Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku ZJ/Z6

Postprzez petro » 28 maja 2014, 14:59

krasti napisał(a):Nic się nie dzieje, oleju jest tyle co na początku. Zatem pozostać przy elfie? Czy ten motul nie będzie lepszy mimo wszystko, czy w ogóle odczuję różnicę?

Lałem już Elfa EVOLUTION SXR 5W30 i było dobrze, potem był Motul 8100 ECO-nergy 5W30 (ze względów raczej eksperymentalnych) i też było dobrze, ale drożej, teraz znów wróciłem do Elfa i też jest dobrze ale taniej. I chyba tak już zostanie. :]
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez zbojmadej » 1 cze 2014, 21:45

Witam

przyszedł czas na wymianę oleju i filtrów w BK Z6 mojej żony, o olej i filtry nie pytam sprawa mam już obcykaną m.in. dzięki forum, ale chciałem Was zapytać o to, czy wymieniać olej w skrzyni? Zgodnie z DSR był wymieniony przy przy 82 000 km 4 lata temu, to samo dotyczy płynu chłodniczego, który też był zmieniony w tym czasie. Auto ma obecnie 147 000 km. Płyn hamulcowy był zmieniany przy przebiegu 136 k więc raczej sobie odpuszczę. Pozdrawiam
ZboJMadej
Początkujący
 
Od: 19 gru 2012, 13:44
Posty: 7
Auto: M6 GH, M3 BK

Postprzez Tepez » 9 wrz 2014, 13:24

Witam, parę dni temu zakupiłem Mazdę 3 z 2004r , silnik 1,4l benzyna, 85KM (BK).
Chciałbym się dowiedzieć jaki olej silnikowy wlewać, zakupiłem ostatnio, bo był na promocji Mobil SUPER 2000 X1 10W40 4L (dla benzyniaków) i dolałem go, ponieważ miernik oleju pokazywał, że oleju jest mniej niż minimum, bagnet był prawie że suchy. Dolałem około 0,5 – 1L oleju i sprawdziłem ponownie.
Na pierwszy rzut oka bagnet jest lekko wygięty, albo w tym modelu to normalka, nie wiem ale nie mogę odczytać nadal ile jest oleju, rozgrzewałem silnik, odczekiwałem 10-20 minut i nadal pokazywało zero oleju. Wskaźnik ciśnienia oleju znika, więc problem jest albo z bagnetem, albo już nie wiem z czym.
Aktualnie mam kontuzję i nie mogę chodzić, ale samochód stał lekko, na prawdę lekko na wzniesieniu do garażu przodem i tyłem, ten sam wynik, bo sprawdzałem pierwszego i drugiego dnia poziom oleju.
W tej chwili nie mam jak podejść do garażu i się bawić, ale niepokoi mnie to.

Postanowiłem, że za kilka dni podjadę kawałek do mechanika na wymianę płynów eksploatacyjnych i filtrów wszelakich, bym miał pewność, że olej jest i nie jest go ani za mało, ani za dużo i samochód jest gotowy do jazdy i na zimę.

Tutaj do Was też pytanie, czy mam mieć swoje płyny, oleje itp czy przy wymianie w cenie mi już podolewają odpowiednie do tego samochodu oleje i płyny?

Jeżeli lepiej mieć swoje, to jakie mam je zakupić? Nie wiem czy dobrze wyczytałem, bo w instrukcji pdf z ksero mogę sobie godzinami szukać informacji.

Olej: 5W40 (tak w instrukcji jest zaznaczony), ale podobno można dolewać inne np. 10W40 tak jak w moim przypadku.
Płyn hamulcowy DOT3 lub DOT4 ?
Płyn do chłodnic typu G11
A płyn przekładniowy też wymieniają? też go muszę kupić? i jaki konkretnie?

Zawrót głowy :/
Proszę o konkretne odpowiedzi ludzi, którzy się znają.

Dopisano 9 wrz 2014, 14:43:

Haaa znalazłem kilka informacji z instrukcji:
Oleje i płyny...
Olej silnikowy API SL (5W30 lub 10W40) – mam już 10W40 jakieś 3,5L
Olej skrzyni biegów: API Service (GL-4 lub GL-5) albo SAE 75w90 (syntetyczny olej)
Płyn układu wspomagania kierownicy: ATF M-III lub zamiennik Dexron II.
Płyn hamulcowy i sprzęgła: SAE J1703 lub FMVSS116 DOT-3 lub DOT-4

A teraz... ile tego potrzebuję przy wymianie olejów i płynów...
Olej silnikowy: 3,9L
Płyn chłodzący: 6L
Olej w ręcznej skrzyni biegów: 3,04L

Powiedzcie mi, muszę nakupić tyle, by mi w warsztacie dolali z tego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 13:11
Posty: 19 (2/1)
Auto: Mazda 3 1,4 benzyna 2004 (BK) 85KM

