Mazda 3 1.6 Benzyna 2004 wypadanie zaplonu

Postprzez Mkosmala2 » 1 maja 2019, 22:57

Witam serdecznie , prosiłbym o pomoc przy Mazdzie kolegi ,
Po krotce opisze problem
a wiec znajomy miał problem z kontrolka silnika i chciał coś temu zaradzić , podpiąłem kompa i wyszło wypadanie zapłonow plus czujnik spalania stukowego za wysokie napięcie a wiec kasowanie błędów i ponowny rozruch silnika po przejechaniu pewnego dystansu ponownie te same błędy odpialem czujnik i błąd wyskoczył ten sam wiec czujnik do wymiany przy wymianie czujnika trzeba zdemontować kolektor ssący wraz odpieciem czujników przepustnicy wężykow itp po założeniu czujnika i złożeniu wszystkiego nastąpił Pewien problem szarpie silnikiem tak jakby nie chodził na jeden cylinder delikatna przejażdżka i wychodzi wypadanie zapłonu czwarty cylinder zamieniłem cewki miejscami i tez komp pokazuje 4 cylinder świece w miarę świeże wtyczki sprawdzone dodam iż zmierzyłem oporność cewek i co zaowazylem to jedna zmienia swoją rezystancje wraz ze wzrostem temperatury ale chciałbym się dowiedzieć na co mogę jeszcze zwrócić uwagę zanim kupię nowa cewkę
Autko rok 2004 1.6 benzyna
Początkujący
 
Od: 1 maja 2019, 22:46
Posty: 1
Auto: Mazda 3 2004 1.6 benzyna

Postprzez mmlolek » 3 maja 2019, 07:21

Witam,
Od kilku dni mam podobny problem z wypadaniem zapłonu. Pół roku temu wypadł mi zapłon na pierwszym cylindrze,mrugała kontrolka check, błąd zapisał się w kompie. Zamieniłem cewki z pierwszego cylindra na drugi, ponad pół roku spokój. Teraz sytuacja się powtarza, ale nie wiem czy to ta sama cewka bo błąd się na razie nie zapisał. Sytuacja zawsze wygląda tak samo, tzn odpalam rano , przejeżdżam ok 2 -3 km, silnik jest jeszcze nie rozgrzany. Gaszę i po kilku minutach wracam z zakupów. Odpalam i zaczyna przebierać, by po chwili, lub lekkim przygazowaniu wrócić do normy. Potem przez resztę dnia spokój.
Silnik przyspiesza i nie szarpie, obroty stabilne, nie gaśnie. Świece wymienione rok temu na nowe Denso SK16PR-E11. Odpala na dotyk, czy to zimny czy ciepły.

Teraz zastanawia mnie twój wpis o zmianie rezystencji wraz ze wzrostem temperatury.
Może zamień cewki na cylindrach 3 i 4, sprawdź czy wypadnie zapłon po zmianie na 3 cylindrze, wtedy będziesz miał pewność że to cewka. Jeśli sytuacja się powtórzy może to wina wtrysku.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2012, 20:52
Posty: 18
Auto: Mazda 3 BK Exclusive Z6 1.6 Pb (105KM) 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323