Akumlutor padł ? objawy ..

Postprzez Mariusz-- » 8 sty 2017, 20:31

Witam,

Nie doszukałem się, żeby ktoś wypisywał objawów rozładowanego akumulattora :)
więc mam pytanie, samochód nie otworzył mi sie z centralnego, jak przekręciłem kluczyk to zapaliły się światła postojowe same z seibie i nic więcej, mrugała na desce rozdzielczej ikona kluczyka i mrugała dioda alarmu.

Czy to są objawy padniętego akumulatora, czy coś poważniejszego ? :P


pozdrawiam !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 23:10
Posty: 23
Auto: Mazda 3 Z6 hatchback 1.6 benzyna, 2005r

Postprzez Mateo_RX » 8 sty 2017, 20:55

Jeżeli miałbyś padnięty akumulator to auto raczej by Ci nie odpaliło. Sprawdź czy samochód odpala normalnie.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Lubuskiej
 
Od: 6 cze 2016, 20:45
Posty: 648 (12/21)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda RX-8 1.3 HP ''Szara Osa''

Postprzez Mariusz-- » 8 sty 2017, 21:22

właśnie auto mi nie odpala, jak przekręcam kluczyk 0 reakcji,tylko zaświecają sie same światła pozycyjne, nawet centralny nie działa, wcześniej mechanik mi sygnalizował, że aku nie wytrzyma zimy bo ładował go 8V :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 23:10
Posty: 23
Auto: Mazda 3 Z6 hatchback 1.6 benzyna, 2005r

Postprzez Robak AT » 8 sty 2017, 21:45

Zdecydowanie pierwszym podejrzanym jest tu akumulator. Kupuj nową baterię i będzie git :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 18:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez Mariusz-- » 8 sty 2017, 21:57

no właśnie rozpocząłem wyszukiwanie ;P chyba padnie na Boscha S4 nie wiem czy macie jakieś doświadczenie z tym produktem ?? :P :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 23:10
Posty: 23
Auto: Mazda 3 Z6 hatchback 1.6 benzyna, 2005r

Postprzez Robak AT » 8 sty 2017, 22:13

Tak naprawdę to wszystkie 'szanowane' marki mają podobną jakość, więc to tylko Twój wybór. Ważne, żeby miał parametry zgodne z przewidzianymi przez producenta auta, a nie jak niektórzy kombinują po swojemu, że może mocniejszy, czy coś. Dobrze sprawdź wymiary i ustawienie biegunów, żeby poprawnie leżał na swoim siodełku, ewentualnie porównaj warunki gwarancji poszczególnych marek i... niech działa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 18:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez hak64 » 9 sty 2017, 10:54

Akumulator może być troche mocniejszy, niż to zakłada producent, ale bez przesady, bo wtedy alternator będzie miał problem z doładowywaniem. Natomiast nie powinien byc słabszy, bo nadmierne obciążenie niszczy akumulator (może dojść do oberwania masy czynnej, co skutkuje zwarciem w akumulatorze).
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez kropek101 » 9 sty 2017, 21:07

Nie kupuj bosch bo to badziew jedna zima i już miał pierwsze objawy. Ostatnio na FB była reklama akumulatorów tej firmy, trzeba było sobie poczytać jak ludzie jadą na nich. Większość osób pisała że nie wytrzymywały im nawet roku kupowali inne firmy i baterie działają
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Damian68 » 10 sty 2017, 18:06

Z czystym sumieniem mogę polecić Fiamm-a. Mam trzy takie akumulatory i teraz była okazja je sprawdzić, mróz auta dwa stały ponad 10 dni – odpaliły na dotyk
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Jimmx » 16 sty 2017, 22:35

Mariusz-- napisał(a):Witam,

Nie doszukałem się, żeby ktoś wypisywał objawów rozładowanego akumulattora :)
więc mam pytanie, samochód nie otworzył mi sie z centralnego, jak przekręciłem kluczyk to zapaliły się światła postojowe same z seibie i nic więcej, mrugała na desce rozdzielczej ikona kluczyka i mrugała dioda alarmu.