Postprzez Gigi_ » 9 wrz 2014, 14:54

Witaj Tepez,

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twój problem, możliwe że oleju było bardzo mało i dlatego nie ma go nadal na bagnecie, albo gdzieś masz wyciek.. obejrzyj dokładnie silnik czy nie widać nigdzie oleju. Nie sądzę żeby bagnet był na tyle wygięty bo wtedy nie wszedłby w odpowiednie miejsce. Stań na równej powierzchni, wtedy wynik będzie najdokładniejszy. Odnośnie innych pytań o rodzaje olejów i płynów najlepiej będzie jak przejrzysz dział BK bo odpowiednie tematy już istnieją, wystarczy wyszukać. Najlepiej jak sam zakupisz wszelkie płyny eksploatacyjne bo nigdy nie wiadomo jakich (i w jakiej cenie) użyje mechanik. Z tego co piszesz masz jeszcze kilka dni więc na pewno znajdziesz wszystko czego potrzebujesz. Wpisz szukaną frazę na dole każdego działu – "Przeszukaj ten dział..." i będziesz miał ciekawą lekturę ;)

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez Tepez » 9 wrz 2014, 15:38

Dziękuję za odpowiedź :)
Na stronie mobila wpisałem model samochodu i wyskoczyły propozycje olejów i płynów.

Przekładnia ręczna Mobilube 1 SHC 75W-90
Płyn chłodniczy Mobil Antifreeze Extra
Płyn hamulcowy Mobil Brake Fluid DOT 4
Układ kierowniczy Mobil 1 Synthetic ATF (Mobil ATF 220 Dexron II)

Tylko tak, do przekładni ręcznej wchodzi 3L, do chłodnicy 6L, olej silnikowy 4L, ale nie znalazłem kompletnie nic o tym ile ten samochód ma pojemności na płyn hamulcowy i układ kierowniczy.

Z tego co znalazłem to płyn hamulcowy np. Mobil Brake Fluid DOT 4 – 0,5L
Oraz do układu kierowniczego Mobil ATF 220 Dexron II – 1L

Ale nie wiem ile tego kupić by w warsztacie mi wlali do pełna, ile Wam się wlewa płynu hamulcowego i do układu kierowniczego? :)

Tylko tyle chciałbym wiedzieć bo z tym mierzeniem ilości oleju w silniku to dowiem się u mechanika czy było go za mało czy co...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 13:11
Posty: 19 (2/1)
Auto: Mazda 3 1,4 benzyna 2004 (BK) 85KM

Postprzez Brasiu » 10 wrz 2014, 20:24

Witam, mam pytanie. Rok temu zmieniałem olej, do dziś od tego czasu przejechałem niecałe 5 tyś. km. Czy muszę go zmieniać, czy mogę poczekać do przyszłego roku z wymianą ? Mazda3 1.6 benzyna. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2013, 15:49
Posty: 57
Auto: Była Mazda 3 1.6 Sedan 2004
Jest Mitsubishi Lancer Sportback 2010

Postprzez Rostok23 » 11 wrz 2014, 18:19

Witam powinno sie olej wymieniac przynajmniej raz w roku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 09:04
Posty: 89
Skąd: Szczawne
Auto: MAZDA 3 BK
Z6 1.6 benzyna
2004r .

Postprzez radzix27 » 18 wrz 2014, 10:33

Brasiu napisał(a):Witam, mam pytanie. Rok temu zmieniałem olej, do dziś od tego czasu przejechałem niecałe 5 tyś. km. Czy muszę go zmieniać, czy mogę poczekać do przyszłego roku z wymianą ? Mazda3 1.6 benzyna. Pozdrawiam.


Wydaje mi się, że spokojnie możesz poczekać do 10 tyś (jak zaleca książka). Ja niedawno kupiłem Mazdę 3, w której olej był wymieniany ostatnio jakieś 18 tys. km temu i nic nie wskazywało na to, żeby silnik prosił się o więcej oleju. Oczywiście od razu wymieniłem na nowy i zamierzam utrzymywać normę 10 tys. km.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2014, 13:40 przez radzix27, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez radzix27 » 18 wrz 2014, 10:44

Tepez napisał(a):miernik oleju pokazywał, że oleju jest mniej niż minimum, bagnet był prawie że suchy. Dolałem około 0,5 – 1L oleju i sprawdziłem ponownie.
Na pierwszy rzut oka bagnet jest lekko wygięty, albo w tym modelu to normalka, nie wiem ale nie mogę odczytać nadal ile jest oleju, rozgrzewałem silnik, odczekiwałem 10-20 minut i nadal pokazywało zero oleju.


Miałem podobną sytuację, pisałem w innym temacie, że w mojej Mazdzie przed zakupem samochód jeździł przez prawie 18 tys. km bez wymiany oleju. Gdy sprawdzałem poziom po wyjęciu bagnet wskazywał zerowy poziom płynu (dosłownie nawet koniuszek bagnetu nie był mokry). Lampka ciśnienia oleju nie wskazywała problemów z układem, podczas jazdy nie słychać żadnych niepokojących odgłosów, nic nie dymiło, pod silnikiem sucho, żadnych wycieków.

