Dzień dobry,
posiadam Mazdę 3, 1.6 Benzyna B6ZE/Z6, 2007 rok, przebieg 164tyś km.
Mam problem z zardzewiałą rurką w głowicy, jest na tyle skorodowana, że czekam tylko, aż pęknie i zagotuje mi się blok silnika. Z mojego rozeznania wychodzi ona z bloku od strony akumulatora i poprzez wąż gumowy połączona jest z nagrzewnicą pod deską rozdzielczą.
Zaznaczyłem ją na schemacie głowicy czerwonym oKręgiem.
Pytanie do forumowiczów, jak i gdzie to naprawić (Jestem z okolic Leszna)?
Potrzebne jest wyjęcie głowicy?
Czy wchodzi w grę rozwiercenie, nagwintowanie i wklejenie nowej?
Czy jest w głowicy tyle materiału aby to nagwintować?
Pozdrawiam
Układ chłodzenia, zardzewiała rurka w głowicy, Mazda 3 BK 1.6 Benzyna
Strona 1 z 1
- Od: 8 mar 2016, 21:29
- Posty: 2
- Skąd: Leszno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 benzyna Z6, 2007r.
Witam, poradziłem sobie z tym w następujący sposób. Zdjąłem wąż z zardzewiałem rurki, oczyściłem z luźnej rdzy, pomalowałem Modyfikatorem rdzy Q607. Po 8 godzinach pomalowałem podkładem antykorozyjnym cynkowym P201. Złożyłem to po wyschnięciu i na razie działa. Z tego co się dowiedziałem to te preparatu stosują na platformach wiertniczych na morzu północnym, w aucie też dadzą radę
.
U mnie na szczęście rurka nie przerdzewiała, tylko na wierchu był nalot. A co do pytania, tak na zdjęciu jest też czujnik temperatury płynu chłodniczego.
U mnie na szczęście rurka nie przerdzewiała, tylko na wierchu był nalot. A co do pytania, tak na zdjęciu jest też czujnik temperatury płynu chłodniczego.
- Od: 8 mar 2016, 21:29
- Posty: 2
- Skąd: Leszno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 benzyna Z6, 2007r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości