Mazda 3 1.6 – działanie na 3 tłokach
Strona 1 z 1
Dzień dobry, po 2 latach bezawaryjnej jazdy przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki
Silnik coraz częściej zaczyna działać na 3 tłokach tj zaczęło się w sierpniu, losowo(co 2 tygodnie, co miesiąc) w pewnym momencie jazdy check engine zaczął migać, silnik chodził nierówno, zbierał się tragicznie i czuć specyficzny zapach(ponoć jakby przypalana guma). Od tygodnia niestety doświadczam tego codziennie, po ~5 minutach jazdy, od rozgrzania silnika dzieje się to co wymieniłem wcześniej. We wrześniu wymieniłem świece lecz to nie pomogło, byłem u mechanika który powiedział że nie można jednoznacznie stwierdzić przyczyny i zabrałby auto na dwa tygodnie(aktualnie dalej nie mogę sobie na tyle pozwolić). I tutaj chciałem się Was spytać co może być potencjalną przyczyną moich problemów? Podejrzewam cewki które chętnie bym wymienił, ale chciałbym najpierw dowiedzieć się czy to faktycznie one i czy mogę je w "domowy" sposób sprawdzić? Dziękuje za każdą odpowiedź 
- Od: 11 sie 2018, 10:36
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 1.6 BK <3
Hej,
Zacznij od sprawdzenia kompresji na zimnym i rozgrzanym silniku. Jakie błędy wyrzuca po podpięciu pod kompa?
Nowe cewki to koszt ok. 140zł za sztukę, przy kupnie kompletu będziesz miał ładny wydatek, a może się okazać, że do wymiany będzie tylko jedna. Oddaj komuś kto sprawdzi tak jak pisałem kompresję i przy okazji cewki, jest to ok. 1-2h roboty a nie 2 tygodnie
PS. daj znać jak poszło, bo aktualnie w swojej Maździe, tyle że BL mam podobne objawy od paru dni z tą różnicą, że na zimnym silniku. Migający check, silnik również nie pracuje idealnie i wyrzuca mi błąd związany z wypadaniem zapłonu na pierwszym cylindrze. Cewki są w porządku, świece zamówiłem, jutro zabieram się do wymiany i zobaczymy czy coś pomoże, jeżeli nie to obstawiam wtryski.
Zacznij od sprawdzenia kompresji na zimnym i rozgrzanym silniku. Jakie błędy wyrzuca po podpięciu pod kompa?
Nowe cewki to koszt ok. 140zł za sztukę, przy kupnie kompletu będziesz miał ładny wydatek, a może się okazać, że do wymiany będzie tylko jedna. Oddaj komuś kto sprawdzi tak jak pisałem kompresję i przy okazji cewki, jest to ok. 1-2h roboty a nie 2 tygodnie
PS. daj znać jak poszło, bo aktualnie w swojej Maździe, tyle że BL mam podobne objawy od paru dni z tą różnicą, że na zimnym silniku. Migający check, silnik również nie pracuje idealnie i wyrzuca mi błąd związany z wypadaniem zapłonu na pierwszym cylindrze. Cewki są w porządku, świece zamówiłem, jutro zabieram się do wymiany i zobaczymy czy coś pomoże, jeżeli nie to obstawiam wtryski.
- Od: 14 mar 2016, 16:17
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 Z6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości