Szanowni koledzy, potrzebuję porady.
Otóż moja madzia 1,6 benzin po nocnym postoju czy dłuższym odpoczynku kiedy ją odpalę chodzi jak traktor. Dzwięk ten jest bardziej charakterystyczny podczas przyspieszania, kiedy silnik popracuje kilka chwil terkotanie ustaje...
Auto pali na dotyk, przyspiesza bez problemów....
Cóż to za przypadłość..
Proszę o sugestie.
Zimny silnik chodzi jak traktor...
Strona 1 z 1
Jeżeli zawory to czy nie powinno terkotać cały czas. Czytałem w necie że to mogą się odzywać popychacze zaworowe (szklanki). Tym bardziej że jak już olej rozejdzie się po silniku to terkotanie ustaje....
Tak pracują szklanki dopóki nie wypełnią się olejem. A jaki to olej? Może czas na wymianę?
Na to silnik jest bardzo wrażliwy. Założę się, że jak jest ciepło to problem jest mniej dokuczliwy.
RP
Na to silnik jest bardzo wrażliwy. Założę się, że jak jest ciepło to problem jest mniej dokuczliwy.
RP
Szanowny RobertPi dziękuję za informację i sugestię.
Magdalenę mam od 3 miesięcy i odwlekałem wymianę oleju po poprzednim właścicielu (wiem mój błąd
) ale na dniach zakupię olej i filterek. Teoretycznie wisi w silniku karteczka z jakims ELF 10w40.
Naczytałem się że powinien być 5w30 najlepiej Dexelia i taką też przesiadkę zamierzam zrobić. Chyba że naprowadzisz mnie na coś lepszego. Dziękuję i pozdrawiam
Magdalenę mam od 3 miesięcy i odwlekałem wymianę oleju po poprzednim właścicielu (wiem mój błąd

Naczytałem się że powinien być 5w30 najlepiej Dexelia i taką też przesiadkę zamierzam zrobić. Chyba że naprowadzisz mnie na coś lepszego. Dziękuję i pozdrawiam
10W40 to proszenie się o kłopoty. Ma być 5W30, taki zalej nie kombinuj.
Jakikolwiek byleby 5W30. Od razu zauważysz różnicę.
RP
Jakikolwiek byleby 5W30. Od razu zauważysz różnicę.
RP
To trzeba posłuchać, bo faktycznie możliwości jest wiele – od popychaczy hydraulicznych (te sprawne nie muszą się napełniać bo w komorze wysokiego ciśnienia olej jest ciągle) przez koło zmiennych faz rozrządu po np. sworzeń tłoka (chociaż ten ostatni bardziej słychać na ciepło).
Zmień olej i pochwal się efektami. Jeśli silnik nie jest zajeżdżony to powinieneś zauważyć różnicę.
RP
RP
Szanowny RobertPi silnik mam z małym przebiegiem i w dobrej kondycji. Tak właśnie zrobię jak mi napisałeś i dam znać o efektach.
jak szklanki to podszlifuj trzonki zaworowe przy 15 szt ostatnio to jedynie rozsądne rozwiazanie
ostatnio tak zrobiłem przy okazji luzy prowadnic sprawdzenie tuleji i szczelności planowanie głowicy
max 350 PLN
jedna szklanka ~80-100PLN nowa
ostatnio tak zrobiłem przy okazji luzy prowadnic sprawdzenie tuleji i szczelności planowanie głowicy
max 350 PLN
jedna szklanka ~80-100PLN nowa
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości