcie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Tolek » 27 lut 2012, 23:19

Mireq napisał(a):No i przejechałem pierwszy bak na gazie i okazuje się że spalanie LPG przy umiarkowanie ekonomicznej jeździe (do 110-120km/h) wyniosło 10,6l, przy takiej samej jeździe spalanie benzyny wynosi 9,5l, co daje zużycie większe o ok 10%, co chyba jest wynikiem bardzo dobrym, czy mógłby się wypowiedzieć ktoś kto ma LPG w takim silniku ile mu pali ?

Moja trójeczka nie jest zagazowana. Ale 9,5l w trasie to i tak o około 2l za dużo. Mi przy takich prędkościach spokojnie udawało się oscylować w granicach 7l, a bywało i poniżej.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez marcin255 » 27 lut 2012, 23:58

arjot napisał(a):W przypadku mojego egzemplarza fabryka dała mi 13% więcej niż napisali w prospekcie...

i w związku z tym pali 10 % więcej , moja też ma ponad 160 KM zamiast 150 a pali " normalnie "
9.5-11.5 po miescie 6.9-8.5 w trasie ( zależnie od obuwia :] ) w tm przypadku na 100 % jest cos nie tak
chyba ,ze jest silnik 2.0 ;)

arjot napisał(a):
Poniżej 8 litrów raz zszedłem, jadąc jak emeryt w trasie 90 km/h.
.
moja w dwie osoby pali wtedy 7.4
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 28 lut 2012, 09:32

6,5 – 7,5l w trasie to u mnie również norma.
arjot nie przesadzaj że 90-100km/h to jest jazda emerycka, u nas nie ma dróg poza kilkoma kawałkami A4 i A2 i kilkoma nowymi ekspresówkami kiedy miśki nie stoją i fotoradarów jeszcze nie postawili żeby można było przycisnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez arjot » 28 lut 2012, 10:26

Kwestia nazewnictwa. Nazwijmy to "spokojną" jazdą i wszyscy będą szczęsliwi. ja zazwyczaj jeżdżę 110-130km/h i jakoś nie mam problemów z policją. Rzecz jasna mówię o odcinkach gdzie jest ograniczenie do 90/100. Nieistotne, OT.
marcin, 10KM przy 150 to inny procent niż 10 przy 105 :)
Ja nie narzekam na spalanie u mnie, jeszcze stać mnie na benzynę. Jakby mi jakoś wybitnie zależalo na spalaniu to bym kupił jakieś małolitrażowe autko.
Jedyne o co mi chodziło, to zasugerować coś, co zdaje się nie było uwzględnione przy diagnozowaniu samochodu. Tzn, że wszystko z nim jest w porządku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez marcin255 » 28 lut 2012, 10:40

arjot napisał(a):marcin, 10KM przy 150 to inny procent niż 10 przy 105 :)


Tak czy inaczej pali tak samo jak inne
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Tolek » 28 lut 2012, 10:43

marcin255 napisał(a):
arjot napisał(a):marcin, 10KM przy 150 to inny procent niż 10 przy 105 :)


Tak czy inaczej pali tak samo jak inne

No chyba nie mówisz o Mirqu. W jego przypadku zdecydowanie za dużo.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez Jericho » 28 lut 2012, 11:29

Też wydaje mi się, że coś nie gra w tym autku jeśli chodzi o spalanie. U mnie podejrzewam, że też fabryka trochę więcej dała, jeśli porównać przyspieszenie do 100, a pali latem po mieście w granicach 9 – 10 litrów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez marcin255 » 28 lut 2012, 16:01

Tolek napisał(a):No chyba nie mówisz o Mirqu. W jego przypadku zdecydowanie za dużo.


Moja , piszę o mojej
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez arjot » 28 lut 2012, 16:11

A co na to autor tematu?
Mireq, sprawdzisz ten trop? 50-100 złotych wiążące się w wizytą na hamowni może bardziej się opłaca niż dalsze przekopywanie się i sprawdzanie poszczególnych części silnika..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Mireq » 2 mar 2012, 18:10

Dziękuję za sugestie, jeśli Waszym zdaniem da to jakąś odpowiedź to mogę poszukać hamowni w swojej okolicy i sprawdzić silnik, tylko zastanawiam się Co mi powie informacja na temat mocy i momentu obrotowego do obecnego spalania, może mi to ktoś wytłumaczyć ? Bo jeśli opory toczenia były by duże to na gazie też by to wyszło a zakładam że spalanie gazu na poziomie 10-12l to już norma dla tego silnika...
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez Shev » 1 lis 2013, 12:45

Wiem, że odgrzewam kotleta, ale może autor podzieli się informacjami do jakich wniosków doszedł? Mam analogiczną sytuację z moją M3 i się zastanawiam czy szukać 'ducha' czy odpuścić temat i przyjąć do świadomości takie spalanie.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2012, 23:58
Posty: 12
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 Active BK Z6 1.6 '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323