Witam,
Model: Mazda 3, BK 1.4 (84KM) r.2005
Od pewnego czasu (wydaje mi się, że ma to znaczenie z niższymi temperaturami) pojawia mi się kontrolka silnika, wyskakuje błąd P0328 – Knock sensor 1, bank 1 – high input. Pojawia się zazwyczaj gdy odpalam na drugi dzień auto i po przejechaniu 200m się zaświeca. Gdy wyłączę/włączę silnik kilka razy to kontrolka przestaje świecić, a na drugi dzień to samo. Jaka może być tego przyczyna? Podobno gdyby rzeczywiście byłby to błąd czujnika spalania stukowego to odczuwalna byłaby różnica, czy jakieś stukanie, a tutaj nie ma różnicy w prowadzeniu auta. Czy może być to wina samego czujnika?
Druga sprawa w mazdzie mam instalacje LPG i gdy chcę gwałtownie dodać gazu to szarpie. Albo gdy na luzie dam gazu to odczuwalne jest szarpnięcie silnikiem. Na kontroli powiedziano mi, że "mogą to być cewki bądź świece, tylko nie wiadomo ile, bo na pewno nie wszystkie".
1. Jakie najlepsze świece i cewki do mojej mazdy z lpg? (jakie są oryginalne dla tej mazdy)
2. Czy da się sprawdzić (i jak) które świece/cewki są do wymiany?
3. Czy trudno jest je samemu wymienić?
4. Czy błąd P0328 może być związany z słabymi świecami/cewkami?
Pozdrawiam
Błąd P0328, szarpanie przy przyśpieszaniu LPG
Strona 1 z 1
Po pierwsze to z tego co kiedyś szukałem podobnych objawów to tematów na forum na ten temat jest już dużo, przynajmniej ja znalazłem odpowiedź.
Szarpanie na LPG jest spowodowane czujnikiem spalania stukowego, przynajmniej u mnie zaczynały się od tego problemy. Po wymianie chwilowo była poprawa, po czym wymieniłem świece gdyż znów zaczęła szarpać(rada gazownika chodź miały dopiero niecałe 30tyś), teraz sprawdziłem cewki i koniec końców zostaje tylko regulacja zaworów... wiec świece możesz wymienić dla własnego dobra jak nie wiesz kiedy było to robione. Co do cewek ja bym się wstrzymał i zobaczył jak będzie. Ale czujnik spalania to ponoć dość częsta przyczyna że padają przy LPG.
1. Szukaj w tematach innych bo nie pamiętam dokładnie czy 1.4 ma te same świece co 1.6.
2. Świec to chyba się jakoś dokładnie nie da sprawdzić, ale lepiej wymienić od razu 4 na raz być pewnym że są nowe. A co do cewek to też szukaj w necie i nawet filmiki są jak sprawdzić cewki.
3. Jak masz tylko trochę w głowie i nie boisz się ubrudzić to bardzo proste.
4. Raczej wątpię, po prostu pada czujnik od LPG.
Szarpanie na LPG jest spowodowane czujnikiem spalania stukowego, przynajmniej u mnie zaczynały się od tego problemy. Po wymianie chwilowo była poprawa, po czym wymieniłem świece gdyż znów zaczęła szarpać(rada gazownika chodź miały dopiero niecałe 30tyś), teraz sprawdziłem cewki i koniec końców zostaje tylko regulacja zaworów... wiec świece możesz wymienić dla własnego dobra jak nie wiesz kiedy było to robione. Co do cewek ja bym się wstrzymał i zobaczył jak będzie. Ale czujnik spalania to ponoć dość częsta przyczyna że padają przy LPG.
1. Szukaj w tematach innych bo nie pamiętam dokładnie czy 1.4 ma te same świece co 1.6.
2. Świec to chyba się jakoś dokładnie nie da sprawdzić, ale lepiej wymienić od razu 4 na raz być pewnym że są nowe. A co do cewek to też szukaj w necie i nawet filmiki są jak sprawdzić cewki.
3. Jak masz tylko trochę w głowie i nie boisz się ubrudzić to bardzo proste.
4. Raczej wątpię, po prostu pada czujnik od LPG.
- Od: 26 lis 2019, 02:10
- Posty: 13
- Skąd: Brzeziny
- Auto: Mazda 3 Sport(BK)
2005r
1.6 Benzyna+LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość