Czujnik stukowy – błędy, awarie i działanie

Postprzez yama » 26 gru 2018, 18:13

sprawdź cenę orginałów
ja kupuje po 15 PLN i luuz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez KrzyzakMitsu » 26 gru 2018, 22:38

Ten czujnik nie wylał – on zawsze jest zalany takim glutem, który wygląda jakby był płynny i trochę się klei. W środku jest mikrofon wykrywający stuki w bloku i tyle, musi być dobrze zabezpieczony przez różnymi warunkami.
A świece też kupiłem za 150zł/komplet, irydowe.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez RobertPi » 28 gru 2018, 21:43

Yama te 15 zeta to za oficjalny zamiennik wymieniany co 120 kkm tak jak irydy oczywiście. Ja pisze o świecach zalecanych, które dla spalania stukowego mają duże znaczenie. Oczywiście uszkodzony czujnik będzie tak samo źle działał na oryginałach jak i zamiennikach.
Mnie udało się kupić oryginalny czujnik za 156 zł ale kolega kupił zamiennik za 70 zł i zrobił na nim na razie 25 kkm i działa. Pewnie jak zwykle zamiennik zamiennikowi nie równy i wszystko zależy jak trafimy.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez siwus90 » 2 sty 2019, 22:03

Gdzie kupiłeś za te pieniądze, jeśli można wiedzieć? Ja wszędzie widzę po 250...
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2011, 16:39
Posty: 60 (6/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK Z6, 2003

Postprzez RobertPi » 2 sty 2019, 22:41

Na popularnym serwisie aukcyjnym w 2016. Ktoś chciał się chyba pozbyć bo cena faktycznie była niska a po zapytaniu dostałem info, że to oryginał więc się nie zastanawiałem. Taki fuks. Faktycznie ceny były wyższe. Z uszkodzonym czujnikiem jeździłem ponad pół roku bez jakichkolwiek konsekwencji w postaci problemów z paleniem lub pracą silnika. Ciekawe, że w Chorwacji ( 2 miesiące po wystąpieniu awarii ) nie było z nim najmniejszych problemów a po powrocie do kraju problemy wróciły jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
Znalazłem takie coś
https://allegro.pl/czujnik-spalania-stu ... 07224.html
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez KrzyzakMitsu » 3 sty 2019, 11:52

a może miałeś problem z paliwem a nie czujnikiem?
generalnie on wykrywa niską jakość paliwa
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez RobertPi » 3 sty 2019, 15:03

Paliwa wykluczyć się oczywiście nie da, ale od kwietnia do stycznia raczej paliwo się zmieniało a błąd czujnika spalania stukowego generalnie był. Na samym początku przez około 2 tygodnie jak pamiętam pojawiał się sporadycznie a potem już na stałe. We wrześniu wyjechałem na wakacje i nagle błąd zniknął. I to zniknął w trakcie jazdy ( jak zwykle po 5 odpaleniu ) a paliwo było cały czas w baku to samo zatankowane w Krakowie. Potem kilka tankowań w HR i prawie 3 kkm zrobione.
Po powrocie tankowanie w Krakowie i chyba następnego dnia znów błąd czujnika. Po wymianie wszystko znikło. Więc chyba jednak nie paliwo. Jeśli już to powietrze, wiadomo w Krakowie SMOG :D .
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez KrzyzakMitsu » 4 sty 2019, 11:01

Rozumiem, pewnie ECU ma procedurę kasowania błędu, jeśli przyczyna zniknie, właśnie po 5 odpaleniu. Widocznie "się psuł" ale nie był całkowicie niesprawny.
Skojarzyłem to z wyjazdem zagranicę i myślałem, że tylko tam nie występował, że był to efekt lepszego paliwa.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Aju » 14 sty 2019, 13:17

Witam,
Mazda 3 bk 1.6
Zaswiecil się błąd czujnika spalania stukowego. Wymieniłem wszystkie świece i dzisiaj czujnik znowu sie zapalil. Mam wrażenie że lekko nieraz faluje na wolnych obrotach. W czym jeszcze szukać? Gniazdo czujnika wyglada czysto.

Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez KrzyzakMitsu » 15 sty 2019, 18:22

W samym czujniku, trzeba go wymienić.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Aju » 19 sty 2019, 21:50

Od uszkodzonego czujnika może falować na wolnych obrotach ? Nieraz przymuli do około 300-400 ... jest możliwość że ktoraś cewka się kończy i tak się objawia ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez KrzyzakMitsu » 20 sty 2019, 18:58

