Kolektor dolotowy (Z6) – pocenie i wyciek oleju
Jaki masz przebieg?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Pany, u mnie to samo z poceniem. Tylko że ja nie wiem czy miałem wymienioną uszczelkę pod pokrywą bo auto mam od czwartku. Z DSR wynika że w 2011 przy 98000 km były wymienione świece zapł. W każdym razie narazie jeżdzę i wszystko jest ok. Jak temperatury bedą sprzyjać to zabiorę się za wyczyszczenie tego syfu bo też nie lubie oleju na silniku.
Ps. A czy ktoś wie w których skrzyniach w M3 wybierak biegów jest przykręcony śrubą?
Musze też wymienić uszczelniacz pod tym wybierakiem :/
Ps. A czy ktoś wie w których skrzyniach w M3 wybierak biegów jest przykręcony śrubą?
Musze też wymienić uszczelniacz pod tym wybierakiem :/
gdyby Cię kusiło rozbierać od dołu z nadzieją że wyczyścisz to nie ma sensu dzisiaj walczyłem ze śrubami trzymającym osłonę dolną na 7 śrub 1 ocalała reszta się ukręciła, były tak skorodowane że nic nie pomagało, a dostępu do bloku żadnego, trzeba byłoby zdejmować kolektor i inne pierdoły. Walczę aby pozostałości śrub wykręcić z nakrętko podkładek ale to chyba nie da rady.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Ostatnio trochę poczyściłem blok silnika i znowu to samo po paru km. Doczytałem tu i ówdzie, że może to być powiązane z zabrudzoną odmą a także przepustnicą. Poza tym, poziom oleju w silniku też nie powinien być na maxa. wystarczy 1/2 miarki na bacie. Moje wnioski do dalszej pracy:
1. jak najszybsze czyszczenie odmy i przepustnicy,
2. wymianka oleju z zachowaniem w/w poziomu.
Jeżeli to będzie strzałem w 10, to będę miał już pewność, że Elf (odpowiednik Dexelii) to syf.
1. jak najszybsze czyszczenie odmy i przepustnicy,
2. wymianka oleju z zachowaniem w/w poziomu.
Jeżeli to będzie strzałem w 10, to będę miał już pewność, że Elf (odpowiednik Dexelii) to syf.
Ja nie mam wycieku ale chciałem potwierdzić, że ja też odłączyłem pcm i wszystkie wtyczki od kolektora oraz wtrysków i nic się nie dzieje oczywiście kluczyk poza stacyjką i odłączony akumulator. Dodam nawet, że zapomniałem odłączyć akumulatora efekt był taki iż nie odpalił........... odłączyłem wtedy akumulator odczekałem 30 min (reset kompa). Założyłem klemę i odpalił od razu, nie mam problemów z obrotami.
Powodem całego zamieszanie było ściągnięcie kolektora ssącego do wymiany czujnika stukowego (około 2 godziny roboty).
Nie wiem czy wam troszkę pomogę ale te uszczelki na kolektorze to są chyba tylko od tego by powietrze lewe się nie dostawało. Nie widziałem tam nigdzie oleju. Tak samo wtryski są zabudowane w kolektorze i o-ringi spełniają ten sam cel.
Powodem całego zamieszanie było ściągnięcie kolektora ssącego do wymiany czujnika stukowego (około 2 godziny roboty).
Nie wiem czy wam troszkę pomogę ale te uszczelki na kolektorze to są chyba tylko od tego by powietrze lewe się nie dostawało. Nie widziałem tam nigdzie oleju. Tak samo wtryski są zabudowane w kolektorze i o-ringi spełniają ten sam cel.
Piotrze wraz ze swoimi fotami i doświadczeniem spadasz mi z nieba
.
Pozwoliłem sobie wykorzystać Twoje zdjęcie do zadania Ci kilku pytań.

Po pierwsze, dokąd ma doprowadzenie wężyk A?
Czym jest element D (termostat?)
Czy wężykB, ten od zaworu PCV, ma jakieś dalsze połączenie ew, z czym?
Na koniec, czy C to czujnik stukowy?
Pozwoliłem sobie wykorzystać Twoje zdjęcie do zadania Ci kilku pytań.

Po pierwsze, dokąd ma doprowadzenie wężyk A?
Czym jest element D (termostat?)
Czy wężykB, ten od zaworu PCV, ma jakieś dalsze połączenie ew, z czym?
Na koniec, czy C to czujnik stukowy?
Tak C to stukówka ważny moment dokręcenia 19,6-34,3Nm ja go na 25Nm skręciłem.
Wężyk B o ile pamiętam to do kolektora idzie bardzo ciężko go przy składaniu podpiąć.
D rzeczywiście wygląda jak termostat i tak sądzę.
Natomiast nie mam pojęcia dokąd idzie A nie zwracałem na niego uwagi.
Wężyk B o ile pamiętam to do kolektora idzie bardzo ciężko go przy składaniu podpiąć.
D rzeczywiście wygląda jak termostat i tak sądzę.
Natomiast nie mam pojęcia dokąd idzie A nie zwracałem na niego uwagi.
piotrx napisał(a):ważny moment dokręcenia 19,6-34,3Nm ja go na 25Nm skręciłem.
niestety nie mam takiego kluczyka. Wszystko na czuja (wrong way
Mój problem w 90% opisany jest tu. Na razie idę tym tropem.
piotrx napisał(a):Wężyk B o ile pamiętam to do kolektora idzie bardzo ciężko go przy składaniu podpiąć.