Przy wymianie oleju okazało się, że po spuszczeniu było go tylko ok 2 litrów... Wymieniłem na nowy (Mobil Super 3000 XE 5W-30) i razem z filtrem (FILTRON OP 595) weszło go ok 3,6 litra (ślad na bagnecie wskazuje troszkę powyżej środka – także teraz jest OK). Z tym, że mój silnik to 1.6 (Z6)

Jeśli chodzi o "wygięcie" bagnetu, to sam koniec (na oko jakiś 1cm) jest przekręcony o 90 stopni (ale to chyba normalne?), cała reszta u mnie jest prosta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez marcin255 » 18 wrz 2014, 12:33

radzix27 napisał(a):Wydaje mi się, że spokojnie możesz poczekać do 10 tyś


Nie może poczekać , olej rok po otwarciu bańki traci swoje właściwości – norma km. lub 1 ROK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Undisputed » 18 wrz 2014, 13:18

Czytanie ze zrozumieniem się kłania, cytat z książki: "Ilość miesięcy lub kilometrów, cokolwiek nastąpi wcześniej..." ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 12:12
Posty: 161 (0/2)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09

Postprzez radzix27 » 18 wrz 2014, 13:33

Faktycznie, moje niedopatrzenie, 10 000 km albo 12 miesięcy. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez Gamboa » 23 wrz 2014, 11:59

przecież koniec bagnetu ma być prosty ???!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez radzix27 » 24 wrz 2014, 17:23

U mnie tak wygląda końcówka bagnetu (sorry za jakość, nie złapało mi ostrości, ale widać o co chodzi). Jedna dziurka jest niewidoczna, bo pokrywa ją olej.

Zdjęcie – http://i60.tinypic.com/24mvxbr.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez boroszlezsko » 2 paź 2014, 17:24

ktoś kupował z tego źródła? ile taka dexelia powinna kosztować?

http://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-10 ... 31694.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 20:58
Posty: 82 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK 1.6 '06/07

Postprzez bjorm » 2 paź 2014, 22:47

tyle to nie może kosztować ELF evolution SFX 5L a co dopiero dexelia 5L – co najmniej 50zł więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez boroszlezsko » 3 paź 2014, 13:33

dokładnie w ASO mi powiedzieli 156 PLN za 5L :–) no nic, odpuszczam, w komentarzach jest negatyw właśnie dotyczący Dexelii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 20:58
Posty: 82 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK 1.6 '06/07

Postprzez widmo82 » 3 paź 2014, 13:51

Nie bronie sprzedawcy, ale staram sie zawsze podchodzić rozwaznie do komentarzy na allegro:


kupujący:
to nie jest oryginalana DEXELIA tylko podroba ktora na innych aukcjach mozna kupic za 105 zl – opinia pana z serwisu mazdy
Sprzedawca:
[Odpowiedź z : 15 mar 2013, 09:43 ] a ja uwazam ze jestes drogi uzytkowniku nasza konkurencja – towar kupiony 13.03 o godz 11.00 a komentarz 14.03 o godz 13.30 (paczka odebrana od kuriera o 12.10) szczegoly paczki: nr listu 5030061580505 firma kurierska SIODEMKA i wszystko w temacie!

Ja zawsze kupowałem olej ponizej 150zł i nie zauważyłem nic podejrzanego nawet po zdjęciu miski. Nie mam teraz wglądu do paragonów, ale raczej był to przedział cenowy ok 120-130zł
Oczywiście im droższy olej o teoretycznie powinno być większe prawdopodobieństwo, aby był o własciwych parametrach, ale wielu znas zna przecież przypadki, kiedy olej zakupiony w ASO okazywał się... mocno wątpliwej jakości. W każdym miejscu może przecież pracować jakiś cwaniak a szef nie musi o tym wiedzieć. To tak jak z podrabianą wódką. Kupimy w tym samym sklepie 3 flaszki i będzie PYSZNA, rano obudzimy się bez kaca a za tydzień będziemy rzygać na 3metry! Nie każda butelka/bańka musi być feralna/ok!
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcinklin » 4 paź 2014, 23:11

boroszlezsko napisał(a):dokładnie w ASO mi powiedzieli 156 PLN za 5L


Przecież w ASO zawsze jest "trochę" drożej. To chyba wiadome.

Jeżeli ktoś kto sprzedaje takie oleje na allegro zamawia je hurtowo to nic dziwnego, że sprzedaje je po prostu taniej.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2014, 17:50
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 3 HB 1.6 MZ-CD 109KM 2006r Sunlight Silver Metallic

Postprzez korkki » 6 paź 2014, 20:10

Witam, mam podobny problem i zastanawiałem się czy aby na pewno mam odpowiedniej długości bagnet oleju. Mógłby ktoś pomóc? Dzięki z góry :)
korkki
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323