Błąd P0300 – Mazda 3 1.6 + LPG (zawory)

Postprzez skepa » 7 cze 2016, 09:07

Cześć,
Chciałbym opisać swój przypadek, silnik zaczął nierówno pracować, wzrosło spalanie do 12 litrów na gazie, auto nie miało mocy, dodatkowo wyskoczył mi błąd P0300. Wymieniłem świece i nic to nie dało.
Następnie sprawdziłem ciśnienie i okazało się, że na 2 i 4 cylindrze mam tylko po 5 barów, dodatkowo tzw. "próba olejowa" ewidentnie wskazała na problem z zaworami.

Przebieg 210 tys. (na gazie 90 tys)
Mazda 3 1.6 (105 KM) + LPG

Auto zostawiłem u mechanika i jutro zdejmie głowicę i powie mi, ile to będzie kosztować.
Czy ktoś z Was robił podobną naprawę? Bo wyczytałem, że koszt naprawy oscyluje w granicach 2000-3000 zł

Z góry dzięki za odpowiedź
Początkujący
 
Od: 29 cze 2013, 09:31
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 / 1.6 benzyna / 2005 r.

Postprzez niesfiec » 10 cze 2016, 22:35

Pewnie już wiesz ile to będzie kosztować, więc podziel się informacją ile taka przyjemność kosztuje w Białymstoku, bo sam jestem w podobnym problemie, głowica pojechała i czekam na wyrok.
Koszt, no to zależy pewnie od tego ile zaworów/gniazd będzie do regeneracji (szlifowania), sama głowica to pewnie koszt kilkuset złotych, myślę tak do 500, bo prócz szlifowania gniazd i zaworów trzeba jeszcze sprawdzić szczelność, splanować głowicę itd. Przy montażu nowa uszczelka pod głowicę, pewnie regulacja luzów i takie tam. Sam mechanik też swoje zarobić musi więc pewnie przedział 1000-2000 jest bardzo realny, wszystko zależy ile się narobi mechanik i na ile będzie rzetelny w ocenie ile powinien za swoją pracę zainkasować.
Update 15.06.2016
No w moim przypadku koszt regeneracji głowicy (gniazda i zawory wydechowe) z robocizną wyszło 1300,– więc wydaje się to być sensowna kwota, biorąc pod uwagę obszar prac.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2011, 20:07
Posty: 5
Auto: Mazda 3 (BK) 2004
1.6 l 105 KM Z6-VE

Postprzez skepa » 15 cze 2016, 13:38

Koszt regeneracji głowicy (gniazda i zawory) + dodatkowo wymiana poduszki silnika to koszt 1550 zł po znajomości

Niestety, ale z racji tego, że nasze auta pracują na łańcucha to rozebranie silnika jest utrudnione, co zwiększa koszt

Dodatkowo mniej więcej, co 60-70 tys km ten problem będzie występował ze względu na instalację LPG i co za tym idzie wyższą temperaturę spalania, która powoduje wypalanie gniazd zaworowych
Początkujący
 
Od: 29 cze 2013, 09:31
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 / 1.6 benzyna / 2005 r.

Postprzez morganus » 15 cze 2016, 15:59

Zdaje się, że mam to samo, @skepa, robileś to w białymstoku ? Jeżeli tak to gdzie ?
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 09:06
Posty: 5
Auto: mazda 3 bk 1,6 benz 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323