Pasek klinowy (wielorowkowy) 1.6 105KM
Strona 1 z 1
Witam, tak jak w temacie, potrzebuję informacji jak wymienić pasek wielorowkowy w mazdzie 3 BK 1.6 benzyna. Mam już kupiony pasek, jutro chcę wymienić, tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Głównie chodzi mi o to, żeby się dowiedzieć jak go poluzować. Wydaje mi się że jest tam napinacz automatyczny, ale nie wiem jak go poluzowac. Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję za udzielenie pomocy 
Cześć... Podchodzę do tego samego tematu :–)
Z tego co mi wiadomo... kiedyś wymieniałem w Vectra B ... tu jest podobnie... Bierzesz klucz i "zapinasz" go na samonapinaczu paska – przekręcasz tak jakbyś chciał to kółko samozapinające odkręcić a tym samym napinacz się odchyli i i w ten oto sposób ściągniesz z napinacza pasek... a później to już nie problem :–)
Z tego co mi wiadomo... kiedyś wymieniałem w Vectra B ... tu jest podobnie... Bierzesz klucz i "zapinasz" go na samonapinaczu paska – przekręcasz tak jakbyś chciał to kółko samozapinające odkręcić a tym samym napinacz się odchyli i i w ten oto sposób ściągniesz z napinacza pasek... a później to już nie problem :–)
- Załączniki
-
razor500 napisał(a):Witam, tak jak w temacie, potrzebuję informacji jak wymienić pasek wielorowkowy w mazdzie 3 BK 1.6 benzyna. Mam już kupiony pasek, jutro chcę wymienić, tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Głównie chodzi mi o to, żeby się dowiedzieć jak go poluzować. Wydaje mi się że jest tam napinacz automatyczny, ale nie wiem jak go poluzowac. Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję za udzielenie pomocy
Czy poradziłeś sobie z wymianą paska ? Były problemy ?
Wymiany można dokonać samemu. Demontujesz osłonę silnika, kluczem oczkowym gięty nr 14 zakładasz na samo napinacz ( mała rolka na dole z tyłu) i ciągniesz w stronę tyłu nadwozia, pasek się luzuje i można go zesunąć. Wcześniej zapamiętaj jak prowadzony jest pasek, zrób parę zdjęć. Zakładasz nowy pasek, znowu klucz na napinasz i ciągniesz w stronę tyłu nadwozia, zakładasz pasek na rolkę i delikatnie popuszczasz aż napinacz skasuje luz. Sugeruję pracę w dwie osoby, jedna napina napinacz, druga nasuwa pasek na rolkę, uwaga na palce. W pojedynkę jest ciężko, do odciągnięcia napinacza trzeba dużo siły ( obie ręce albo przedłużka) a jeszcze trzeba pasek nasunąć.
Wymieniłem u siebie na Contitech 6PK2013. Stary wygląda ok ale miał już 12 lat. Radze nie olewać paska w przypadku zerwania daleko się nie zajedzie, a jak pęknie nie zakręcie można się brzydko zdziwić – nagły zanik wspomagania.
Wymieniłem u siebie na Contitech 6PK2013. Stary wygląda ok ale miał już 12 lat. Radze nie olewać paska w przypadku zerwania daleko się nie zajedzie, a jak pęknie nie zakręcie można się brzydko zdziwić – nagły zanik wspomagania.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość