Witam serdecznie w pierwszą niedzielę tej wiosny,
Moją Mazdę niestety dotyka częsta przypadłość falujących obrotów. Jest to dosyć denerwujące zjawisko, aczkolwiek występuje tak naprawdę czasami. Poniżej zamieszczam link, gdzie widać jak zachowuje się silnik. Co ciekawe wystarczy przejechać kolejne 100 m i kilka razy użyć gazu żeby wszystko wróciło do normy.
Gdzie szukać przyczyny? Moim zdaniem silnik łapie gdzieś lewe powietrze...
Proszę o pomoc w diagnozie
Pozdrawiam
Falujące obroty – gdzie szukać przyczyny?
Strona 1 z 1
Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy, tyle że do jego prawidłowej pracy niezbędne są poprawne odczyty czujników temperatury, położenia przepustnicy i sondy lambda. Podobne objawy mogą być także spowodowane nieszczelnością układu dolotowego i zasysanym lewym powietrzem.
Dzięki za podpowiedź.
Wczoraj odebrałem samochód z warsztatu.
Wymienione zostały:
Uszczelka pokrywy zaworów
Uszczelki kolektora dolotowego
Świece
Olej + filtr
Filtr powietrza
Czujnik spalania stukowego
Muszę przyznać, że silnik chodzi dużo lepiej i równomiernie. Obroty już nie falują. Moim zdaniem pomogły uszczelki, nie wiem dokładnie która, ale główną wizytą była wymiana czujnika dlatego zdecydowałem wymienić też uszczelki dolotu (czytałem na forum, że potrafią z czasem puszczać lewe powietrze).
W razie pytań z chęcią pomogę.
Wczoraj odebrałem samochód z warsztatu.
Wymienione zostały:
Uszczelka pokrywy zaworów
Uszczelki kolektora dolotowego
Świece
Olej + filtr
Filtr powietrza
Czujnik spalania stukowego
Muszę przyznać, że silnik chodzi dużo lepiej i równomiernie. Obroty już nie falują. Moim zdaniem pomogły uszczelki, nie wiem dokładnie która, ale główną wizytą była wymiana czujnika dlatego zdecydowałem wymienić też uszczelki dolotu (czytałem na forum, że potrafią z czasem puszczać lewe powietrze).
W razie pytań z chęcią pomogę.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości