Witam,
Jestem dość świeżym posiadaczem mazdy, niestety mam z nią problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Mianowicie mazda przy przyspieszaniu poszarpuje, uczucie podobne jak by ktoś z tyłu trzymał mnie za sznur i ograniczał mi moc, tak jak by wypadał zapłon. czuć to najbardziej do około 4500 obrotów potem jak by ustępowało lub było mniej odczuwalne
Na pierwszy ogień poszły świece założyłem dedykowane Denso niestety bez zmian.
Pomierzyłem cewki i wszystkie są w normie nie ma przebić, opór na uzwojeniu pierwotnym 1,6 kohm
Zmierzyłem czujnik spalania stukowego ma on 550ohm więc chyba też jest ok.
Komputer nie wywala żadnych błędów.
Wyczyściłem czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
Silnik na biegu jałowym wydaje się pracować gładko.
Proszę doradźcie gdzie jeszcze szukać problemów.
Może ktoś ma jakieś pomysły.
Pozdrawiam,
Kamil
Mazda 1.6 z6 szarpie przy przyspieszaniu.
Strona 1 z 1
Objawy zaobserwowałeś podczas jazdy na włączonej klimatyzacji? Ja mam podobną sytuację, tylko z włączoną klimatyzacją... jak działa to drastyczny spadek mocy i szarpanie między 3000 a 4000 obrotów. Jak rano ruszam do pracy i nie trzeba uruchamiać klimy to jedzie całkiem dobrze. Świece też wymieniłem i nie pomogło.
Zaobserwowałeś jakieś większe spalanie? Jakieś dodatkowe objawy?
Zaobserwowałeś jakieś większe spalanie? Jakieś dodatkowe objawy?
- Od: 1 lip 2015, 20:54
- Posty: 12
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3, 2006, 1.6 cm benzyna
W Mazdach tak jest, gdy załącza nam się sprężarka klimatyzacji czuć szarpnięcie i spadek mocy. W każdym aucie jest spadek mocy, w nie których sprężarka pracuje cały czas, dla tego nie odczuwamy tego.
Żeby zminimalizować szarpania trzeba zrobić przegląd układu klimatyzacji, w moim przypadku po pełnym serwisie klimy są mniejsze.
Żeby zminimalizować szarpania trzeba zrobić przegląd układu klimatyzacji, w moim przypadku po pełnym serwisie klimy są mniejsze.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Niestety bez klimatyzacji też pooszarpuje.
Jednak jest to mniej odczuwalne pewnie dlatego że silnik jest mniej obciążony.
Mimo to i tak one występują nie regularnie.
Aczkolwiek zauważyłem że jedno przymulenie pojawia się prawie zawsze przy 4000 obrotów, piszę prawi gdyż nie zawsze je wyczuwam.
Zastanawia mnie działanie przepływomierza
Jego wykres jest strasznie poszarpany
https://drive.google.com/file/d/0B0JTfqRM2UaIdTUyV242cVcwQlk/view
Na wykresie jest pedał w podłogę na 4 biegu obroty od 2000. Czy to normalne wskazanie?
Jednak jest to mniej odczuwalne pewnie dlatego że silnik jest mniej obciążony.
Mimo to i tak one występują nie regularnie.
Aczkolwiek zauważyłem że jedno przymulenie pojawia się prawie zawsze przy 4000 obrotów, piszę prawi gdyż nie zawsze je wyczuwam.
Zastanawia mnie działanie przepływomierza
Jego wykres jest strasznie poszarpany
https://drive.google.com/file/d/0B0JTfqRM2UaIdTUyV242cVcwQlk/view
Na wykresie jest pedał w podłogę na 4 biegu obroty od 2000. Czy to normalne wskazanie?
- Od: 1 wrz 2016, 13:53
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BK 1.6b Z6-VE 2004
Podpinałem pod komputer.
Przepływomierz nie zgłasza błędów.
Taki test dzisiaj wykonam po pracy.
Ale czy z odłączonym przepływomierzem samochód nie będzie całkowicie zamulony?
Wszak nie będzie informacji o ilości powietrza.
Dopisano 14 wrz 2016, 06:05:
Niestety odpięcie przepływomierza skutkuje tym że samochodem w ogóle nie da się jechać. (Muł na maksa) udało mi się zdobyć przepływomierz na podmianę ale bez rezultatu. Dalej szarpie.
Brak mi pomysłów
Przepływomierz nie zgłasza błędów.
Taki test dzisiaj wykonam po pracy.
Ale czy z odłączonym przepływomierzem samochód nie będzie całkowicie zamulony?
Wszak nie będzie informacji o ilości powietrza.
Dopisano 14 wrz 2016, 06:05:
Niestety odpięcie przepływomierza skutkuje tym że samochodem w ogóle nie da się jechać. (Muł na maksa) udało mi się zdobyć przepływomierz na podmianę ale bez rezultatu. Dalej szarpie.
Brak mi pomysłów
- Od: 1 wrz 2016, 13:53
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BK 1.6b Z6-VE 2004
Jak Ci to szarpie? Jedno szarpnięcie czy coś w rodzaju czkawki? I czy zawsze przy 4k rpm Ci tak robi?
Ja od 4 tys też wyczówam szarpnięcie, ale to coś w rodzaju vteca z hondy. Po prostu od 4 tysi lepiej się zaczyna zbierać
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Ja od 4 tys też wyczówam szarpnięcie, ale to coś w rodzaju vteca z hondy. Po prostu od 4 tysi lepiej się zaczyna zbierać
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Przy 4 tysiącach jest tylko jedno szarpnięcie domyślam się że to ma coś wspólnego ze zmienną długością kanałów dolotowych.
A szarpanie w pozostałych zakresach to właśnie coś w rodzaju czkawki ale takiej losowej. Czasami jest to kilka przymuleń jeden po drugim a czasami są tą pojedyncze.
A szarpanie w pozostałych zakresach to właśnie coś w rodzaju czkawki ale takiej losowej. Czasami jest to kilka przymuleń jeden po drugim a czasami są tą pojedyncze.
- Od: 1 wrz 2016, 13:53
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BK 1.6b Z6-VE 2004
Wyczyść przepływomierz i zrób reset komputera, jak nie pomoże i dalej będzie to samo, a wykres przepływomierza będzie dalej oscylował, to sprawdziłbym jeszcze luzy zaworowe i ciśnienie sprężania. Może się zdarzyć, że któryś wtrysk odbiega wydajnością, może pomóc czyszczenie dodatkiem do benzyny.
w moim przypadku szarpanie do 3k rpm spowodowane było przepływką (kupiłem nówkę na alledrogo ale okazało się że to jakiś chiński zamiennik) długo trwało zanim doszedłem że to on jest przyczyną – kupiłem uzywkę na szrocie za 40pln, auto jak nowe
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość