Zimny silnik chodzi jak traktor...

Postprzez cisiel1981 » 10 kwi 2019, 20:04

Szanowni koledzy, potrzebuję porady.
Otóż moja madzia 1,6 benzin po nocnym postoju czy dłuższym odpoczynku kiedy ją odpalę chodzi jak traktor. Dzwięk ten jest bardziej charakterystyczny podczas przyspieszania, kiedy silnik popracuje kilka chwil terkotanie ustaje...
Auto pali na dotyk, przyspiesza bez problemów....
Cóż to za przypadłość..
Proszę o sugestie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 19:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez teti77 » 11 kwi 2019, 19:57

Nie zawory przypadkiem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 09:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez cisiel1981 » 11 kwi 2019, 20:18

Jeżeli zawory to czy nie powinno terkotać cały czas. Czytałem w necie że to mogą się odzywać popychacze zaworowe (szklanki). Tym bardziej że jak już olej rozejdzie się po silniku to terkotanie ustaje....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 19:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez RobertPi » 11 kwi 2019, 21:22

Tak pracują szklanki dopóki nie wypełnią się olejem. A jaki to olej? Może czas na wymianę?
Na to silnik jest bardzo wrażliwy. Założę się, że jak jest ciepło to problem jest mniej dokuczliwy.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/37)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez cisiel1981 » 11 kwi 2019, 21:36

Szanowny RobertPi dziękuję za informację i sugestię.
Magdalenę mam od 3 miesięcy i odwlekałem wymianę oleju po poprzednim właścicielu (wiem mój błąd <glupek2> ) ale na dniach zakupię olej i filterek. Teoretycznie wisi w silniku karteczka z jakims ELF 10w40.
Naczytałem się że powinien być 5w30 najlepiej Dexelia i taką też przesiadkę zamierzam zrobić. Chyba że naprowadzisz mnie na coś lepszego. Dziękuję i pozdrawiam papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 19:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez RobertPi » 12 kwi 2019, 14:52

10W40 to proszenie się o kłopoty. Ma być 5W30, taki zalej nie kombinuj.
Jakikolwiek byleby 5W30. Od razu zauważysz różnicę.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/37)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez KrzyzakMitsu » 12 kwi 2019, 15:28

To trzeba posłuchać, bo faktycznie możliwości jest wiele – od popychaczy hydraulicznych (te sprawne nie muszą się napełniać bo w komorze wysokiego ciśnienia olej jest ciągle) przez koło zmiennych faz rozrządu po np. sworzeń tłoka (chociaż ten ostatni bardziej słychać na ciepło).
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez teti77 » 13 kwi 2019, 21:02

Nie oczekuj cudów po zmianie oleju, jeśli odzywają się szklanki to masz ten sam problem co większość
Te silniki tak mają i nic nie poradzisz...
koszt wymiany tego w aso to lepiej palnąć sobie w łeb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 09:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez RobertPi » 14 kwi 2019, 10:32

Zmień olej i pochwal się efektami. Jeśli silnik nie jest zajeżdżony to powinieneś zauważyć różnicę.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/37)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez cisiel1981 » 14 kwi 2019, 19:03

Szanowny RobertPi silnik mam z małym przebiegiem i w dobrej kondycji. Tak właśnie zrobię jak mi napisałeś i dam znać o efektach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 19:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez yama » 17 kwi 2019, 17:09

jak szklanki to podszlifuj trzonki zaworowe przy 15 szt ostatnio to jedynie rozsądne rozwiazanie
ostatnio tak zrobiłem przy okazji luzy prowadnic sprawdzenie tuleji i szczelności planowanie głowicy
max 350 PLN
jedna szklanka ~80-100PLN nowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 18:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323