Mogą być różne efekt, ale przecież w czasach układów wtryskowych sterowanych mikroprocesorem można to wszytko sprawdzić. Po co gdybać.
Każde ECU ma w oprogramowaniu sytuację, gdy jakiś czujnik jest uszkodzony i przyjmuje jakieś wartości domyślne, tak samo z tym.
Generalnie sterownik powinien albo pokazać stosowny błąd albo pokazać ilość stuków na jednostkę czasu i w zależności od tego (z reguły jest to kilkanaście/minutę) cofnąć zapłon – taka jest rola tego czujnika.
Teraz interfejs na OBD można kupic za 20zł, soft można ściągnąć, czasem jest darmowy – wszystko będzie widać.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez tadziol » 11 lut 2019, 20:37

KrzyzakMitsu napisał(a):W środku jest mikrofon wykrywający stuki w bloku

Jaki zaś mikrofon ? To nie koncert życzeń ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez RobertPi » 11 lut 2019, 23:55

Tak ogólnie rzecz biorąc to właśnie mikrofon :P .
Słucha sobie stuków :D .
Jak "ogłuchnie" to wywala błędy <serduszka> .
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez tadziol » 12 lut 2019, 15:27

"Z mikrofonem po boiskach"
Taka audycja kiedyś była. Ten zabudowany w silniku łączy z mikrofonem tylko pewna technologia i zasada działania.
Kto zna jego budowę,wie jak bez wywalania 5 stów pozbyć się kanarkowego silniczka nieznośnie świecącego w gały po nocy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Rembix » 13 lut 2019, 08:53

Cześć,

Mam pewien problem z moja Mazda (BL) 1.6, 2010. Otóż wyskakiwala mi kontrolka check wiec udalem sie do warsztatu. Tam zdiagnozowali uszkodzony katalizator (1 sonda pracowala poza zakresem a druga prawie w ogole). Na potwierdzenie tego udalem sie dodatkowo do elektryka, ktory potwierdzil, ze blad lezy po stronie katalizatora a nie sond. Nie zwrocilem uwagi wtedy niestety jaki otrzymany blad ma symbol. W miedzyczasie zalozylem emulator ktory pomogl tylko na chwile. Ostatecznie zdecydowlem sie na wymiane katalizatora. Po wyjezdzie z warsztatu (wczoraj) oprocz smrodu w aucie (czy to normalne po wymianie katalizatora ze czuc jakis dziwny zapach podczas jazdy?) wywalilo znow blad. Tym razem przyjrzalem mu sie szerzej i jest to P0328 oznaczajacy blad czujnika stukowego. Co teraz proponujecie?

1. Wlac PB98 lub Verve i dolac srodek czyszczacy, jezdzic i zobaczyc co sie wydarzy?
2. Odrazu wymienic czujnik?
3. Moze cos jeszcze?
4. Czy mozliwe ze ten blad przed wymiana kolektora nie był widoczny a pojawil sie dopiero po?
Początkujący
 
Od: 13 lut 2019, 08:43
Posty: 2
Auto: Mazda 3 1.6 2010

Postprzez tadziol » 13 lut 2019, 14:38

Dosyć osobliwa diagnoza.
Rembix napisał(a):1 sonda pracowala poza zakresem

Co to oznacza ? Bo na pewno nie uszkodzenie katalizatora.

Rembix napisał(a):udalem sie dodatkowo do elektryka, ktory potwierdzil, ze blad lezy po stronie katalizatora a nie sond.

Na podstawie ?

Rembix napisał(a):4. Czy mozliwe ze ten blad przed wymiana kolektora nie był widoczny a pojawil sie dopiero po?

Wszystko jest możliwe,nawet to,że postawiono złą diagnozę i niepotrzebnie masz debet na koncie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Rembix » 17 lut 2019, 21:43

W poprzednim poście zapomniałem dodać, że spalanie mam stosunkowo duże bo ok. 7l na trasie jeżdżąc 90km/h na tempomacie i ok. 11.5 w mieście.

Katalizator z kolektorem już wymieniony, więc tego nie cofnę. Będę mieć nauczkę aby dokładniej diagnozować samochód. Mogę co najwyżej sprzedać ten który mi został. Pozostało wymienić czujnik spalania stukowego i zobaczyć co się zadzieje. Brać oryginał za ok. 200 PLN czy zamiennik za 30PLN?
Początkujący
 
Od: 13 lut 2019, 08:43
Posty: 2
Auto: Mazda 3 1.6 2010

Postprzez tradeitdamn » 5 wrz 2019, 20:50

Padł i u mnie. Który czujnik kupić?

Oryginał za 292 zł czy zamiennik NTY za 75zł:
Co jeszcze jest potrzebne? Jakieś uszczelki?

https://allegro.pl/oferta/czujnik-spalania-stukowego-oe-mazda-3-bk-1-6-03-09-7533520496
https://allegro.pl/oferta/czujnik-spalania-stukowego-mazda-3-bk-1-6-03-09-6776855043
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez marecki3 » 5 wrz 2019, 20:56

Ja w marcu wymieniłem na NTY za 45PLN.
Na razie bez problemu.
Polecam przy okazji wymienić uszczelki kolektora. Oryginalne były strasznie twarde i przeciekały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323