Czy to są objawy padniętego akumulatora, czy coś poważniejszego ? :P


pozdrawiam !


Akumulator jak ma napięcie poniżej 11V to mogą występować takie objawy jak opisałeś... przede wszystkim nie odpali... Ale trzeba było zacząć od podładowania prostownikiem.
Ja miałem to samo... akumulator niespełna 1,5 roku – oryginał z Mazdy ... druga zima i siadł – wydaje mi się jednak że miałem jakieś problemy na klemach i nie doładowywało go... Jak go zmierzyłem to miałem już 9,6V :–) także po wejściu do auta i przekręceniu kluczyka jedynie konsole migały śmiesznie :–)
Podładowałem przez 20h prądem 5A i śmiga nawet przy -14 st.C mrozach ... a stoi nawet 3 dni na mrozie i odpala od strzału.

Dodam jeszcze że jak masz zbyt niskie napięcie w aku to objawem jest to że rozprogramują Ci się szyby w aucie – w sensie nie będą działać w automacie i nie będziesz mógł sterować z pozycji kierowcy pozostałymi szybami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2016, 12:22
Posty: 78 (4/2)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 (BK) MZR 1.6 /Z6/ 77 kW/105 KM

Postprzez yama » 17 sty 2017, 18:34

naładowany akumulator w naszej maździe ma mieć 12.5V na postoju 12V to już lekko niedoładowany lub używany dłuższy czas.
osobiście mam Yuase już 9 lat i żyje ale 2 x w roku trzeba zaglądnąć pod korki sprawdzić klemy i "masę" auta.
Przy niskich napięciach zaczyna migać ABS DTC czy jakoś się tam nie nazywa a później świrują kontrolki i IMMO alarm. Jak masz automatyczna klimę to zaczyna chrobotać w tych silniczkach od klapek powietrza przy przekręcaniu kluczyka.
Takie są objawy
sprawdź ładowanie / jak już naładujesz akumulator przy okazji sprawdź gęstość elektrolitu/ a później jaki prąd pobiera auto z wyłączona stacyjką ~ 110mA powinno być
Mam 7km w obie strony do pracy więc katuje je je zwłaszcza zimą i nie mam problemów z akumulatorem
doleję wodę czasem i nie zdarzyło mi się go ładować jeszcze z prostownika a mrozy do -30 były w tym roku / w tamtym podładowałem z 2 razy max/ czasem zakręcił ciężej ale tyle. Poza styropianem wokół akumulatora /60Ah 600A/ nie mam nic
klemy wyczyścić i smarem przesmarować żeby styk był pewny- jak masz osad to tylko prąd tracisz
Im dłużej akumulator jest rozładowany to tym gorzej dla niego nieodwracalnie się uszkadza

a teraz taka sytuacja zza okna mamy – 25 stopni więc nasz akumulator ma przy dobrym wietrze 50% pojemności odpalamy gada włączasz wszystko co trzeba w dodatku nawiew na ful i ogrzewanie plus ogrzewanie lusterek i szyb przejedziesz kawałeczek i STOP to kiedy on ma się naładować ? – trzeba rzucić okiem jaki stan baterii czasem mu pomóc doładowując go ew dłuższa trasa to się sam doładuje.
a jak ktoś ma jeszcze grzanie tyłka :D to doliczamy 5A na fotel
Jimmx 20h x5A to 100Ah no troche mniej przez rezystancję ale tochę za dużo- o ile nie masz automatycznego prostownika mocne gazowanie to już nie przy tych akumulatorach 14.5V max
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Jimmx » 18 sty 2017, 10:27

Małe sprostowanie... 20h prądem 4A... aku mam 50 Ah – nic mu się nie stało a działa jak rakieta :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2016, 12:22
Posty: 78 (4/2)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 (BK) MZR 1.6 /Z6/ 77 kW/105 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323