Dzięki za podpowiedzi. Czy w razie czego mogę liczyć na dalszą pomoc od Ciebie? Chodzi konkretnie o dobranie się do kolektora.
Nie taki diabeł straszny jak go malują.
Zanim się zabierzesz do odkręcania to dobrze się uzbroić w nasadkę 12 i 10 o cienkiej ściance, oraz krótszą przedłużkę do grzechotki. Ja rozbierałem u znajomego pod warsztatem to miałem dostęp do fajnych kluczy i dynamometryka. Jedna z śrub jest po prawej stronie od dołu dobrze jest odkręcić przepustnicę 3 śruby. Jest także rurka z odmy dwie śrubki i spinka z prawej strony bloku. Osobiście nie wyciągnąłem kolektora całkowicie z samochodu tylko odchyliłem przy wymianie czujnika, jest tam cienki wężyk chyba z chłodziwem z prawej strony którego nie chciałem zdejmować. Nie by to trudne było ale dla mnie niekonieczne. Mnóstwo wtyczek szybko się je wypina i jeszcze szybciej wpina. Troszkę mi z niewiedzy zeszło z paliwówką.
Zanim się zabierzesz do odkręcania to dobrze się uzbroić w nasadkę 12 i 10 o cienkiej ściance, oraz krótszą przedłużkę do grzechotki. Ja rozbierałem u znajomego pod warsztatem to miałem dostęp do fajnych kluczy i dynamometryka. Jedna z śrub jest po prawej stronie od dołu dobrze jest odkręcić przepustnicę 3 śruby. Jest także rurka z odmy dwie śrubki i spinka z prawej strony bloku. Osobiście nie wyciągnąłem kolektora całkowicie z samochodu tylko odchyliłem przy wymianie czujnika, jest tam cienki wężyk chyba z chłodziwem z prawej strony którego nie chciałem zdejmować. Nie by to trudne było ale dla mnie niekonieczne. Mnóstwo wtyczek szybko się je wypina i jeszcze szybciej wpina. Troszkę mi z niewiedzy zeszło z paliwówką.
Czy aparat wtryskowy wychodzi bez żadnych problemów? Podejrzewam,że wyciągałeś go zaczynając od lewej strony.
Ostatnio edytowano 6 maja 2013, 15:55 przez yezior, łącznie edytowano 1 raz
Przepraszam, że troszkę odkopuję temat, ale czy udało się wyeliminować któremuś z Was ten wyciek w okolicy wtrysków? Mam identyczną sytuację przy wszystkich 4-ech wtryskach i nie wiem w końcu, czy to te podkładki pod wtryskiwacze puszczają czy uszczelki pod kolektorem ssącym? Dodam, że również słyszalne jest delikatne cykanie po otwarciu maski, lecz nie czuć benzyną w kabinie.
Z góry dziękuję, jeżeli ktoś odpowie
.
https://zapodaj.net/9cb128b833ae2.jpg.html
https://zapodaj.net/becf941a1d915.jpg.html
Z góry dziękuję, jeżeli ktoś odpowie
https://zapodaj.net/9cb128b833ae2.jpg.html
https://zapodaj.net/becf941a1d915.jpg.html
Witam wszystkich forumowiczów.
Otóż od kilku dni jestem posiadaczem 3 z silnikiem 1.6 benzynka.
Przypatrując się dokładnie silnikowi zauważyłem wycieki oleju za kolektorem ssącym, nie leci jakoś ciurkiem i nie dolatuje na spód silnika jednak jest to widok nieciekawy i daje do myślenia.
Stąd moje pytanie. Czy ktoś z Was miał podobny problem i co jest przyczyną. Dodam iż uszczelka pod klawiaturą trzyma i jest tam sucho. Olej jest niżej.
Najbardziej przeraża mnie że może to uszczelka pod głowicą, ale czy w takim przypadku nie powinienem zauważyć innych objawów. Dodam iż silnik odpala od razu czy zimny czy ciepły, na bagnecie oleju nie ubywa, samochód jeździ bezproblemowo
Proszę o jakieś podpowiedzi i sugestie, za każdą informację będę bardzo wdzięczny.
Otóż od kilku dni jestem posiadaczem 3 z silnikiem 1.6 benzynka.
Przypatrując się dokładnie silnikowi zauważyłem wycieki oleju za kolektorem ssącym, nie leci jakoś ciurkiem i nie dolatuje na spód silnika jednak jest to widok nieciekawy i daje do myślenia.
Stąd moje pytanie. Czy ktoś z Was miał podobny problem i co jest przyczyną. Dodam iż uszczelka pod klawiaturą trzyma i jest tam sucho. Olej jest niżej.
Najbardziej przeraża mnie że może to uszczelka pod głowicą, ale czy w takim przypadku nie powinienem zauważyć innych objawów. Dodam iż silnik odpala od razu czy zimny czy ciepły, na bagnecie oleju nie ubywa, samochód jeździ bezproblemowo
Proszę o jakieś podpowiedzi i sugestie, za każdą informację będę bardzo wdzięczny.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości